Eldar 2000 p

edited 21 januari 2009 10:14 in Warhammer 40k

Mycket velande fram och tillbaks, ändrar listan nästan varje gång jag spelar. Har kört helt footsloggande på slutet men kommit fram att det blir för långsamt, så stoppar in ett par båtar. 70 poäng kvar, ett alternativ är 3 jetbikes och ett singing spear till farseern eller ta bort en shuriken kanon från en serpent och en dire avenger och pula in 5 fire dragons med exarch med flamer.

HQ
Avatar 155

Farseer Runes of Warding, Fortune 100

Elites
10 Striking scorpions Exarch med Claw, Move through cover 192

10 Striking scorpions Exarch med Biting blade, Move through cover 187

Troops
10 Dire avengers 120 Wave serpent twin-linked bright lance, shuriken cannon, spirit stones 155

10 Dire avengers 120 Wave serpent twin-linked bright lance, shuriken cannon, spirit stones 155

10 Dire avengers 120

Fast
6 Warp spiders 132

6 Warp spiders 132

6 Warp spiders 132

Heavy support
3 shadow weavers 90

2 War walkers med 2 missile launchers 140

Kommentarer

    • Walkers med missile launchers är bra mot allt (utom möjligen land raiders). Har funkat finfint för mig i alla fall.
    • Jag tycker dina wave serpents är onödigt dyra. Banta bort shuriken cannon, eftersom den i praktiken aldrig kommer skjuta.
    • Kul med shadow weavers. Har själv funderat på sådana då jag tror de är riktigt prisvärda för 90p, om än sjukt ömtåliga. Dessutom passar de fint in med många warp spiders.
    • Avatar + fortune är bland det ostigaste eldar kan ställa upp som counter charge. Fortune funkar nog bra i kombo med scorpions också.
    • Infiltrate till ena squaden scorpions vore praktiskt, även om du inte använder den varje slag. Möjligheten att outflanka med exempelvis biting blade håller tunga fordon och skyttesquads från kanterna.
  • Håller med nilsson om att shuriken cannons på wave serpesnts är lite overkill. Jag tror också att infiltrate på ena scorpion squaden är värt det, även om du inte ska outflanka så är det riktigt bra att kunna deploya närmare motståndaren (samt om du tar första turen kan du deploya dem efter motståndaren deployat, så du kan lättare matcha dem mot rätt motstånd)

  • Shuri-cannons känns väldigt 3rd/4th edition. Det känns väldigt svårt att motivera kostnaden för en upgrade man nästan aldrig kommer att få använda.

    Instämmer också i att infiltrerande Skorpor är bra.

Sign In or Register to comment.