Flying bases

edited 7 februari 2009 15:32 in Figurmålning etc

ag har nu 12 fellbats; kommer lägga ner lite av min själ i den enheten, MEN ett problem. Dom faller lätt lös från dom vanliga flying baserna, och limmar jag fast dom, bryts dom ofta av (hade denna erfarenhet med 3 screamers... TVÅ gånger.

Så... vad borde jag göra? jag vet att många använder nån svart pinne igenom? vad är det?

Kommentarer

  • Bara vanlig järntråd, eller ett gem funkar bra. Borra hål i figuren och i basen, sätt dit gemet emellan, spraya allt svart som vanligt.

    Annars kanske det går att stärka den delen av den genomskinliga pålen som vanligtvis går av med lite järntråd också? Lite pillrigare och kanske mer jobb men då får man den genomskinliga effekten kvar. Har inte prövat men bara en tanke.

  • Om du vill behålla de genomskinliga baserna, kan du prova att borra upp hålet så det blir lite djupare. Då får du dels lite bättre passform, men modellen får även en lägre tyngdpunkt och står stabilare. Om problemet är att de yttersta smalare spetsarna på flyingstands bryts av, är det bara nästan till det bättre, då ett lite större borrhåll kommer att få modellerna att stå stadigare.

    Sen kan du också välja att ha dina flyingstands löstagbara. Då kan du lättare och säkrare transportera figurerna. För att få stadga när du spelar, kan du använda lite häftmassa istället för lim för att fästa modellerna lite bättre mot dina flyingstands.

  • Eller så kan du testa borra in små magneter i pinnarna och modellerna, borde fungera väldigt bra om det inte är en stor/felviktat modell. Hjälper iaf hela alltet att sitta på plats rejält bra.

  • Eller så kan du testa borra in små magneter i pinnarna och modellerna, borde fungera väldigt bra om det inte är en stor/felviktat modell. Hjälper iaf hela alltet att sitta på plats rejält bra.

    +1 Du behöver inte ens borra, limma räcker

  • vars får man tag i sådana små?

  • edited 12 februari 2009 23:59

    Ja tror fantasia ska ha sånna små stavar som är rätt diameter för modellborrarna som de flesta modellbutiker säljer, i tjocklecken av ett gem ungefär.

Sign In or Register to comment.