WAR

edited 29 januari 2009 15:51 in Off topic

Kan vi ha en liten WAR-tråd här, där man säger var man spelar och vad gubbarna heter?

F n spelar jag på servern Eltharion, Witch Elf lvl 29, Fylgia. Har även en lvl 7, Vittra, på samma server. Nån annan man känner som lirar destruction?

Kommentarer

  • Nu har jag inte lirat WAR på ett tag eftersom jag bröt lingfingret (kan inte spela utan morale abilities!!) men jag spelar också på Eltharion. Spelar dock på Order, med den fruktade engineern barrskog! Lvl 26-27 nånting är jag.. dvs Knockback-fest på tor anroc :)

  • Hah! Tor Anroc är det självklara scenariot man petar ur kön.

    Morale på lillfingret? Jag kör med musvalsen, klickar som en galning på alla tusen ikoner. Kanske därför jag suger.

  • edited 29 januari 2009 16:58

    Engineers förresten, jag avskyr när 3-4 st lägger upp en gunline på Lost Temple of Isha. Turrets måste ju vara buggade, dom skjuter genom golv och väggar ibland.

    Btw, när du börjar om att lira, watch your back...

  • edited 29 januari 2009 17:01

    Jag spelar på RDFG istället för WASD, man får tillgång till mer knappar till vänster på så sätt..

    Ibland? Alltid!

    Nu har jag som sagt inte spelat på 2mån men förut spelades alltid Tor Anroc, gött för mig som engineer :) Flest ranged knockbacks i spelet, och på det scenariot är dem faktiskt användbara.. kan tänka mig att tor anroc måste suga rätt hårt som WE!

    Är det nån mer från kåge-gänget som spelar eller sluggar du själv?

    edit: Mjo, Fylgia är wanted nr:1 numera :p

  • Ja, men visst är det en bugg att dom har röntgenskott?

    Jag är enda i klubben som spelar destruction, ett par andra kör order. Därför jag efterlyser nån annan man känner som man kan stråla ihop med ibland.

  • jag kör order på eltharion, Eragon lvl 30 White lion, Baldy lvl 20 warrior priest, Shaidar lvl 21 shadow warrior
  • Nån som är med i gillet "Fear the Swedes"?

  • Lite frågor ang. WAR:
    Jag och några polare hade tänkt börja lira och tänkte höra lite om olika klasser och sånt, vi är alla erfarna MMO´spelare så inget lallande om bra, enkla klasser :)
    1. Vår tanke var ett PvP 3manna team, och vi har lite olika klass-kombos
    | Witch Elf, Magus, Black Orc | Witch elf, Zealot, Black Orc | Black Orc, Magus, Choppa | Black orc, Shaman, Choppa |
    Vad tror ni som har lite koll?
    2. Vilken är dest´s bästa tank?
    3. Får man ut något spec. om alla i ett party är från samma ras?
    4. Hur hård är Magus jämnfört med andra Range dam klasser?
    5. Kollat runt på forum om crafting, men har inte hittat så mycket matnyttigt, vilka crafts är det som gäller och är det något man borde undvika?
  • edited 2 februari 2009 18:41
    1.Witch elf, Zealot, Black Orc. Nu är det ett tag sedan jag spelade, men Zealot/Balck Orc är i princip en odödlig kombo, så kan Witch Elfen smyga runt och stabba loss på alla som desperat försöker klösa ihjäl tanken.
    3. Man kan köpa vissa buffar som ger bonus om de i ens party är från samma ras. Dock minns jag inte om det bara gällde PvE och sen var de inte särskilt bra (typ 5% mer exp per mob och såna buffs).
    4. Mera "glaskanon"-typen. De gör mycket skada på kort tid, men tål extremt lite stryk.
  • edited 3 februari 2009 10:32

    Det finns inga arenor eller liknande i WAR, så att tro att man kan köra 3v3 och liknande fighter går inte, däremot kan man försöka hålla ihop på scenarios osv..

    • Finns en tactic som gör att man får 5% mer morale för varje person av en specifik ras. OK men knappast något viktigt..

    • Du tänker på Sorc trukson.. Magus är ju engineer motsvarigheten; tål rätt mkt för att vara ranged och fokuserar mer på DoT och distrupts

    • Sist jag spelade WAR så var crafting helt värdelöst i princip.. vet inte om det fortfarande gäller.

  • Jag vet skitlite om andra klasser än min egen, vet knappt vilka som är healers i min egen ras (är det Zealot?) Samma sak vad gäller crafting, har inte satt mig in i det. Men det brukar pratas om Salvaging/Talisman making som bäst.

  • Jag vet att det inte finns typ "arenor", men vår tanke var att hålla ihop i de större striderna och expa med varandra
  • edited 17 februari 2009 21:42

    Nu har jag äntligen beställt WAR, det ska bli intressant att testa efter år av podcasts och screenshots. En sak jag undrar är dock:

    Ligger det något i ryktet att det är svårt att få nya coola grejor och att det inte bygger lika mycket på att trading och letande efter nya vapen och rustningar etc?

