2250p ogre lista

edited 7 februari 2009 10:37 in Warhammer fantasy
Hej allesammans!
Jag har funderat på att börja med fantasy igen efter ca 4 års uppehåll och den armén jag tycker verkar mest tilltalande är Ogre Kingdoms.
Vad jag har förstått (väldigt lite) så är de inte Ogres jätte best. Då är min fråga hur dåliga är de?

Sedan tänkte jag posta min pre Ogre lista.
Jag har inte utgått ifrån vilka units som är bra utan tagit de jag gillar, jag avskyr också metall så därför finns de få trupper av metall i listan.(de trupper som nu är i metall kommer förmodligen konverteras)

Lord
Tyrant (292p)
Ha, luck gnoblar, wyrdstone neclace, daemon-killer scars, siegebreaker

Heroes
Butcher (165p)
grut´s sickle

Buthcer (180p)
bangstick, dispellscroll

Butcher (175p)
Bloodcleaver, skull mantle

Core
4 Bulls (166p)
Extra hand weapons, bellower

6 Bulls (269p)
Extra hand weapons, bellower, standard look out gnoblar

4 Ironguts (252p)
Standard(warbanner), look out gnoblar, bellower

4 Ironguts (227p)
Standard, look out gnoblar, bellower

4 Ironguts (202p)
Bellower

Special
2 Leadbelchers (120p)
Bellower

2 Leadbelchers (120p)
Bellower

Rare
Gorger(75p)

Jag är som sagt noob på fanasy så all hjälp jag kan få är jag tacksam för.

Kommentarer

  • Tja!
    Spelade Ogres själv i nästan tre år med både upp och nedgångar. Jättekul armee och spela, men den är ingen turneringsvinnare direkt. Började precis med VC och har gått en hel del matcher med få nedgångar. Men jag måste erkänna att jag saknar Ogresarna.

    Din lista är skittuff, men du skulle behöva dela på enheten där bullarna är sex st och sätta in två treor med musician eller nått. Sen saknar listan ett viktigt matchvinnaritem och det är tenderisern. D3 wounds på andra Karaktärer är inte att underskatta. Ge siegebreakern till en butcher så han får styrka sju, vilket är rätt trevligt. Gnoblars är inte jätteviktig att ha med, men en 8 med scouter är alltid bra att ha.

    En annan sak som funkar bra när alla nya listor har kommit är scraplaunchern. Impacthits monster som lobbar iväg en large template med styrka 3 killingblow, då snackar vi förödelse. En riktig alvdödare som jag brukar säga. Men fanskapet har en tendens att vända sig mot en och då brukar det inte bli så jävla kul, då missfirecharten gör att fanskapet har ca 66 % chans att leva och om han inte gör det så brukar den vilja ta med sig en massa ogres (eller om man har riktigt tur, lite motståndare) in i döden. Men den är skitkul att spela med.:)
    /Benjamin
  • Humm det du har nämt tål att tänkas på.
    Jag ska fundera lite och snart så kanske det kommer upp en uppdaterad lista.
    Tack för hjälpen.
  • edited 26 februari 2009 16:34
    Nu har jag funderat lite och gjort en del förändringar i listan, förhoppningsvis till det bättre.

    Lord
    Tyrant (281)
    Ha, Luck gnoblar, Tenderiser, wyrdstone necklace

    Heroes
    Butcher (175)
    2 tooth-gnoblars, Gut´s sickle

    Butcher (180)
    Skull mantle, Sige breaker

    Butcher (180)
    Bangstick, dispell scroll

    Core
    4 Bulls (191)
    Xhw, Bellower, Standard, look out gnoblar

    4 Iron guts (252)
    Bellower, standard look out gnoblar (war banner)

    4 Iron guts (227)
    Bellower, standard look out gnoblar

    3 Iron guts (154)
    Bellower

    8 gnoblar trappers (48)

    Special
    2 Leadbelchers (120)
    Bellower

    2 Leadbelchers (120)
    Bellower

    Scraplauncher (165)

    Rare
    Gorger (75)

    Gorger (75)

    Tot 2243

    Så vad tycker ni? Bättre eller sämre?
    Personligen tycker jag listan känns mer stabil, scrap launchern var ett ordentligt lyft.
    All kretik uppskattas.
    (edit missade poäng kostnaden för trappers)
  • En klar förbätring

  • edited 26 februari 2009 17:08
    Den blev betydligt bättre i mitt tycke. Extra gorgern är värd det alla gånger. Har man två så är chansen stor att en kommer in i andra rundan då man behöver dom. sen är jag glad att du tog med scraplaunchern också. Tummen upp för min del.
  • @bebbe, Jo det var det jag tänkte när jag la in en till i listan, om de kommer in samtidigt kan de gå tillsammans och då blir de väldigt elaka...Men det är iofs inte så stor chans.
    Har börjat konvertera och måla lite nu så snart kanske det kommer upp lite bilder på de små liven.
  • det ser jag fram i mot.:)
  • Eftersom jag hatar metall modeller så har jag planerat att göra mina egna Gorgers. Frågan är om jag ska scratch bygga dem eller ta någon modell som grund, fast de flesta modeller som kan funka är ju av metall.
    Någon som har ett tipps om vilken modell jag skulle kunna använda?
  • edited 28 februari 2009 10:27
    Ja du dem hade jag inte tänkt på, de borde nog funka. Jag får köpa ett paket och prova.
  • edited 4 mars 2009 15:54

    Nu har jag tagit några wip bilder. Vad tycker ni om färgschemat? wip ogres

    Humm jag tror jag har gjort något fel.... moderator Hjälp!!!

  • Har du markerat det som text eller markdown?
  • Testa markdown :)
  • ser ut som en typiskt standard mall för ogres, många små units, 3 butchers och en tenderiser tyrant.. ,, hur går den på speltester nu då?? tycker ogres msu får pisk som fan av dom nya arméerna.. iaf jag
Sign In or Register to comment.