Filmtipset

edited 17 januari 2009 06:34 in Off topic

Goder morgon/afton till eder alla.

Filmtipset till oss nattugglare, och även ni andra icke odödliga, kan läggas upp här och jag tänkte börja med den excellenta filmen Felon

Såg den här inatt och det är en film i stil med Blood in blood Out och serien Oz för den inbitne.

Se och njut bröder och sniglar

Kommentarer

  • kan varmt rekomendera Felon... mycket bra film, Kan även rekomendera en serie som just sett dagens ljus. True Blood, 1a säsongen är avklarad och en ny på väg till sommaren... En underhållande vampyr supernatural serie med bra skådisar!

  • Annars är också serien supernatural bra season 4 rullar på piratbukten nu.
    Har sett första säsongen av true blood och den är helt ok även om jag är lite för mycket av ett fan av world of darkness syn på vampyrer för att gilla allt. men som tainted sa skådespeleriet gör serien bra.
  • ja WoD har ju en helt annan syn på saken och vad jag hört så ska det komma en serie eller film i den världen... kan va nåt att hoppas på...

  • underworld filmerna är ju baserad i WoD och det ska ju komma en till nu om ett tag. själv rekomenderar jag serien kill point gick på burken för ett tag sen är riktigt nice om man gillar lite gisslandrama

  • Generation Kill Rekomenderas i massor. Serie i 8-10 avsnitt (minns inte exakt) om Irak kriget. Man får följa en enhet Rangers på deras resa genom Irak. Sjukt bra serie

  • edited 19 januari 2009 00:53

    har ett par serier jag måste rekomendera, serier som i mina ögon är rätt så olika, men en sak har de gemensamt, de är alla riktigt riktigt bra!

    Dexter

    Stargate: Atlantis

    Veronica Mars

    Stargate:Atlantis har 2 avsnitt kvar innan serier avslutas. Kommer någon slags fortsättning/klon dock.

    Dexter. Måste ses, blod, massmördare och spänning i större skopor än vad som är vanligt på Tv eller film.

    Veronica Mars. För alla som gillar Buffy så rekomenderar jag VM, men det är på så många sätt mer än bara en tuff tjej, det är smart och ofta makalöst fyndigt.

    Och för er som redan sett Veronic Mars samlade äventyr, så kan jag med glädje ge er mer Veronica Mars år folket

  • För de som inte har sett den så kan jag starkt rekommendera ROME. Vanvettigt bra serie på 2 säsonger.

  • edited 19 januari 2009 15:44

    Stargate:Atlantis har 2 avsnitt kvar innan serier avslutas. Kommer någon slags fortsättning/klon dock.

    Kommer det? De lägger ju ner Stargate: SG1 nu, alltså den cancelleras. Kommer de endå fortsätta med någonting på Atlantis?

    I övrigt lägger jag in en femma på SG: Atlantis, mycket bra spin-off.

    Mitt egna intitiativ är: X-Files! Om man inte sett hela så BÖR man se världens bästa TV-Serie. det räcker inte med att "ha sett hyffsat mycket då den gick på TV", när man ser HELA serien så förstår man hur otroligt bra den egentligen är.

    Och så Star Trek: Deep Space Nine om ni någon gång ska se en av serierna till världens bästa och gengre-grundande Sci-Fi, se denna. Grymma karktärer, inte lika glassigt som andra ST-serier, en kapten som faktiskt ger Patrick Stewart "a run for his money" och en bättre röd tråd som gör att det finns en bra sammanlänkad handling alla 7 säsonger i genom.

  • Det är som så hära. Stargate Sg1 är nerlagd sen ett par år tillbaka, tror det kan vara så länge som för lite knappt 2 år sedan, men nu är det tyvär även dags att säga hejdå till Stargate:atlantis, den serien är inne på sin 5e och till lika sista säsong.

    Men det kommer som sagt en spinoff till, nu när Vintergatan är från från Ghoulds, Replicants och Oris. Har inte sett sista två avsnitten på Atlantis, men jag tror nog att Pegasus Galaxen kan blir Wraith fri. Senare i år så kommer dock den nya spinoffen, ett nytt universum och en ny uppsättning karaktärer. Stargate:Universe

  • Jay mer stargate :-)

    Trollapan : Sist jag såg den serien så var dom recon marines.

    Mitt filmtipps då.
    Släpp bara in den rätta. Riktigt bra och anorlunda svensk film.
  • Släpp bara in den rätta

    Låt den rätte komma in?

    besserwisser

  • Trukson: Du har så rätt.
  • Jag köpte just fyra säsonger av "Curb your enthusiasm". Sjukt bra serie. Heter "Simma lugnt Larry" på svenska... och det namnet kan ju få en att bli skeptisk, men gillar ni "the office", engelska versionen, så kommer ni gilla Curb your enthusiasm. Den blir bara bättre för varje säsong också.

