Hjälp med gammal actionfilm!

edited 5 mars 2009 22:44 in Off topic

Nu ni pojkar och flickor har jag en svår nöt åt er.

Efter allt snack om Blood Bowl så har det vaknat någonstans i mitt undermedvetna en film som jag måste ha sett när jag var liten. Vi snackar alltså en 80-talsrulle eller möjligen sent 70/tidigt 90.

Filmen utspelar sig i en Mad Max-liknande framtid där folk drar runt och spelar en Blood-Bowl-liknande sport som jag tror heter samma sak som titeln på filmen. Varje lag har typ 5-6 spelare varav vissa får ha "vapen" i form av kedjor och stavar och dylikt. Det slutar såklart med att huvudpersonerna får spela någon sorts fantastisk final på någon mörk arena och den innehåller såklart en massa blod och annat härligt!

Deathball/Murderball/Scarball/Bloodball

Något liknande, har letat och letat men hittar ingenting.

PS. Om det kan hjälpa så är den kanske mest minnesvärda scenen (vilket borde anspela på att jag antagligen var 12-13 iallfall) när tjejen och killen ska ha sex men det går inte för de har så mycket blåmärken och sår från matchen! ;0)

Kommentarer

  • The blood of heroes, eller salute the jugger har den oxå hetat..
    med rutger hauer.
  • Also Known As (AKA)
    Dödsmatchen Sweden
    Die Jugger - Kampf der Besten West Germany
    Giochi di morte Italy
    Gladiadores do Século 23 Portugal (video title)
    Kampf der Besten West Germany
    Krew bohaterów Poland
    Kuolemanottelu Finland
    Salute of the Jugger (undefined)
    Salute to the Jugger USA
    Sang des héros, Le France
    Sangre de héroes Spain
  • Jag trodde först du tänkte på den "fantastiska" 70-talsfilmen Rollerball men det verkar ju som Doomarn hade koll på den filmen du menade

  • Haha, strålande DooMarn!!!

    Jag var såååå när att hitta den själv igårkväll. Ett riktigt sånt här "jag har det på spetsen av tungan"-moment. Jag hade till och med en föraning om att Rutger Hauer var med i den, så jag kollade igenom hans imdb.

    Men jag tror att jag körde fast på titeln. Dödsmatchen måste i mitt huvud blivit något engelsk för jag letade efter en kort, kraftfull titel som hintade mot sport. the Blood of Heroes blev alldeles för långt så den titeln slank nog förbi mina ögon.

    Tack iallafall! Nu återstår bara att se den igen och se om den var så bra som man minns den (eller snarare om den är bra överuhuvudtaget, jag minns varken om den var bra eller dålig).

  • Hehe, jag har också sett den! Ah, ljuva uppväxt... ;)

  • Ursäkta att jag stjäl tråden lite, men när temat "gammal film" och Rutger Hauer kom på tal, kunde jag inte sluta tänka på superfilmen "Blind Fury" oj, oj...

  • hmm rutger som blind svärdfäktare,, har faktiskt orginal filmen som är en japansk film, betydligt mer våldsam sprutar blod typ hela tiden. Zatoichi heter den. dom gjorde en ny version av den 2003, men finns typ 9 filmer om han. första kom 1962.

    Nej rutgers bästa är nog wanted dead or alive med gene simmons. eller den är lika med liftaren skulle jag säga. båda är klassikers. Visst han var bra i blade runner men när man tänker på blade runner tänker man inte rutger.
  • "FUCK the bonus"
    Rutger Hauer i Wanted:dead or alive
    Har ni sett den så vet ni vad jag menar ;-)
  • snackas det rutger filmer... Split Second!! "We need bigger guns!!"=)
Sign In or Register to comment.