40K-turneringar 2009

edited 4 januari 2009 13:40 in Turneringar / konvent

Som tidigare diskuterats i "Fantasyturneringar 2009", så skapar vi här en tråd där vi försöker sammanställa när, var och hur det kommer att krigas loss i Sverige under året. Tyvärr känner jag endast till en större turnering så lägg till info om era så uppdaterar jag första posten här:

  • slemcon - salem 22-23 mars
  • Gothcon, Påsk, Göteborg.
  • Fantasia Fanatic 40K 16-17 maj 2009 Umeå Sweden
  • Lincon, 21-24 maj, Linköping.

Kommentarer

  • Gothcon, Påsk, Göteborg.
    Lincon, 21-24 maj, Linköping.
  • Tackar! Grymt sugen på att få lite spelande gjort! Brukar Gothcon vara mycket deltagare?

  • 120 pers brukar spela 40k på gothcon.

  • slemcon - salem 22-23 mars =)
  • Härligt! Fortsätter armébyggandet i det här tempot kanske man drar ner till Götet över påsk! Nån som vill med?

  • edited 5 januari 2009 14:48

    Jag är alltid sugen på GothCon, tyvärr är det samtidigt som den bästa skidsäsongen. Men eventuellt kan jag haka på dig (och andra) Trukson.

  • What he said. (Även om det brukar bli WHFB / Blood Bowl för mig)

  • Låter helt klart intressant med en Gbg resa. :D

  • låter grymt med gothcon, är kanske på om ja får ledigt, vad säger du trollis ;)?
  • Im up for it brother.. får kika vecka och ekonomi (samt vilka restriktioner stavning på den? som gäller)

  • edited 6 januari 2009 21:40

    Har varigt på ett gothcon (2008) Och det var då 1750 pts. och kompat.

    Länk ifrån ylva om 40K turneringar

  • edited 6 januari 2009 21:42

    GothCon har traditionellt alltid varit kompat och kring 1700-1750p sedan urminnes tider. Ingen risk att det ändras i år.

  • Vad för slags komp?

    Sådan som man kan skita i, eftersom man ändå inte kommer att vinna, eller 'du får inte vara med' -komp?

  • edited 6 januari 2009 23:12

    Det brukar vara "du får i teorin möta ungefär lika ostiga listor som din egen"-komp. Jag har varit där många år och varit både maxkompad och betydligt lägre. Har vad jag kan minnas aldrig byggt listor efter komp, utan accepterat komp efter lista.

    Det bästa med GothCon är dock det alltid lika vårvarma och härliga vädret! Detta bortsett från 2008 då det snöade, men alla regler har undantag som bekräftar dem. =)

  • Nu vill jag inte smuts kasta dom arr'ar Gothcon men 2008 fick en ork lista med 2 battle wagoons och mongobike nobs hög komp....
  • Gothcon låter onekligen intressant... Hinner jag bygga en ny armé tills dess tro? :p

    När tror ni insatta att det finns ett spikat schema för Gothcon?

  • Förra året var 40k-turneringens officiella information uppe på nätet redan 9 januari, långt innan anmälningen till konventet ens börjat. Scheman för konventet och turneringen brukar vara ungefär demsamma varje år, kolla gothcon.se och deras arkiv så hittar du.

  • Hej.

    Tänkte bara tipsa om ett forum som är ett försök att samla alla "olika skolor" på ett och samma forum.
    Dessutom finns där turneringskalender, ranking mm.
    Ju fler som vandrar dit och bidrar, ju större "rättvisa" i 40k-Sverige.

    www.svenska40k.se
  • Precis som speedfreek säger så är inte svenska40k bundet till någon specifik förening eller något speciellt synsätt på turneringar. Alla är välkomna att bidra genom att rapportera in om turneringar som ska spelas eller har spelats. Det finns både en ranking och en väluppdaterad turneringskalender med länkar till informationen om respektive turnering.

    Som sagt, www.svenska40k.se

Sign In or Register to comment.