Warriors of Chaos 2500p

edited 27 februari 2009 11:26 in Warhammer fantasy
Här kommer min Khorne lista på 2500p.

Chaos lord 380p
Mark of Khorne
Chaos rune sword
Armour of damnation
Shield
Juggernaut of Khorne

Chaos sorcerer 170p
Skull of katam
Wizard level 2

Exalted hero 185p
Mark of khorne
Favour of the gods
Axe of Khorne
Shield

(14) Chaos warriors 236p
Champion
Musician
Standard bearer
Mark of khorne
Shields

(14) Chaos warriors 236p
Champion
Musician
Standard bearer
Mark of Khorne
Additional hand weapon

(15) Marauders 110p
Champion
Musician
Standard bearer
Light armour
Shields


(15) Marauders 110p
Champion
Musician
Standard bearer
Light armour
Flails



(10) Chosen 270p
Great weapons
Champion
Musician
Standard bearer
Mark of Khorne

(5) Chaos knights 280p
Champion
Musician
Standard bearer
Mark of Khorne

(5) Chaos knights 280p
Champion
Musician
Standard bearer
Mark of Khorne

Giant 225p

Total: 2497p

Vad tycks? kommentarer och kritik uppskattas!

Kommentarer

  • Jag tycker att du kan skippa dina chosen. Sätt mark of nurgle på ena enheten knights och warriors. Ge jätten ASF-marken (tror det är slaanesh, men är inte säker), den är bra.

  • Tror någon missade första raden här kommer min Khorne lista

  • Oj då! Jag var lite slarvig.

  • gör inget, vad ska jag ta istället för chosens?
  • Khorne är otvetydligt det "mark" som har blivit sämst i den nya boken i och med att den inte längre genererar dispel dice men ändå kostar nästan lika mycket som förut. Att spela med en all khorne-lista är ganska tricky, jag har provat och det har väl gått sådär =) Det absolut viktigaste med en khornlista är det du saknar helt; supporttrupper som warhounds som dels skyddar dina dyra elittrupper och dels hindrar billiga fiendeenheter som t.ex. great eagles att helt finta bort dina dyra knights. Så fort du inte lirar mot en dvärgarmé som är uppbyggd efter recievermodell nr 1 är du rökt. Minst 4 units om 5 warhounds behövs. Möt en wood elves eller high elves armé och du kommer få se dina trupper springa runt i cirklar i 6 turns.

    Dina characters är också ganska underligt byggda, inte dåliga, men de saknar synergieffekter. Chaos runesword gör sig bäst på en magiker eller en lord av annat märke. Du har redan i grunden 9A S5, behöver du pröjsa 50 poäng för +1A och +1S? Jag skulle rekomendera en flail eller om du tvunget vill ha ett magisk vapen biting blade eller sword of might. Armour of damnation är knappast värd sina 45 poäng, kör istället med bronze armour of zhrakk så att inte din flashiga 0+ armour save är förgäves vid första bästa killing blow. Sedan skulle jag dumpa din lvl 2 magiker helt till förmån för att rusta upp dina karaktärer med fury of the blood god samt collar of khorne (inte på samma karaktär dock). Ha minst två exalteds till häst/jugger i varsin knightenhet. Sedan tycker jag inte att en chaos lord är prisvärd, gör hellre om honom till en BSB med flail, bronze armour of xhrakk, shield och fury of the blood god. Ungefär lika bra för 140 poäng mindre.

    Sedan har du lagt ned en massa poäng på full commands, men en sak som khorne inte behöver är musicians, du har nästan 30 attacker med dina knights, vem ska du förlora mot? Skippa dem. Standards är också ett slöseri med poäng ifall du inte ska ge dem magiska banner. På sin höjd ett blasterd banner skulle jag lägga in i en knightenhet. Kanske warbanner i en chosenenhet

    15 marauders är värdelösa, de bör vara minst 25.

    Ge din champion i chosenenheten favour of the gods, då får du inte både re-rolla 2 och 7 utan även +/- till ett på resultatet. Då kan du få slå om varje gång du slår 2,3, 6,7,8 =Stor chans att få MR3 eller stubborn (räcker med 11) , vilket med MR3 i så fall effektivt skulle ge din armé en dispel dice pool om 9 tärningar med collar of khorne och fury of the blood gods. Mycket bra.

    Sedan är champions i enheter som inte har karaktärer ganska dumt i en WoC-armé eftersom champions måste challenga (men de får neka 0_o!). Ett stort tips är att byta ut din jätte mot två warshrines, de är både bra flankskydd samt att de kan boosta din amré med ev. ytterligare fördelar.

  • edited 1 mars 2009 03:36

    Somm flank skyd fungerar spawns jätte bra specielt om man har en inftung lista. Ska marodörerna förkäna flagga bör dom va 20-25st

Sign In or Register to comment.