2000p Mech Sisters

edited 8 januari 2009 11:24 in Warhammer 40k
Skulle gärna få lite feedback på den här listan, då jag är relativt ny i 40k kretsar.

2000 Pts - Witch Hunters Roster -

HQ:
x2 Canoness
Cloak of St. Aspira; Jump Pack; Frag Grenades; Bolt Pistol, Eviscerator

----------------------------------

Troops:
x2 BoS (10)
Flamer, Heavy Flamer

Veteran Sister Superior
Book of St. Lucius; Bolt Pistol

Mount in Rhino
Extra Armor; Smoke Launchers
-----
Bos (10)
Flamer, Meltagun

Veteran Sister Superior
Book of St. Lucius; Bolt Pistol

Mount in Rhino
Extra Armor; Smoke Launchers
-----
Bos
x2Meltagun

Veteran Sister Superior
Book of St. Lucius; Bolt Pistol

Mount in Rhino
Extra Armor; Smoke Launchers
----------------------------------

x2 Seraphim Squad(8)
Frag Grenades; Jump Pack; Krak Grenades, Twin Inferno Pistols (x2)

Veteran Sister Superior
Book of St. Lucius; Jump Pack; Simulacrum Imperialis; Frag Grenade (Squad); Krak Grenade; Brazier of Holy Fire; Eviscerator
----------------------------------

Heavy Support:

x3 Exorcist
Missile Launcher; Extra Armor; Smoke Launchers



Total Roster Cost: 1995
10 Faith Points
58 Units
4 Rhinos
3 Exorsists

Kommentarer

  • Din lista innehåller massa onödig information som armybuilder vill skriva ut. Det blir mycket lättare att läsa om du tar bort standardutrustning och bara har med uppgraderingar (ta bort information om 7 boltguns men behåll flamer och veteran sister, till exempel). Om en uppgradering bara kan väljas en gång är det onödigt att skriva (x1). Enskilda poängkostnader för uppgraderingar är också rätt ointressant. Rensa bort lite sånt så blir det bättre.

    Om det är lättare att läsa tror jag fler kommenterar.

  • Ja det blev lite plottrigt men det ska förhoppningsvis vara åtgärdat nu.
  • Har lite kort om tid, men har spelat SoB ett par år nu, med ganska hyfsat reseultat.
    Mech systrar är farliga OM man lär sig dem, är inte den lättaste armén att börja med.

    Du har 10 Faith att börja med om jag har räknat rätt (slarvade lite), deras främst används område är Divine Guidance (stavning?), och som du nu har utrustat dina Canonnes iv. save.
    Och dina faith kommer att försvinna i rask takt när du befinner dig i CC.
    Du ska försöka att maxa ut så mycket templates (flamers) som möjligt för att utnyttja DG. Därför skulle jag nog utrusta de flesta av dina Battlesister units med HFlamer och Meltagun eller flamer OCH Brazier of Holy Fire.

    Om dina Canoness ska flyga själv så är det risk att de blir utskjutna relativt snabbt, vilket jag tycker är bra, men såsom du har toolat dem så antar jag att du vill att de ska leva ett tag till.
    Om du ska ansluta till dina Seraphiner så är det ett MYCKET DÅLIGT beslut då de tappar sin hit and run vilket är mycket bra "skill".
    Seraphimerna skulle jag ha två olika units 1 med 2 twin inferno pistols och Eviscerator, främst för att jaga armour och mindre special units bikes eller "monster". Den andra med 2 twin flamer och Brazier of holy fire och kanske eviscerator i den uniten också.

    Personligen har jag aldrig haft Extra Armor; Smoke Launchers på Exorcisterna och det har funkat mycket bra, allt för att spara poäng :)

    Hinner inte så mycket mer men fråga gärna om du undrar över något
  • edited 9 januari 2009 21:15
    V1.1

    Hq:

    Lade till Carapace Armour och Krak Granades till båda canoness. I Hopp om att de överlever lite längre, men de båda tillvalen var egenteligen för att fylla ut med poäng och inte heller motiverade i komp samanhang då dyra Headuarters inte brukar gynnas tänkte nästan ta av armour och byta det mot en bohf på första fast attack squaden. Men samidigt så kan det ju armour behövas i CC.

