Ska de va så ska de va! (Bad moon slutlig lista 2000p)

edited 18 januari 2009 12:52 in Warhammer 40k
Ska de va orky ska de va bad moon, ska de va bad moon ska de va shooty, ska de va shooty så ska de va SHOOTY!

Efter ett par månaders velande fram och tillbaka så kommer här den slutliga listan på min nya armé som dels kommer ställa upp i höstens fanatic. Jag måste bestämma mig nu för nu har jag införskaffat mycket av det och börjat arbeta på en del byggen...

HQ:

Wierdboy: Warphead – 85

Big Mek: Shokk attack gun – 95

ELITE:

12x Lootas – 180

12x Lootas – 180

TROOPS:

12x Sluggaboys: Big shoota, Nob, Eavy armour, Power Klaw, Bosspole – 122
Trukk: Armour plates, Boarding plank – 50

12x Sluggaboys: Big shoota, Nob, Eavy armour, Power Klaw – 117
Trukk: – 35

Dread: 2x Big Shoota, Grot riggers – 90

30x Shootaboyz: ‘Ard boyz, Nob, Power klaw, 3x Big Shoota – 350

11x Sluggaboyz: 1x Big Shoota, Nob – 81

FAST ATTACK:

5x Deffkopta: – 175

HEAVY SUPPORT:

Battlewagon: Killkannon, 4x Big shoota, Lobba, ‘Ard case – 200

Looted wagon: Boomgun, ‘Ard case – 120

Looted wagon: Boomgun, ‘Ard case – 120


1999


Mycket shooting! :)

Den lilla sluggaenheten ska sitta och trycka i battlewagonen på ett objektiv hade jag tänkt.
Wierdboyen ska gå med 'Ard boyzen så att han kan teleportera runt dem. Ingen warboss här inte!

Kommer snart att starta en projektlogg med dessa.

Kom gärna med kommentarer...

Kommentarer

  • Min enda kommentar är: Upp med projektloggen! :)

  • Heh det enda jag kan motsätta mig är just wierdboyen känns väldigt o bad moon aktigt flavour mässigt sätt de är ju ända kända för sina tok gearade warbossar.

    jag har också min badmoon lista på g till fanatic fast jag kör dem mest för att jag vill bli bättre på att måla gult
  • Hmm...har för mig att jag läst på en del ställen att bad moons ofta har fler wierd boyz än andra klaner. Men det kan ju förstås vara fel... Gillar att den är väldigt random, men samtidigt bra om man har en warphead.
  • du har inte alls fel, Bad Moons har fluffmässigt en relativt stor andel Weird Boyz

  • edited 18 januari 2009 17:38
    Då står jag mig rättat jag fick bara känslan att bandmoons var mer hightech och wierdboys mer åt feral hållet
  • Ser fint ut,

    En fråga: När vill man nånsin teleportera iväg med 30(!) boyz, Stor chans att man scattrar in i något dåligt och ytterst hög ihopklumpningsgrad!

  • Det är ju skittufft att kunna deepstrika 30 boyz rakt in i motståndaren. Visst, det är quite risky men å andra sidan om man lyckas så får motståndaren verkligen att göra! Det kanske dock är mer dåligt än bra men det är det wierdiga som räknas med en wierdboy. :) Sen är det ju inte helt fel att kunna assaulta med en extra attack för 30 boyz, om nu wierdot lyckas med den förstås.
  • Riktigt shooty arme :)
    Kul att se att så många satsar på bad moons, kör dom själv också.
    Min arme är dock väldigt annorlunda.
Sign In or Register to comment.