2500 pts Vampire counts

edited 23 februari 2009 18:05 in Warhammer fantasy
Lords:

Vampire Lord
Walach’s Bloody Hauberk
Blood Drinker
Red Fury
Lord of the dead
Sceptre de Noirot
490pts

Heroes:

Necromancer
55pts

Necromancer
55pts

Vampire
Tomb Blade
Lord of the Dead
Summon Ghouls
Nightshroud
180pts

Core:

Zombie Horde (20)
Musician, Standard Bearer
92pts

Skelekton Warriors (19)
Full Command
182pts

Skelekton Warriors (19)
Full Command, Standard of Everlasting Death
197pts

Crypt Ghouls (20)
Crypt Ghast
168pts

Crypt Ghouls (20)
Crypt Ghast
168pts

Dire Wolwes(5)
Doom Wolf
50pts

Special:

Spirit Host (3)
195pts

Tomb Guard (19)
Full command, Banner of the Dead Legion
283pts

Rare:
Cairn Wraiths (5)
Tomb Banshee
275pts

Black Coach
200pts

Vad tycks?

Kommentarer

  • Vampire
    Tomb Blade
    Lord of the Dead
    Summon Ghouls
    Nightshroud
    Dispel Scroll
    205pts

    Kostar inte tomb blade+nightshroud+dispel scroll mer än 50p?

    Det kan vara bra att ge din "nakna" necromancer en häst och bound-spell-Van Hel´s.

  • jo, det har du rätt i

    jag kommer inte ge den en häst för den ska joina en enhet... och har inga till häst
  • det skulle kanske vara bättre att ge sceptre de noirot till en av vampyrerna istället då de skjuter mer och bättre magi, eller?
  • nackdelen med hatred är att du har hatred med din lord är att han allitd måste overruna om han kan, och detta kan moståndare uttnytja för en flank. lätt med mina pistoliers eller en 5 enhet med detachment, ser ocksåatt du inte har reg. banneret, så om du blir flankad kommer dina grave guards att ryka ganska snabbt om du får riddare i sidan, lr en större enhet svärdmän
  • Tomb guards kan nog slå ner ganska mycket, S8 är inte att leka med, dessutom kommer jag sätta dit Vampire Lorden så allt dom dödar blir en tomb guard.
  • jag antar att du menar grave gurad, och det dom kan få MAX är s6 med greaweapon, har dom greatweapon har dom enbart 5+ armour save, och då kommer dom flyga som löv i vinden om dom blir charcad o sidan.
  • oops! råka blanda in TK. och om jag inte har fel dubblar banneren enhetens srenght.
  • Det är "Unit Strength" som dubbleras, inte deras styrka. Hade det varit styrka hade den varit sjukt bruten för 25 poäng, dock hade det varit sjukt häftigt med ett sånt banner, då kanske inte för 25 poäng dock.

  • Om jag inte hade varit så fin i kanten hade jag använt en förkortning, men jag skrattar rätt högt åt detta.

    St8 Graveguards!!!!

    Hur kunde ni/du få för sig att det var så? :)

    Ingen som tyckte att det var rätt så förbaskat bra, kanske till och med liiiite för bra?

  • Har man aldrig hört uttrycket "unit strenght" förut så...

    Men VC för mej är nu ett minne blott. Men det var kul att göra listan
Sign In or Register to comment.