  • Jag framhåller Babylon 5 som den bästa sci-fi serien, tom i tävlan med Star Trek - alla versioner.
  • B5 är den bästa sci-fi serien så är det. Farscape är också en trevlig serie sen tycker jag väl att Star Trek och Star Gate är ganska jämbördiga en del riktigt bra avsnitt och en hel hög ganska dåliga
  • Jag framhåller Babylon 5 som den bästa sci-fi serien


    B5 är den bästa sci-fi serien så är det

    QFT. Averkade fyra säsonger för typ femte gången när jag målade min ork-arme.

  • Jag framhåller Babylon 5 som den bästa sci-fi serien, tom i tävlan med Star Trek - alla versioner.

    Nyfiken att veta vad du tycker gör B5 bättre?

  • Imo B5 har de rikaste karaktärerna (- säsong där captain sinclar inte är någon hit) humorn är underbar och den har en bra story som går rakt igenom serien.
  • Intressant det här med smak. jag skulle säga exakt samma sak om Star Trek: DS9 :)

  • edited 20 januari 2009 17:40

    Faktiskt så har du rätt här Greger jag har inte sett så mycket DS9 (måste tanka ner den) men i och med att det är en rymdbas det handlar om så blir det lite samma eftersom karaktärerna återkommer så man lär sig gilla dem. Och föresten har ett köp tips att ge SamsungSamstore mediacenter väldigt enkel att använda man tankar in filerna på den och sen koplar man den till tvn via scart eller component och så är det bara att spela upp filerna direkt på tvn. praktisk som tusan när man ska åka bort till stugan och vill ha med sina favorit serier eller om man bara vill ligga i sängen och slappa och kolla film, eller fara till en polare och kika någon film

  • Jag instämmer med Orith i bägge uttalandena. B5 och DS9 påminner mycket om varandra, med skillnaden att B5 tar storyn även utanför själva rymdstationen. Underbara karaktärer som, i vissa fall åtminstone, utvecklas och förändas genom seriens gång. Dessutom har de j-vligt snygga rymdskepp ;)
  • Jag är inte så där härligt nördigt insnöad på Sci-fi serier, men det bästa jag sett än så länge måste ju vara Firefly/Serenity.....att snubben får göra en hel drös med säsonger av Angel och ännu fler av Buffy, men de lägger ner något så pass bra är ju helt otroligt!

    Angående Generation Kill. Den är helt okej ur "privat" synvinkel, men som soldat tycker jag att den saknar en hel del. Då rekommenderar jag hellre Band of Brothers som iofs är WW2 men inte ett dugg sämre för det!

  • edited 20 januari 2009 22:58

    för att gå ifrån serier en stund så såg jag en ganska bra film här om kvällen... the curious case of Benhamin Button, mycket sevärd film med Brad Pitt, lite annorlunda och djup men klart sevärd... och om ni inte sett den än så är ju Hancock ett måste.

  • edited 21 januari 2009 08:35

    Jag instämmer med Orith i bägge uttalandena. B5 och DS9 påminner mycket om varandra, med skillnaden att B5 tar storyn även utanför själva rymdstationen.

    Faktiskt så anglagade B5-killarna att DS9-gänget för att ha stulit hela premissen till serien från dem, men det bevisades aldrig. Sen så måste jag ju i lite försvar säga att i DS9 så tar de serien från stationen vid många, många...många! tillfällen, serien handlar ju om två olika kvadranter av univerumet tex.

    men det bästa jag sett än så länge måste ju vara Firefly/Serenity.....

    JA, Elias. JA! Grymt bra avsnitt och han lyckades knyta ihop säcken väldigt bra endå med Serenity.

    och om ni inte sett den än så är ju Hancock ett måste.

    Oj. Jag tyckte Hancock sög fatalt.

  • Firefly är grym hur kunde jag missa den var ledig en dag och tänkte kolla ett avsnitt slutade med att jag sträck kollade hela serien på 14 avsnitt

  • En blast from the past slog mig just för er som sitter ooch målar en timme eller 6 i sträck. Pestens tid 6 timmar härligt ont vs gott i nutid.

  • För er som ännu inte sett det är Nip/Tuck ett måste. Första två säsongerna är förmodligen det bästa som har gjort till TV, period.

    Entourage är OK men tyvärr lite ytlig och jag hatar den lille irländaren och hans självgodhet. Dock, sevärd efter de första trevande avsnitten.

    Sarah Connor; Chronicles är en riktigt bra serie, har för tillfället serieuppehåll fram tills februari.

    Family Guy s7 är riktigt bra.

    Stephen Kings The Mist från 2007 är ett måste, riktigt bra film. Annars skulle jag vilja rekommendera en gammal Charlon Heston film; Soylent Green. Sjukt bra.

Sign In or Register to comment.