Khorne Chaos Daemons 2000 pts turnerings armé

edited 14 februari 2009 11:01 in Warhammer 40k
Har funderat lite grann på en demonlista till någon framtida fanatic.

HQ
Blood thirster: Unholy might
270 pts
Blood thirster: Unholy might
270 pts

Elites
6 Bloodcruscher
260
6 Bloodcruscher
260

Troops
12 Bloodletters: icon
217
12 Bloodletters: icon
217
10 Bloodletters
160
10 Bloodletters
160

Heavy Support
Soulgrinder: Phelgm(typ boomgun)
160

Jag tycker att bloodcruchers är riktigt riktigt bra. när de chargar får gruppen 24st s6 på ini5 och ws 5. de tål ju även en del skott med t5 och 2 w och kostar bara som en terminator.

Jag skulle nog använda bloodthirsters till att klubba jobbiga tanks i och med han e MC och har st 9 på chargen.

ALL kritik är mycket välkommen. Tack på förhand.

/ Johan

Kommentarer

  • Meh grupperna måste ju vara multiplicerbara med 8 det fattar väll alla =P. Men annars ser väll listan helt ok ut kanske lite tråkig med mycket likadana val istället för en andra bloodthirster kör en herlad på jugger och en skulltaker. Jag har själv testad fleshhounds och de är tyvärr inte alls värda

  • Temad deamon lista is tha' shit!

    KHorn är bra eller ja så länge man inte möter dark eldar/eldar.

    Fleashhound är bra om man använderdom rätt.

    Tycker också du ska ta bort den andra blodtörstaren och lägga in 2 heralder. Khorn herald i vagn eller på jugge är ju nästan för bra att utesluta i en khorn lista =)
  • Altså min kommentar var bara en fluff fån kommenter eftersom khornes nr är 8. men som jag tidigare sagt lite väl många val som är identiska kan funka för dig men jag tycker det är ganska trist att spela så själv. Icon på bloodcrushers is the shit nästan bättre att ha den der än på bloodletters. pga att bloodcrushers blir inte bortskjutna i första taget. Och som sagt tidigare khorne heralder är riktigt arga

Sign In or Register to comment.