Fancy Fanatic

dea
edited 22 januari 2009 21:52 in Turneringar / konvent

Fancy Fanatic 2009

Lördag 4:e april på Fabriken

Kostnad 600:- (inkl. lunch och middag).

Vi spelar 1500 poäng 40K och 1500 poäng Fantasy

Det finns 20 platser i respektive spel och anmälningar kan göras på Fantasia eller genom att ringa 090-770360, med start 11.00 måndag den 26:e januari. Betalning måste göras inom fyra dagar från er anmälan är gjord (på Fantasia eller på PG 4942998-8)

Det är 18 års åldersgräns på turneringen då det är fritt att ta med sig alkholhaltiga drycker och tanken är att kvällen fortsätter efter turneringen är färdigspelad.

Tider:

10.00 - 12.00 Match 1
12.00 - 13.00 Lunch
13.00 - 15.00 Match 2
15.15 - 17.15 Match 3
17.30 - 19.30 Match 4
19.45 - 21.00 Middag
21.00 > Öl

Regler:

Vi kommer inte att sätta några restriktioner (utöver regelboksreglerna) i något av spelen den här gången utan vi kommer att göra en subjektiv "hårdhetsbedömning" av varje lista istället, där vi ordnar listorna i grupper med sex listor i varje grupp, och utifrån dessa grupper lottar vi de tre första matcherna. Match 4 kommer lottas enbart på resultaten från de tre första matcherna.

Pga detta kommer vi att behöva få alla deltagares listor inskickade. Detta måste ni göra senast den fredagen den 27 mars klockan 22:37. Alla listor som inte är inlämnade i tid hamnar automatiskt i den hårdaste gruppen. Lottningen av de tre första matcherna kommer förmodligen att ske "live" på F.U.S.K. torsdagen innan turneringen.

Lister skickas till info@fantasiaweb.se eller lämnas på Fantasia (glöm inte namn)

40K scenarion plockas från årets Fantasia Fanatic regelhäfte (finns på www.fantasiaweb.se):

  • Match 1: Seize Ground
  • Match 2: Capture and Control
  • Match 3: Annihilation
  • Match 4 slumpas mellan de tre första 1-2 Seize Ground, 3-4 Capture and Control, 5-6 Annihilation

Fantasy scenarion plockas från årets Fantasia Fanatic regelhäfte (finns på www.fantasiaweb.se):

  • Match 1: Pitched battle
  • Match 2: Assassination
  • Match 3: Claim Initiative
  • Match 4: Pitched battle

Klädkod kommer...

Anmälda 40K:

  • Daniel Tarander
  • Falle
  • Ola Örnberg
  • Linus Söderberg
  • Patrik Ylmefors
  • Peter Strandgårdh
  • Daniel Krigsman
  • John Gustafsson
  • Elias Lindqvist
  • Tommy Markström
  • Jonas Hallbom
  • Tomas Sandström
  • Oskar Andersson
  • Markus Eriksson
  • Mattias Hänninen
  • Johan Dyrlind
  • Robert Lindberg
  • Anders Brager
  • Peter Sagebro
  • Sven Eckerskog

Anmälda Fantasy

  • David Wahllöf
  • Dea
  • Göran Farm
  • Morgan Flank
  • Martin Rosén
  • Björn Pilebro
  • Niklas Fällman
  • Simon Brändström
  • Niklas Ledin
  • Erik Öhman
  • Björn Sjöström
  • Olov Nordvall
  • Daniel Henriksson
  • Erik Hällgren
  • Robert Ringvall
  • Cristian Brändström
  • Simon Johannesson
  • Benjamin Hyvönen
  • Christoffer Mannberg
  • Andreas Mannberg

/andreas

«134

Kommentarer

  • Gaaaaaaaaah, men helvette, jag som trodde den här turneringen skulle gå någon gång under sommaren. Jag är ju tokigt peppad men ligger sjukt efter med målningen för att ens kunna fundera på den 4: april. Snyft.

    Jag får helt enkelt hoppas att även denna Fancy blir en dundersuccé så det ordnas fler i framtiden. Konceptet är ju klockrent.

  • Känner detsamma. Jag hade laddat för sommaren, men vi får se om den 4/4 är genomförbar. Jag litar dock helt och fullt på att konceptet återkommer så att det än en gång blir 3 av 4 från samma fanaticlag i semifinalen på 40K! Denna gång hoppas jag dock på att lyckas bättre än sist, hehehe...
  • Jag är där. Den som behöver låna uniform, kostym eller frack kan höra av sig till mig. =)

  • Jag tänker också vara med, förutsatt att jag klarar den hemska deadlinen att få tag på en biljett!

  • Totally awesome!

    Frågan är ju nu bara vilket spelsystem :/ mina stackars ödlor har lite spring i benen nu med nya boken...

