Empire Characters

edited 23 februari 2009 10:44 in Figurspel
Hur spenderar man bäst sina character slots? Jag vill helst undvika pope mobile. Jag vill också försöka få med en general eller wizardlord (dock tvekar jag på wizarden) En templar grandmaster med laurens skulle säkert vara bra i min riddar armé iofs.

Sen hjältarna. Jag ville ha 3 priest tills jag kom på att; ag vill ha en lv 2 magiker och en pegasus captain med casket. Egnineer? MEN jag vet att en bsb brukar vara använd bar (dock kommer nog inte mina riddare vara så nära den om jag använder t.e.x griffon banner (då kommer nog mina ev. swordsmen få den).

Min armé ska bestå av 2 flagellant enheter, 1-2 pistolier/outriders, 3 warmachines. 2 riddar enhter (core) sen bestånde med crssbows med diverse detachment som springer om kring och jäklas (kommer också spela med huntsmen)

Sen på tal om wizard. Jag vill ge den light magin för det mest, och jag vill ha den levande, varav jag vill ge den light armour och 5+ wardsave (funderar på att sätta den på en ponny) och wizardstaff. MEN ger jag den beast kan jag kasta bears anger på min general of the empire etc.

Sen har jag inte så mycket poäng kvar, behöver jag verkligen en enhet med swordmen? spelar isf fall med 25 och 2 relativt stora detachment på vardera sida.

nån som kan f det att sluta skulle och säga vad som är värt och vad som är mindre värt så kan jag börja bygga min arme inför fanatic?

Kommentarer

  • General - du kan ge han en griffon och få en riktig kraftig support unit, se bara till att han undviker att bli nedskjuten (något som hände mig i princip varenda match under min första fanatic :p). Alternativt kan du lägga han med greatswordsen och få en stubbornenhet som faktiskt kan vinna också.

    Grandmaster - låter som ett bra alternativ om du kör en knightarmé. Lägg han med 9-11 Inner Circle knights och de mesta du chargar dör (unbreakable units är fortfarande ett problem)

    Wizard lord - ytterligare ett choice som jag nästan aldrig spelar med (mest för att jag inte gillar magi, inte för att han är dålig). Ska du ha en bör du lägga han på en pegasus och ge han shroud of magnus (5+ Ward och MR 2)

    Archlector - tack för att du inte spelar med den.

    Captain - captasus som jag nyss börjat testa till DoW, och det kan funka väldigt bra, men till Empire kör jag hellre BSB med griffon banner (men jag spelar mycket infanteri också).

    Warrior Priest - jag brukar spela en med great weapon och meteoric iron, som går med fotsoldaterna. Fler präster är bra, men jag tycker att det är bättre att variera.

    Battle Wizard - en level 2 med rod of power är jätteskoj :)

    Engineer - nej, nej och åter nej. Aldrig på turnering, och helst aldrig annars heller (varför har jag två modeller :p)
  • Greatswords... mina nemesis. Jag ser verkligen inte hur dom ens kan vara närheten bra
    men om jag skaffar dom, visst borde jag ha griffon banneret i dom? funder liks på att ha 25 stycken som en enda stor enhter med 12 om detachment, varav ett ska vara swordsmen. (om inte bägge rent av

    "unbreakable untis är fortfarande ett problem"
    inte om jag också är det (warrior priest) samma sak med riddare där, warbanner lr deamonslayer? lr magicresistant baneret`?

    Vilken lore spelar du oftast med?
  • Jag brukar faktiskt ha griffonbanneret med mina swordsmen. Blir lite för många ägg i en korg att både ha generalen och BSB i samma enhet OM den skulle dö. Men visst, du kan ju testa. Greatswords är inget måste heller, du har ju redan två enheter med flagellants.

    Riddarna brukar jag oftast ge steel standard ("dem ju omöjligt nå mig, jag kan göra hold... oops!"). Warbanner brukar jag köra på Greatswordsen. Deamonslayer banneret känns inte värt det enligt mig. MR banneret kan vara värt det, då lär dina riddare nå in i combat och du behöver inte lika.

    Oftast använder jag lore of light, då jag möter undead mycket.
  • haha OM den skulle dö. hända mig förra fanatic. 2gånger. he he :]

    Nej, men tänker pröva med griffon, då skippar jag pegasen och sätter en bsbs, warrior priest i knight enhten, och en lv 2 wizard (troligvis armour of tarnus och wizards staff.) prästen kommer få silver horn antagligen, eftersom att fly är en sak empire är bra på, plus så drar han ut lite power dices från motståndaren (om han släpper igenomen den då) sen prayers, innan jag börja leka med magikern. (jag borde dragit ur 2-3 styckern vid det laget, beroende på motståndaren vilja att låta mig bli unbreakable, eller hela min griffon, he he.) jag hoppas bara får dazzling brightness eller guardian light. då har jag chansen att byta ut en mot burning gaze. det värsta som kan händ aär att jag slår en 1a och en 2a.
  • Det låter som en ganska bra build. Ett tips till griffonen: ta shroud of magnus på generalen så har du lite skydd mot magic missiles och göm han bakom nån skog så du undviker fiendens skyttar i 1-2 rundor. Mitt problem var att jag i princip flög rakt fram mot fiendens linjer, vilket inte var så smart :p
    Förlorade dock bara två matcher, och det var mot Peter Sagebro (som vann senast) och Daniel Henriksson (som kom tvåa). Hade inte alltför stor chans i dem matcherna :)
  • hahah nej, förstår dig varför, båda två är väldigt bra spelare. har lite problem att välja vad jag ska ha på honom. shrouden iaf, är självklar. sen är det om jag ska ha dawn armour eller meteoric armour på honom. eller ska jag bara köpa mundane full plate armour med enchanted shield, på så vis så kan jag ge honom casket (om den nu är värd, annars vill jag ge honom nåt magiskt vapen, in case of ghosht och slanns som tycker det är roligt att enbart kunna bli slagen av magiska föremål ;p )
  • Jag skulle köra på shrouden, full plate, enchanted shield och sword of power. med dawn armour så tål han ju ganska mycket, men med sword of Power så slår han hårdade. Casketen skulle kunna vara bra, men då är du chanslös mot wraiths och sådant, och det är ju inte så bra :p
  • annars räcker ju biting blade ;) hahah bara för att få magiska attacker
    iofs, s6 attacker slår han 2+ på det mesta, 4 på det tuffare, och ger minus 3 i save... hmm. det blir nog bra :)

    Funderar däremot på att ge min wizard seal och desctrution och bara hopps :=0
Sign In or Register to comment.