Fancy Fanatic Tyranids Lista

edited 13 februari 2009 19:39 in Figurspel
Efter några tips och tricks från folket här på forumet är detta listan(jag mest troligt) kommer köra på Fancy Fanatic(den enda riktiga turneringen).


HIVE TYRANT w. Barded Strangler & Scything Talons.
w. Extended Carapace, Flesh Hooks, Toxic Miasma & Toxin Sacs.
150 pts.

TYRANID WARRIOR BROOD(5) w. Rending Claws & Scything Talons.
w. Adrenal Glands(I), Extended Carapace, Flesh Hooks, Leaping & Toxin Sacs.
215 pts.

TYRANID WARRIOR BROOD(5) w. Barded Strangler, Deathspitters & Scything Talons.
w. Extended Carapace & Flesh Hooks.
167 pts.

HORMAGAUNT BROOD(20)
w. Adrenal Glands(I).
220 pts.

GAUNTS(20)
w. Fleshborers.
120 pts. x3

GAUNTS(10)
w. Fleshborers & Without Numbers.
90pts.

CARNIFEX w. Scything Talons( x2) & Tusked.
w. Adrenal Glands(I/WS) Extended Carapace, Flesh Hooks & Toxic Miasma.
150 pts.

CARNIFEX w. Barded Strangler & Scything Talons.
w. Adrenal Glands(I) Extended Carapace & Flesh Hooks.
145 pts.

Tot. 1497pts.


Med reservation på ev. missräkningar.

Kommentarer

  • Det skulle, i vanlig ordning, underlätta om du skrev ut poängkostnaderna för enheterna. Det är svårt att se om något känns "för dyrt för vad det gör" om man inte ser poängen också.

  • tycker att första ser bättre ut, i min erfarenhet är sällan hormisar värt det (en enhet han vara OK, men inte två). Sen skulle jag (förutsatt att modeller finns) skippa Tyranten det finns bättre alernativ både om du vill ha synaps eller ngt som gör skada.
    Och bara så att du vet... det här är vad jag tycker, jag kan ingen statistik eller nåt för att backa upp mina åsikter ;-)
  • Håller med Lost, däremot tycker jag att Hive Tyranten är oftast bättre än Carnifexen, främst pga. sitt BS och initiativ + Synaps. Om du kan skaffa en Guard till din Tyrant för den är riktigt bra, om inte annat en mycket snygg och häftigt modell.

    Tror däremot inte alls på närstrids warriors om de inte flyger eller har leaping. I övrigt ser det bra ut, mycket gaunts is the way to go!

  • Jag skulle köra på den andra listan. Hormagaunts är bra och väldigt tyranid. Kan vara en idé att dela upp de 40 i mindre broods, 15+15+10? De är toppen för att claima, och väldigt bra att spela sent i spelet när man ska rensa upp decimerade enheter m.m.

    Ge dina närstridswarriors leaping. Lätt värt sina poäng.
Sign In or Register to comment.