    Om det bara är fajt och poäng som gäller verkar det som om de missar lite av det som var bra med WOW.

    NI som spelat en del kanske kan upplysa mig:)

  • jag har spelat en del mmorpg's och föll inte för WAR, det jag saknade var tradeskills, twinking och sånt som gör ens karaktär unik. om man ska jämföra med nåt, som t ex Anarchy Online som jag har spelat mycket, kan man special designa sin karaktär mycket mer, det fler möjligheter att bygga rustningar och vapen, i WAR vad jag vet så kan man varken twinka på sig andra vapen eller rustningar utan allt har ett lvl krav, inte färdighet eller attribut krav, det finns ingen möjlighet att buffa sin styrka för att få på sig en bättre rustning eller liknade.

    Så jag slutade spela WAR för att jag tyckte det var för enkelt och utstakat. Det går bara ut på att fightas och ta "flaggor" från motståndarna och på så sätt tjäna renown och lvl...

  • WAR var helt okej, men alldeles för likt WoW.

    Läste en jättebra artikel om MMORPG:s i allmänhet som beskrev de två genrer som finns inom branschen som "sandbox" vs "theme-park". Det som TaintedBrush beskriver ovan är i korthet ett klockrent exempel på den senare (dit även WoW räknas).

    Själv längtar jag efter ett riktigt bra "sandbox" spel.

  • edited 18 februari 2009 12:31

    Aha intressant. Jag gillar ju faktiskt WoW men jag har en del invändningar mot storyn och världen i WoW så jag har längtat efter WAR då jag som förmodligen alla andra på detta forum älskar warhammers värld och mytologi.

    Mitt stora frågetecken som Diablo personlighet ( Girig saksamlare) är dock: Items? Finns det många och tuffa prylar att samla på sig i spelet?

    TaintedBrush om jag ska tolka dig rätt är detta en svaghet i spelet samt att det dessutom saknar aspekten av att vapen och rustningar inte är relaterat till special skills/färdigheter etc.

    Jag vet att det finns auction houses i alla fall vilket bådar gott för en sakletare.

    Tycker att det du Trukson skriver också bådar lite gott, blev först lite rädd att jag helt slängt pengarna i sjön.

  • WAR har inte alls samma gear tänkande som WOW man ska tänka sig att det är mythic som gjorde DAOC som har skapa WAR och som där så har man riktat mer på spelar skicklighet och balans än som WOW gjort där vilken apa som helst i bra gear kan slå en riktigt bra spelare i dåligt gear.

  • Aha, låter ju bra, fast det är ju endå kul med en massa items och att utveckla karaktärens utseende. I övrigt är det väl klart att du har en saftig poäng om WoW. Det blir trist efter ett tag och utvecklas inte om det är som i WoW. Man kan liksom köpa sig fram med guldet man köpt för IRL guld;)

    Jag fattar så här långt att det rent spelmässigt inte hänger så mycket på prylar. Men rent estetiskt då? Hoppas att det finns grejor som fan även om de har mindre betydelse för spelet i sig.

    Screenshotsen ser i alla fall ruskigt bra ut

  • Utseende kan man fixa i massor i och med att man kan färga om sina grejjer hur mycket som helst osv samt att fixar trophys och sådant att hänga på rustningen

  • ja utseendemässigt ser WAR riktigt bra ut, all utrustnig du har på din karaktär syns, medaljer, vapen rustningar osv, samt att du kan köpa färg som du kan färga din rustnig med (lite roligt att springa omkring i en grisrosa chaosarmor), grafiken är snygg och världen är ganska stor. Man kan ändra ganska mycket i sin HUD vilket är bra.

    Ang färdigheter och vapen, självklart så krävs det färdigheter för att använda vapen och rustningar men det jag menar är att de är begränsade så att du kan inte buffa dina färdigheter ech egenskaper så att du får på dig bättre vapen/rustnigar. du måste slåss och ta flaggor för att öka i level och få renown, sedan gå till en tränare för att få på sig bättre utrustning. och ja det finns tonvis med prylar!

    /TB

  • Sen finns det ju speccar osv men det som skiljer från i wow är att speccen inte spelar lika stor roll om du är "fel" speccad så kan du fylla din roll bra ändå. (ex dmg speccad shaman är ändå en bra healer)

  • Tack:) NU känner jag att jag har fått en bra bild av spelet. Det kommer nog på postlådan imorgon och då ska jag testa.

    Tänkte börja lalla lite med olika karaktärer i början. Tänker testa en shadow warrior och kanske en ironbreaker

  • Säger bara en sak Waaaaaaaaagh ?

  • Finns det något sätt att testa WAR utan att köpa spelet i nuläget? Dvs trials eller liknande? Är riktigt sugen på att testa men lite osäker på om jag har nog med tid att lägga ner för att det ska bli riktigt roligt (och värt månadskostnaden).
Sign In or Register to comment.