    Troops:

    Lade till Heavy Flamers i alla squads och bytte alltså bort en flamer och en melta för heavy. Lade även till Braizers i alla SoB squads vilket jag ockå funderar om jag ska göra anorlunda.

    Fast attack:

    Första gruppen har veteranen fått byta sin kära Brazier of Holy fire emot en bolter.

    I andra squaden så har de fått byta ut inferno pistols mot twin flamers.

    Heavy support:

    Plockade av Smoke Launcher och Extra Armor ifrån Exorsisterna.


    2000 Pts - Witch Hunters Roster - Cleansed in red

    HQ:
    Canoness 2
    Carapace Armour; Cloak of St. Aspira; Jump Pack; Frag Grenades; Krak Grenades; Bolt Pistol (x1); Eviscerator

    Troops:
    2 Battle Sisters Squad 10
    Flamer; Heavy Flamer; Mount in Rhino
    Extra Armor; Smoke Launchers
    Veteran Sister Superior
    Book of St. Lucius; Bolt Pistol; Brazier of Holy Fire

    2 Battle Sisters Squad 10
    Meltagun; Heavy Flamer; Mount in Rhino
    Extra Armor; Smoke Launchers
    Veteran Sister Superior
    Book of St. Lucius; Bolt Pistol; Brazier of Holy Fire

    Fast Attack:
    Seraphim Squad 8
    Frag Grenades; Jump Pack; Krak Grenades; Twin Inferno Pistols (x2)
    Veteran Sister Superior
    Book of St. Lucius; Jump Pack; Simulacrum Imperialis; Frag Grenade (Squad); Krak Grenade (Squad); Bolt Pistol; Eviscerator

    Fast Attack:
    Seraphim Squad 8

    Frag Grenades; Jump Pack; Krak Grenades; Twin Hand Flamers (x2)
    Veteran Sister Superior
    Book of St. Lucius; Jump Pack; Simulacrum Imperialis; Frag Grenade (Squad); Krak Grenade (Squad); Brazier of Holy Fire; Eviscerator

    Heavy Support:
    3 Exorcist
    Exorcist Missile Launcher


    1997Pts
    10 Faith Points

    Alternativ två är som jag ser det att ersätta min Hq och en SoB Flamer squad med en Canoness mountad i rhino med celestians och byta ut en exorsist mot en retributor squad md tex 4x heavy bolter eller multi meltas som går med exorsisterna. Har förstått att mech listor har svårt att få bra komp och detta skulle kanske göra saken lite bättre.

    (Mountar rhino med Celestians squad)
    Canoness
    blessed weapon
    bolt pistol
    frag
    book of s. lucius
    litanies of faith
    -----
    9x
    Celestians
    flamer
    heavy flamer
    frag

    veteran superior
    eviscerator, Bolt Pistol

    Rhino
    reinforced armor
    smoke launchers 3pts
  • tjosan, till att börja med så tycker jag det ser ganska bra ut över lag, jag är personligen lite för 4xh.bolters i en 10 man retributor squad, men en till exorcist är billigare och med så många vanliga bolters klarar du nog dig utan dem.

    Det var ett tag sedan jag spelade mina sisters, sedan 4th ed iaf, så vi får se om mitt minne sviker mig eller inte, men om jag inte minns fel så börjar en cannones med 3+ armour save så att köpa carapace armour (4+) verkar bara onödigt :P sen vill jag minnas att book of st. lucius är ett unikt wargear som gör att andra squads får använda modellens leadership inom en viss radius, det verkar meningslöst på squadleaders, enda gången det kommer i spel är väll om du har förlorat en unit leder men inte dess enhet och har en till enhet i närheten(är det någon som ska ha den tycker jag nog det ska vara cannonesserna och kom ihåg att serraphims också hjälper till med leadership).

    sen måste jag bli lite arg på Witch hunter för att han avråder från smoke launchers, i min erfarenhet så ska ALLA tanks ALLTID ha smoke launchers, enda gången de inte vär värda sina ynka 3 pts är om man glömmer att använda dem eller om en tank går sönder första skottet som träffar den. Armour tycker jag inte exorcister behöver, men att poppa rök när man blir stunnad är alltid en bra ide.

