Nya Empire! Yippie!

edited 21 februari 2009 00:04 in Warhammer fantasy

Hittade den här bloggen på Dogsofwaronline. De första bilderna på nya greatswordsen! Plus characters, (typ) handgunners, steamtank och även en ny bretonnia karaktär on foot. Greatswordsen ser ganska "meh" ut, men det går säkert att göra en massa roliga konverteringar av dem!

Fluffbyxor

Kommentarer

  • edited 21 februari 2009 00:10
    underbart med en plast steam :O
    samt nya greatsworders,dock inte så jätte smygga men finns mer konverteringsvalmöjligheter. nu kanske dom blir värda^^
  • Frågan är om de kommer att få behålla sin full plate. De nya modellerna ser inte ut att ha mer än light armour (som de gamla 5th ed Greatswordsen). Dock blir det väl att köpa allt nytt när det kommer (sooo shinyyy...) Undantag blir kanske stanken, tveksamt om jag har nytta av två, med tanke på att jag knappt spelar med den jag har (just det, vare sig stank eller popemoblie! Take that ostisar! :p)

  • edited 21 februari 2009 11:41
    hahahh people will löööööve u ;P
  • du hittade inget om nya militia?
  • Tyvärr inget än, men det lär nog dyka upp bilder på det också snart.
  • Om alla state troopers görs om i samma stil som hand gunnerserna så kommer jag att börja om med Empire. Det som drev bort mig från dem förra gången var pyjamasklädda state troopers som såg ut att vara rekryterade från det lokala dårhuset.

    Är GW bara på generöst humör eller är det en ny Empire bok på väg. Vilket som är det en bra dag för människorna. Kan man hoppas på nya knights också så att de inte ser så små ut tillsammans med pistoilers.
  • Håller med Hakkapelli till 100%.
  • Samma här. Jag tycker mycket bättre om de gamla Empiremodellerna med fluffbyxor än de nya i, som du säger, pyjamas.
  • Kom på en sak. Handgunners som ser ut att vara one piece plast och en plast kapten. Kan det vara en ny startlåda på väg.
  • That would be sweeeeet!

    Fast det känns nästan som GW börjar lacka efter i jämförelse med andra tillverkare som West Wind, Privateer Press och Gamezone. Jag menar, de gör fortfarande snygga figurer, men allt börjar kännas så överdrivet nu. Jag tycker faktiskt att de var absolut bäst när Perrybröderna jobbade på GW. Deras DoW-range är über! :D
  • Perry bröderna jobbar kvar vad jag vet. De skulpterar mest till LOTR.
  • Jaså? Synd att de bara verkar göra LotR dock. Men deras eget företag Perry miniatures gör ju åtminstone snygga figurer som man skulle kunna använda till warhammer eller åtminstone WAB.
  • ...dom nya modeller på GS är inte snygga
  • GS = gamezone? borde det inte vara GZ? Några du tänker på specifikt? Jag kan hålla med dig att inte hela deras range är så där jättesnygg, men deras high och dark elves är åtminstone det. Empire rangen har ju också en hel del skitsnygga figurer, som knightsen och karaktärerna.
  • great swords*
    GAME ZONE däremot. underbara. älskar deras undead range. empire trollkarlen på den snela hesten är as nice. kommer bli min magiker. funderar på om den griffon ska bli min ;p
  • sen vad det gäller "pyjamas" så kan jag ge er ett tips. OM ni har gamla soldater, byt ut armarna så blir det mycket mera fluffigt :D
  • Själv kör jag nästan bara med de äldre Empire soldaterna, undantaget är handgunners och crossbowmen. Där lyckades GW faktiskt okej, även om jag gärna skulle se mer fluffbyxor på dem också.

  • jag har svårt att få tag på gamla, efterdsom ag började när nya kom
  • bilder på huntsmen och en beskrivning från WD (tror jag)

    http://warseer.com/forums/showthread.php?t=169258&page=25
  • edited 16 mars 2009 03:24
    Tackar! :)

    Dem nya archers ser rätt bra ut, dem blir det att köpa sen. Tyvärr så ser inte greatswordsen bättre ut i den där vinkeln, men standard bearern kan man åtminstone göra en cool BSB av.

    Det verkar ju faktiskt som om GW försöker börja med fluffbyxor igen. Yeay, pyjamas är ute :D
  • länge leve fluff :)
Sign In or Register to comment.