Forge world grey knight strike cruiser. Step by step.

edited 31 december 2008 18:27 in Figurmålning etc

Godagens, på denna sida kan man hitta min grey knight strike cruiser som jag gjorde idag, hela processen utom en färg finns på bild och självklart den färdiga prudukten i fält.

Enjoy.

GKforums

Kommentarer

  • Måste man vara inloggad på grey knight forumet för att se bilden?

  • edited 31 december 2008 21:11
    Bilden?

    Det är en hel hög med bilder, hmmm, jag får kolla länken.

    Edit: Så vitt jag vet ska man bara scrolla ner, men om man behöver vara inloggad på greyknights forum vet jag ej.
  • edited 31 december 2008 22:20

    Det måste man vara, tyvärr. (verkar det som i alla fall)

  • edited 1 januari 2009 11:52

    Typiskt.

    Jag får länka till mitt photobucket i sånna fall.

    Hmmm, hur gör man det nu då.

    Photobucket

    Men här får man inte min fina step by step guide.

  • Man behöver fortfarande logga in för att se något.

  • edited 2 januari 2009 17:50

    Photobucket också?

    Dang, jag blir less på det här.

    Här är min inte så lyckade "in-combat" strike cruiser, man ser hur den ser ut färdig iallafall.

    Bild

  • cool. Hur gjorde du bilden
  • går det bra klomster?
  • Nope, det går faktiskt ganska dåligt.

    Som vanligt ungefär.

    Och hakkapelli, bilden är editerad (va är den?) i photoshop, jag tog en bild från internet på en rymd, sen så tog jag min orginalbild på kryssaren, sen så "magic wand" och slita ut kryssaren.

    Copy paste och lite simpelt editerande, (som att ta bort lite fula kanter och använda lighting tool för att få det mörkare...) sen så vips. Klart.

    Tro mig, det där är assimpel photoshop, jag är en komplett noob och lyckas ändå med det där.

    Om jag får kraft nånstans ifrån så kanske jag kan lägga upp lite andra bilder.
    Annars så kan alla som vill se bilderna skapa användare på grey knights forum, det är en mysig sida. (Och jag gör inte alls smygreklam för dom :P)
  • Varför skulle man någonsin vilja vara medlem på ett GK forum? Styr upp bilder på ställen där man kan titta på dom eller lägg bilderna direkt i tråden
  • edited 7 januari 2009 17:51

    Sant, jag får se om jag orkar, (är många bilder)

    Om det är många som vill se så kan jag länka.

    Här är orginalet på den färdiga kryssaren iallafall. bild

    Jag har inte kommit på vad skölden där bak ska ha för heraldic än, men det kanske blir samma som min grand master.

Sign In or Register to comment.