    HQsarna beror ju förstås lite på hur du ska använda dem, men jag skulle ju använda dem för att stödja de SoB squads som hammnar i melee (och som någon nämt inte stoppa dem med serraphims för hit and run på dem är grymt effektivt) och ska de användas så så rekommenderar jag Blessed weapon på en av dem, sämmre mot tanks men betydligt bättre mot infanteri. Kommer inte ihåg vilken cloak Cloak of St. Aspira var men kolla så den inte är 1 per army, det är en av cloaksen som är det.

    så i korthet återinför smoke launchers och se över lite wargear bara så du inte tar flera av 1/army wargear och mer command saker och armor än du behöver.

    lycka till med inqvisitionen ^^
  • Hallå
    Till dig Getsemane så måste du fundera på hur du vill spela din Sob armé....Jag spelade den så att jag alldrig skulle hamna i cc, bara med mina Seraphimer, och så skulle det ske när jag ville.

    @AgaZur: När använder du smoke launchers på en Exorcist? Ok kanske extra armour...men jag har då aldrig behövt det. Då Exorcister når 48 inch så ska du om du går först ställa dem så att du har möjlighet till coversave, vilket gör att du inte behöver smoke, går du tvåa så ställer du dem i helt cover om möjlig , för du kan ju köra 6 och samtidigt skjuta i din tur. Och så lätt är det inte att penetrera 13. På Rhinos SKA man ha Smoke och EA. Vidare så är Book of St. Lucius den BÄSTA item du kan köpa för 5p i hela 40K världen så klart att dessa ska finnas kvar.

    Tycker att listan ser bra ut...återigen, passar den din spelstil så blir den jobbig att möta.

    Skulle personligen aldrig byta ut Exorcist mot Retributioner...aldrig
    Visst att kasta in Canoness med Celestians funkar, har själv gjort en liknande combo, toolad för cc, men det rasslar aldeles för mycket faith för dem, men det är en rolig unit.
  • Har ngn sista förändring att göra innan jag ska speltesta den, tyvärr har jag ngn mil till närmsta medspelare och det gör det alltid knepigt.

    Tänkte byta ut en armor och eviscator på ena canoness för en blessed wpn. Sedan sätta ut en eller två dozer blades på exorsisterna. Tanken är att ifall de "deployas" bakom terräng för skydd så ska de kunna komma fram första rundan.

    Nu återstår det bara att måla och konvertera klart allt som ska till.

    Angående WYSIWYG hur representerar ni Brazier of Holy Fire, Böckerna, Inferno pistols. Behöver allt detta synas? Samma sak undrar jag med EA på Rhinos.

    Sen undrar jag om ni har några tips på hur jag ska göra med mina SoB superiors som har följande wargear Book of St. Lucius; Bolt Pistol; Brazier of Holy Fire.

    Tänkte använda Sister Superior with Bolter (finns i länken nedan) men skulle gärna vilja få tag på några böcker jag kunde hänga på dem. Har ni några tips på vilka böcker man skulle kunna använda för att representera bosl. Gärna en stängd bok. Sen är det ju kruxet att få till ngn form av bohl.

    http://www.games-workshop.com/gws/catalog/armySubUnitCats.jsp?catId=cat1300166&rootCatGameStyle=
  • Det följer med ett helt gäng sköna böcker till Empire Flaggelants.

  • Tack så hemskt mycket för tipsen. En annan fråga är hur vida ni vet vilka Seraphim som passar för att konvertera om sina vapen till twin inferno pistol, och ett tips på hur man skulle kunna gå till väga för att göra detta.
  • V1.2 Final list.

