Information om Turnering i FOW den 2/15

edited 20 januari 2009 10:11 in Figurspel
Tja då var det dags igen för en turnering till FOW, den kommer att gå av stapeln den 15 i andra 2009 på FUSK. Perioden som kommer spelas är mid war utan restrektioner satta rörande listor eller vad som får finnas i sagda listor, dock så skall alla listor vara gjorda ur böcker till 2nd edition FOW, vi uppskattar om ni spelare kan ta med er två (2) uppsättningar av er kompani lista, detta så att vi i sekretariatet kan kolla så att inga tråkiga felräkningar har gjorts. Poängsumman kommer vara 1500 även för denna turnering, vi kommer vi att börja 11:00. Uppdragen som kommer spelas är Encounter,Free for all samt Breaktrough, som skrivna i regelboken till FOW 2nd edition.

Sammanfattning: 15/2 2009 KL 11.00 i FUSKs lokaler 1500 poäng midwar utan restrektioner, 2 listor för kompaniet bör tas med en till er själva och en till sekreteriatet, upddragen kommer vara
Encounter
Free for all
Breaktrough
som skrivna i regelboken till FOW 2nd edition

Anmälningar göres i tråd skapad för detta ändamål på detta forum med titeln anmälningar till turnering FOW 2/15 2009
Hoppas på en stor uppslutning och många glada miner hälsningar från Per Johansson

Kommentarer

  • edited 20 januari 2009 20:48

    Liten anmärkning på rubriken... 2/15 borde vara 15/2?

    Ska turneringen bara vara en timme?

    Kan tyvärr inte komma den 15e februari.

  • börja mellan 10:30 och 11:30 den pågår inte bara mellan dessa tider
  • edited 21 januari 2009 17:06
    ska det bara vara 2 macher??( encounter och free)kan vi inte ha med hold the line ochså ??
  • Jag håller med Zhukov. Vi kan väl ha något uppdrag som inte börjar med att båda arméerna springer runt som yra höns.
  • jag tycker att uppdragen ska vara fighting withdrawal, cauldron och hold the line..... Free och encounter är faktiskt de tråkigaste uppdragen i regelboken. :)
  • håller med talaren åvan vi behöver senarion som inte handlar om två nedgrävda armer som tittar på varandra vist annfalalre och försvarare är kanske inte hundra procentigt balanserat i cenariona men det får folk leva med mer udda senarion åt folket

  • Problemet jag ser med fighting withdrawal och cauldron är att det känns mer som att det är en spelare mot spelet istället för två spelare mot varandra. I fighting withdrawal syns det mest, försvararen sitter och trycker och väntar ut tiden samtidigt som han försöker överleva under tiden som anfaller får spela. Hold the line kan jag inte utala mig om eftersom jag aldrig spelat scenariot.

  • Fighting withdrawal är som Prins Termos säger ett scenario där en spelare får göra mycket mer än den andra.
    För Couldron och hold the line gäller även där att en spelare är försvare och en är anfallare.
    Vilket innebär att det är bestämt att den ena spelaren ska spela defensivt och den andra offensivt.
    Detta innnebär delvis att tärningsslaget som slås för att se vem som anfaller/försvarar kommer att bli väldigt avgörande för vem som vinner matchen, då vissa listor är sämre på det ena.
    I Breakthrough däremot så är det inte lika skarpt upppdelat mellan anfallare och försvare.

    Något som hold the line, couldron, breakthrough och fighting withdrawal har gemensamt är att alla fyra kräver olika terränguppställning för att fungera bra.
    Fördelen med free for all, och encounter är att dom är "rättvisa" mellan spelarna, och att dom går bra att spela på samma terräng.

    Sen så fungerar det bättre med balanserade listor i free for all, i scenarion där hälften börjar i reserv så är det många plutoner som blir mindra värda. (Tex i couldron så vill man gärna ha sina stora plutoner och sina tanks på planen som försvarare, mortars får vänta utanför och sedan komma in som reserv 6 rundor senare i ryggen på fienden.) Sen ifall vi nu ska vara rädda för grisiga listor så är det reserve regeln som bör undvikas.

    Och tilläggas kan även att free for all och encounter inte går ut på att ligga nergrävd och titta på varandra.
  • Och tilläggas kan även att free for all och encounter inte går ut på att ligga nergrävd och titta på varandra.

    För är det fel på scenariot eller på spelaren då?

    Det jag håller med om är att det borde vara ett till scenario på turnering som inte är encounter eller free for all. Vilket det är vet jag inte då jag håller med Seijsing på hans punkter. I värsta fall får man köra en variant eller något på ett existerande scenario.

  • jag tycker att vi ska ha ett mission där en försvarar... man får ju ta hänsyn till det när man bygger sin arme om man vill kunna anfalla eller försvara i det missionet. men bara för att man bygger en inf arme är det ju inte säkert att man blir försvare för det :)
    för blir det bara free for all mission typ... så favoriseras mec listor för dom är mera röliga tycker jag.
  • hur blir det nu??? blir det 2 eller 3 missions och vilka blir dom??
  • 3 missions som det alltid har varit och det kommer vara Breaktrouhg, Encounter och free for all.
  • Ska man anmäla sig här eller vart sker anmälan?
Sign In or Register to comment.