M4cR1II3n's DoW-blogg

edited 27 januari 2009 22:05 in Figurmålning etc

Tänkte det kunde vara kul att starta en blogg om i princip det enda som händer i ens liv :), Warhammer, och i mitt fall Dogs of War som jag tycks rabbla om konstant. Har lyckas ta några hyfsade bilder nu när jag lärt mig använda kameran ordentligt (jaså, det är sååå man använder fokus? (Paff!)). Här är min armé i sin ohelhet, det mesta är färdigmålat, men också en del WIP. Hoppas ni gillar det. Kommer att uppdatera med nya gubbar sen (annars är det väl knappast en blogg?)

Kommentarer

  • Snygg armé M4cR1II3n! Kommer den till fantasia fanatic? Det skulle vara ett sant nöje att spela mot en riktig DOW-armé.
  • Japp, det gör den :)

    Hoppas bara att jag får några extrapoäng för att spela med en så utdaterad arme :D

  • Tufft! Av ren nyfikenhet,vad ska du använda conquistadorerna och det andra tunga infanteriet som?
    Marauders, dvärgar?
  • Faktiskt ingen aning. Jag har redan dwarf och marauder modeller (dock ej målade än), så jag har ingen användning av modellerna egentligen :s Jag tyckte mest att det var kul att konvertera och måla upp något. Det ser åtminstone fint ut i skåpet, eller lär göra det när de är klara :)

  • vars är birdmen of catrazza :O till och med jag har såna modeller till min empire arme ;P
    lr hade.

    Men... använder dina crossbow som marksmen of miragilano?
  • Argh! 16 Altaïr på en gång! Det ser riktigt coolt ut faktiskt! Mer DoW åt folket!

  • Thevillagebon: Jag brukar oftast använda MoM-modellerna som vanliga crossbowmen, då de är inte är värda commandgroupen (kostar typ 75pts)

    MördarAnders: Kul att du ser Assassin's Creed likheten :)
  • Okej, några nya gubbar här:

    Dwarfs Dwarfs

    Norse Marauders (WIP) Norse

    Norse

    Hot Pot (med ny bas) Hot Pot

    Manflayers (WIP) Manflayers

  • Dude! Baneret dvärgarna totar runt med, vad heter det & i vilken förpackning kan jag hitta det? Det vore helt optimalt till min 40k armé!

  • Det är faktiskt banneret till Dwarf Warriors boxen. Jag har några över om du behöver :)

  • drakormen är från en DE sköld va?
  • Awesome! Mer specifikt så är det draken på baneret som jag är ute efter (Mina DIY SM heter Green Dragons, gissa temat...). Om du har banners till övers & vill undvara ett eller annat tar jag emot dem med största tacksamhet.

  • Jaså, är det bara draksymbolen som är intressant? Då har jag typ två dussin över :)

  • Var får ni fantasyspelare dessa drivor av coola delar från, egentligen? Det häftigaste jag har liggandes efter ihopbyggandet av mina squads är lite handgranater & ammofickor, typ... =)

    Drakarna kommer hamna på sergeanters ryggsäcksbanners, samt på pansaret till tanks & dreads. Vill du avvara ett banner i sig kan jag alltid bygga mig en standarbärare till en kitbashad command squad.

  • Visst, jag kan skicka bitzen till dig. Vad har du för address?

  • Merc general 2.0 - köpte den på ebay och pimpade upp han med lite bitz från den förra generalen.

    General

    General

  • Jag tror nog att jag låter den här "bloggen" vara på permanent paus, då jag helt enkelt inte ids skriva den på två ställen och språk.

    Om nån ids följa (eller bara kolla lite då och då) kan ni göra det här:

    Saltgurka

Sign In or Register to comment.