EMpire arme, fanatic.

edited 4 mars 2009 11:55 in Warhammer fantasy
Empire General; Runefang, fullplate, barbed warhorse, shield, lance

Warrior priest, Armour of meteoric iron, great hammer.

Battle wizard lv 2 scrolls, barded mount

Battle wizard, Barded mount, armour of tarnus, wizards staff

Core:
10 militias

30 halberdiers, full command,
- 15 swordsmen
- 15 swordsmen

12 crossbowmen, musician
- 6 archers
- 6 archers

5 knight musician

5 knights musician

20 flaggelants champion 210


Special:

5 Pistoliers

1 Canon

Rare
20 flaggelants champion 210

Helbaster volley canon.


Plan; stora enhten I mitten, mellan flagglanterna och riddarna på sidan för att skydda flankerna.

Jag tror et landar därekring 2250, lite mer tror jag typ 2270 men får redigera bort andra saker då istället. All kritiks uppskattas, funderar på magisk fana på hillebarderna

Kommentarer

  • Din General har 1+ save, det är väl inte fy skam egentligen, men jag skulle kalla honom en glorifierad glaskanon.

    Men å andra sidan kommer nog dina flagelanter kunna låsa upp en hel del hemskheter så att din general kan komma inrusande och slå in lite extra Cr där det behövs. Se bara till att du inte möter nått som får slå tillbaka eller slå först.

    Hilebarder är kanske inte heller så jädra bra, de har st4 med vapnen, men lägre ws och lägre Iniativ än swordmen, så jag skulle bytta rakt av, detachments till hilebardar och det stora blocket till svärd vevare.

    Gillar att du inte satsat för mycket på knights, de är bra, men som din lista är så är det perfekt med 2x5, flanka och bryt sönder grejer då flagisarna håller upp.

  • edited 4 mars 2009 12:31

    Stabil lista! Jag skulle ta bort armor of tarnus; kul men ingen vidare bra rustning. Icon of magnus skulle vara ett alternativ och slänga in honom i stora statetroop enheten. På så sätt får du en väldigt stabil mitt och slipper se hela enheten springa från terror

  • edited 4 mars 2009 14:20

    Glaskanongeneraler till empire brukar inte vara något problem, jag kan inte komma ihåg senast någon slog på min general, det brukar oftast vara bättre odds på att ta combat res från enheten istället för att riskera att slå mot ett 4+ ward. Dock spelar jag alltid min general i ett inf.block, det kanske är vanligare att han blir attackerad i ett knightblock.

    Intressant att din general har en häst försedd med taggtråd förresten ;)

  • edited 4 mars 2009 15:07

    barbed warhorse

    It's a chaos steed! Burn the heretic! (Mmm, chaos burgers...)

  • edited 4 mars 2009 17:32

    hahah oj :] haha. Barded ska det vara.

    OJ, det ska vara en icon of magnus i den stora state troop enheten, vet dock inte på vilken fana, funderar på warbanner

    "Men å andra sidan kommer nog dina flagelanter kunna låsa upp en hel del hemskheter så att din general kan komma inrusande och slå in lite extra Cr där det behövs. Se bara till att du inte möter nått som får slå tillbaka eller slå först."

    "Gillar att du inte satsat för mycket på knights, de är bra, men som din lista är så är det perfekt med 2x5, flanka och bryt sönder grejer då flagisarna håller upp."

    Känns som du har grejat det mest på den :)

    Jag funderar däremot om jag ska köra med en greatsword enhet, men mina flanker blir mer sårbara då.

Sign In or Register to comment.