  • I´ll be there :)
  • Kommer med skor och alt det är ju kalt ute

  • edited 23 januari 2009 09:01

    Döden! Jag är ju inte hemma ju! Byt datum! ;)

  • Nej! Jag är ju inte heller hemma den helgen! =(

  • Det var ju riktigt trevligt förra gången :-) Jag ska försöka undvika näst sist denna gången doc :-P
  • Obs! Obs! Obs!

    Vi börjar ta bokningar 26:e JANUARI, inget annat.

  • Datumet är tyvärr inte förhandlingsbart.. Jag lyckades med nöd och näppe få ta i en lördag innan Augusti som var obokad
  • Vart är hysterin? Är folk inte peppade? Kom igen nu kids! Prata, gnäll, jubla... bara säg vad ni tycker!
  • edited 24 januari 2009 01:38
    Får man röka cigarrer inomhus?
  • Personligen tycker jag att det är för tätt inpå Fanatic.
    Sommaren var trevlig förra gången...jag är tveksam
  • Tok-roligt att ni fixar detta evenemang.
    Det skall bli roligt, jag förstår att många har blivit överrumplade nu när man har ställt in siktet på fanatic. Nog tror jag att man skall kunna klämma in en sådan här helkväll...
  • Yes!! Vem bryr sig om vinter, vår eller sommar, detta evenemang får inte missas!! Jag utlovar att 30+ kommer så mangrannt vi kan, och med nya färska arméer...!!!
  • Jag kommer. Hårdmålar VC nu, hoppas att jag hinner annars dammar jag av High Elves igen. Jag har ju en 5:e plats att försvara :P

  • Vår plan var att ha Fancy i Mars men det gick inte pga lokalbrist. Det jag inte förstår är att folk verkar tro att fancy är en hardcore turnering och att man måste måla upp nya arméer och att det är för nära en annan turnering osv osv..

    Vi är där för att ha roligt, för att kunna spela ett spel vi hatar att älska och älskar att hata i kostym med ett glas cognac i handen. Vi är där för att umgås med gamla och nya kamrater, för god mat och en mindre god dagen efter.


    Lite info: Jag har nyss pratat med kocken och fixat menyn till både lunch och middag, det blir riktigt nice. Glöm inte bort att säga till om ni ska ha någon typ av spec. kost när ni anmäler er på Fantasia.
  • Riktigt nice med fancy! ska nog försöka vara med detta året.

    Falle: Jag skulle tro att det är pga att folk har planerat att måla upp och spela nya arméer till Fanatic, och när nu Fancy ligger bara 1 månad före, samt är mindre poäng, försöker folk speeda upp målandet för att kunna köra den tänkta fanatic-armén även under Fancy.

  • Men då borde det ju snarare vara ett perfekt delmål att spel samma armé på FF och FF (ha. ha.). 750 pts att måla med en månad kvar till Fanatic låter ganska realistiskt :)

  • Falle "Det jag inte förstår är att folk verkar tro att fancy är en hardcore turnering och att man måste måla upp nya arméer och att det är för nära en annan turnering osv osv.."

    Att folk vill måla upp en rame till en turnering är typ så bra berömen som figurspelare ger en turnering. Ända som skullle kuna va ett högre betyg är om det inte va ett ända ord gnäll ^^

  • Får man röka cigarrer inomhus?

    Det hoppas jag verkligen inte. Finns de som är allergiska, bla.

    Personligen tycker jag att det är för tätt inpå Fanatic. Sommaren var trevlig förra gången...jag är tveksam

    Att vi har en Fancy nu utesluter kanske inte att vi har en till senare under 2009?

    Vart är hysterin? Är folk inte peppade?

    Och så tycker du det är konstigt att folk målar upp nya arméer Falle? Om någon målar upp en ny armé så tror jag det har mindre med hardcore spelande att göra och mer med pepp för Fancy! (Och dessutom det alla andra sagt i detta ämne)

  • Vi får se ifall jag hinner någorlunda klart med målningen. Hade tänkt börja måla vid jul, men renoveringen av lägenheten har gibbat all målartid hittills. Nåväl, har ju mitt gamla stryklag i garderoben att plocka fram =O

  • Yay! äntligen! bra jobbat till alla inblandade!
    Mina Tusen söner gör inget annat än väntar på nästa turnering... att det blir Fancy gör det bara bättre :-))
  • Ska bli kul att spela lite fancy, ska bara dubbelkolla så inget krockar så blir det anmälning när jag kikar in på Fantasia imorgon :)

    Eldar igen för min del, men känns som att det är dags för lite fantasy snart också.... Vet inte när jag ska hinna måla allt bara :D
  • Laddar för fullt och så kommer mina Deathwing nötter löpandes över ängarna.

    Ska bli sjuukt kul det här. Riktigt trevligt förra turneringen (speciellt IG mot IG matchen jag hade mot Kriström ha ha.. lätt roligaste/blodigaste matchen den turneringen)

  • Uhm, är det några restriktioner på Fancy?

  • Sry inte hemma! missar det igen! :(
  • I 40k är det inga restriktioner

Sign In or Register to comment.