    2000 Pts - Witch Hunters Roster - Cleansed in red

    HQ:
    Canoness
    Carapace Armour; Cloak of St. Aspira; Jump Pack; Frag Grenades; Krak Grenades; Bolt Pistol (x1); Blessed Wpn

    Canoness
    Carapace Armour; Cloak of St. Aspira; Jump Pack; Frag Grenades; Krak Grenades; Bolt Pistol (x1); Eviscator

    Troops:
    2 Battle Sisters Squad 10
    Flamer; Heavy Flamer; Mount in Rhino
    Extra Armor; Smoke Launchers
    Veteran Sister Superior
    Book of St. Lucius; Bolt Pistol; Brazier of Holy Fire

    2 Battle Sisters Squad 10
    Meltagun; Heavy Flamer; Mount in Rhino
    Extra Armor; Smoke Launchers
    Veteran Sister Superior
    Book of St. Lucius; Bolt Pistol; Brazier of Holy Fire

    Fast Attack:
    Seraphim Squad 8
    Frag Grenades; Jump Pack; Krak Grenades; Twin Inferno Pistols (x2)
    Veteran Sister Superior
    Book of St. Lucius; Jump Pack; Simulacrum Imperialis; Frag Grenade (Squad); Krak Grenade (Squad); Bolt Pistol; Eviscerator


    Seraphim Squad 8

    Frag Grenades; Jump Pack; Krak Grenades; Twin Hand Flamers (x2)
    Veteran Sister Superior
    Book of St. Lucius; Jump Pack; Simulacrum Imperialis; Frag Grenade (Squad); Krak Grenade (Squad); Brazier of Holy Fire; Eviscerator

    Heavy Support:
    Exorcist
    Exorcist Missile Launcher; SL

    Exorcist
    Exorcist Missile Launcher; DB

    Exorcist
    Exorcist Missile Launcher


    2000Pts
    10 Faith Points
  • Om jag har möjlighet har jag tänkt ställa upp i fanatic med denna lista, målar det sista nu och har bara kvar att köpa in en rhino, en exorsist. Sen så är det 2 dual inferno pistols som ska konverteras. Sen ska det provspelas.

    Tar upp detta igen;
    En annan fråga är hur vida ni vet vilka Seraphim som passar för att konvertera om sina vapen till twin inferno pistol, och ett tips på hur man skulle kunna gå till väga för att göra detta.

    V1.4

    2000 Pts - Witch Hunters Roster - Cleansed in red

    [I]HQ:[/I]
    [B]Canoness[/B]
    Cloak of St. Aspira; Jump Pack; Frag Grenades; Krak Grenades; Bolt Pistol (x1); Blessed Wpn

    [B]Canoness[/B]
    Cloak of St. Aspira; Jump Pack; Frag Grenades; Krak Grenades; Bolt Pistol (x1); Eviscator

    [I]Troops:[/I]

    [B](I made 3 units with flamer and H-flamer and exchanged the vss bohf with Combi-Flamer and made 1 Melta gun unit with vss combi-meltagun)[/B]

    [B]3 Battle Sisters Squad 10[/B]
    Flamer; Heavy Flamer; Mount in Rhino
    Extra Armor; Smoke Launchers
    Veteran Sister Superior
    Book of St. Lucius; Combi-Flamerr

    [B]Battle Sisters Squad 10[/B]
    2x Meltagun; Mount in Rhino
    Extra Armor; Smoke Launchers
    Veteran Sister Superior
    Book of St. Lucius; Combi-Meltagun

    [I]Fast Attack:[/I]

    [B](Remains unchanged)[/B]

    [B]Seraphim Squad 8[/B]
    Frag Grenades; Jump Pack; Krak Grenades; Twin Inferno Pistols (x2)
    Veteran Sister Superior
    Book of St. Lucius; Jump Pack; Simulacrum Imperialis; Frag Grenade (Squad); Krak Grenade (Squad); Bolt Pistol; Eviscerator


    [B]Seraphim Squad 8[/B]

    Frag Grenades; Jump Pack; Krak Grenades; Twin Hand Flamers (x2)
    Veteran Sister Superior
    Book of St. Lucius; Jump Pack; Simulacrum Imperialis; Frag Grenade (Squad); Krak Grenade (Squad); Brazier of Holy Fire; Eviscerator

    [B](Removed all the extra wargear)[/B]

    [I]Heavy Support:[/I]
    [B]Exorcist[/B]
    Exorcist Missile Launcher

    [B]Exorcist[/B]
    Exorcist Missile Launcher

    [B]Exorcist[/B]
    Exorcist Missile Launcher


    1995Pts
    10 Faith Points
    58 Units
    4 Rhinos
    3 Exorsists
Sign In or Register to comment.