Mechanicus angels. Lite fluffproffs behövs.

edited 6 mars 2009 02:40 in Warhammer 40k
Jag håller som många vet på med en mechanicus armé och det går väl sisådär.

Men så tittade jag på "mechanicus"-gubbarna från micro Art studio, och konstateradde att dom var riktigt coola.
Men så såg jag "änglarna", skitarii med vingar, techpriests med jumppack, kalla det vad ni vill men jag tycker dom var helcoola.

Såg även nyss på warseer snubben som hade gjort orginalen (fick jag för mig iallafall) och såg hans änglar med yxor. Brinnande Ohmnisssian powerblades.

Bortom coola så där var det bestämt, jag ska ha såna.

Men så kom ett problem över mig.

Att representera änglarna ingame kommer inte bli några större problem. (Seraphims, assult marines, egna regler you name it)
Problemet ligger i fluffdelen.

Jag vet inte säkert om mechanicus har något namngett jump infantry. Officiellt namngett.

Jag har hittat lite fanmade grejor där det fanns venarii, fast attack units med warp jump packs, som sveper in, teleporterar in sig i närstrid och förgör sitt motstånd med mechanicus mest effektiva närstridsvapen!

Fasst på ett annat ställe var dom infiltrators och det förvirrade mig.

Eftersom jag håller på med ett fanmade mechanicus codex (för apocalypse) så tyckte jag att jag skulle se om det fanns riktigt mechanicus jump-infantry.

Så jag vänder mig till veteranerna som kan gammalt fluff och mycket om mechanicus.

Har mechanicus jumpinfantry, och om dom har det, vad heter det?

Kommentarer

  • Inte med något specifikt namn, men vill minnas att det fanns "Tech-Guard Jump Infatry" eller liknande till gamla Epic (tidigt 90-tal).

    Dock har allt fluff fått sig en rejäl omdaning sedan den tiden. Då hade ju alla raser mer eller mindre tillgång till allt. T ex IG Jetbikes... Idag har väl Adeptus Mechanicus mest fått betoning på Skitarii och olika stridsservitors som Praetorians.

  • edited 7 mars 2009 16:46

    Ska du spela dem med lånade regler från olika units av olika arméer eller en hemmagjord lista?

    Prova att hitta en passande armélista så att du kan köra den rätt av..

    O låt utseendet på dina figurer visa att det är en Mechanicus armé? :)

  • Håller med Incoming om att kika efter en existerande lista. Skulle helt klart kunna tänka mig att en Witch Hunters armé blivit en bra bas. Sisters blir Tech-priests. Inquisitorial Stormtroopers Skitarii, En Inquisitor kan lätt bli en Arch-Mago/Fabricator med sina robotar och servitors som retinue. Penitent Engines som Preatorianliknande servitors, Seraphims till dina jump-inf och Arco-flagellants är ju ytterligare stridsservitors som de är.

    Visst blir det en del eftergifter i möjliga truppval, men absolut en massa som går att tweaka rätt till en AM-lista.

  • Jo, nog vet jag att det är lätt att använda både deamon och witch-hunter listorna som counts as till mina mechanicus om jag nånsin vill använda dom på en fanatic.

    Men jag kommer att göra en egen codex för användning i apocalypse eller liknande, så det är egentligen bara fluff som står ivägen för att använda mechanicus "änglarna"

    Detta är anledningen att jag blev så sugen. Sida 7-8 Dom coola är på sida 8

    Brinnande power halberds är svårslaget!

  • Okej, det där var ett par sjukt snygga modeller måste jag hålla med om =)

  • Jo den har jag sett.

    Jag har den till och med själv, och det är i den det finns venarii har jag för mig. Den dom är infiltrators tror jag.

    Men jag kommer ändå göra en egen codex, jag kommer vara noga med balans och kostnad, och troligtvis bara använda den till apocalypse och friendly games.
Sign In or Register to comment.