Sälja figurer/armeer på nätet?

edited 4 februari 2009 14:10 in Off topic

Tjosan folket

Någon som har erfarenhet av att sälja armeer/figurer över nätet? Vilka sidor? (ebay, tradera osv) och hur har ni gått tillväga bara?

Kommentarer

  • edited 4 februari 2009 19:59

    Har sålt en del på Tradera (vilket ägs av eBay). Bara fixa några bra bilder på det som ska säljas. Dock är det lite slumpartat hur mycket man kan få för det man säljer (lite säsongsbetonat). Det är känsligt med vilket startpris man sätter på hur mycket man får ut. Stora hela arméer till högt pris är oftast mer svårsålda än uppstyckade arméer.

  • Jag har intrycket av att engelsmän / amerikaner är mer benägna att betala bra för målade modeller (speciellt hela arméer), så jag skulle nog satsa på internationella eBay...

  • jag har lite erfarenhet av att sälja figurer på nätet då jag har en liten sidohobby som figurmålare, (Tainted Brush Studios) jag köper och säljer mycket på nätet via Ebay och Tradera och tycker det funkar bra. Är man osäker om köparen/säljaren är laglydig och seriös finns det ju tjänster som tex Payson tilhandahåller som gör att du betalar till payson som håller i pengarna tills du har fått varan och sedan skickas pengarna till säljaren. funkar finfint.

    Säljare på tradera har en vana att ta lite för mycket betalt (tycker jag)för figurer som du måste lägga nem ganska mycket tid på innan du kan börja måla, tex ta bort flera lager färg och skit.

    Ja, Englad och speciellt USA är mycket mer vänligt inställda till att köpa dyra figurer på nätet. En kille från USA betalade mig 7000kr för att måla en Eldar arme på 30 - 40 figurer, nice!

    Om du ska köpa figurer på näte relomenderar jag att kolla de som har en egen "Ebay Store" eller vad det heter, Kan rekomendera Maelstromgames eller Dune*sea som har ett ganska stort utbud av figurer.

    Har du fler funderingar fråga gärna /TB

  • Har en imperial guard arme specifikt jag tänkt sälja nu innan det kommer det nya codexet å så.

    Får se va man vågar ta i pris. Som svårt. är ju en hel del saker så. jasi..

    Borde ju va lika enkelt att skicka innom Sverige som utanför right eller hur ser det ut?

    (tackar för alla svar förresten folks.. är lite seg på att svara då jag inte har internet hemma utan bara på jobbet)

  • Jag sålde en hel del figurer innan jul på tradera. Först funderade jag på att sälja allt bundlat, men bestämde mig sedan för att sälja dem individuellt (förutom hela units då). Det senare visade sig vara ett bra drag då jag gick plus på affären.

  • Nas: Tror jag kommer köra på den varianten jag med.

    ska ta hem kameran min på vift å sen fota och sen ut på nätet så får man se vart landet lutar tillslut när allt är sålt, OM allt blir sålt dvs :s

    återigen tackar för hjälpen folket

  • JO ett tips som jag glömde bort, var att jag hade rätt många auktioner ute (+15), så jag valde ut en (goblinsetet från grundlådan) och gjorde den till rekommenderad auktion - den som visas högst upp på varje sida highlightad i grönt. Sedan på infosidan under texten för goblins hotlinkade jag till mina övriga auktioner, och det gav väligt bra utslag - ganska billig reklam om du har många auktioner på g.

  • Spank you spank you. Får se vilken variant det blir av. Ska först se om man kan få hela armen sålt på en å samma gång (snabba pengar för förhoppnignsvis lite jobb :P) men går inte det så får jag stycka upp armen och köra lite på den varianten du verkar kört på. återigen tack

Sign In or Register to comment.