V för vendetta duellister?

edited 30 december 2008 15:55 in Figurmålning etc

Funderar lite grann på att göra 1-2 enheter till med duellister till DoW armén, och tänkte göra något i stil med V för vendetta. Vet dock inte riktigt vilka modeller som skulle kunna passa som bas, några tips?

För er som inte har sett filmen, är det det nåt sånt här jag är ute efter:

V för vendetta

Kommentarer

  • edited 30 december 2008 16:34

    Vesperos vendetta är ju lite åt det hållet (inte särskilt förvånande kanske...). Men jag kan inte hitta dom på hemsidan så de kanske inte finns längre.

    Johann the knife från mordheim är också ett alternativ klicky

    Annars tror jag du skulle kunna utgå från wood elf glade guards. Du får inga hattar, men kläder i många lager, stora mantlar och ansiktismasker. Bara att göra lite arm swaps.

  • edited 30 december 2008 17:16
    Vesperos vendetta hade varit ett ganska självklart val, men de säljs tyvärr inte längre. Glade Guards har jag redan använt till mina assassins creed duellister, så jag skulle vilja ha några andra figurer till de här enheterna. Johann the Knife skulle kunna fungera, men det är ju tyvärr bara en modell.

    Som det är nu skulle det kanske blir konverterade free company fighters eller glade guards ev. high elf archers/spearmen, men om ni har några andra tips skulle det också uppskattas.

    edit: vad tror ni om HE spearmen överkroppar, FC armar, IG-guardsmen ben och mantlar i GS?
  • Witchhuntern till Warhammer Quest hade precis samma kläder och snarlik hatt. Lite vapenbyten och en modellerad facemask och den blir utmärkt för ändamålet... om den går att få tag på. =/

  • Inquisitor Lorr var den första modellen jag kom och tänka på när jag såg din fråga, dock är det ju en 40K figur och när jag tittade på honom insåg jag att det var mer 40K detaljer på honom än jag minns, plus att han inte har en optimal pose för att få ett par knivar/svärd i sina händer. Han är ju också limited edition x). Allt beror ju på hur mycket tid du kan tänka dig lägga ner på modellerna du väljer.

  • Både witchhuntern och Lorr skulle kunna funka ganska bra, särskilt som jag har tänkt använda pistoler till enheten (mer skada för pointsen och annorlunda vapen än de andra duellisterna), men bara en enhet på 8 man skulle isf gå på 800kr! Vad skulle ni använda för bitar om man gjorde dem i plast?
  • I Empire milita boxen har du ett par ben med höga stövlar, alla iofs i samma pose med det är väl rätt lätt konverterat. Dock är det väl bara fyra stycken sådana ben i varje box. Flertalet överkroppar i den boxen skulle väl kunna tänkas användas om du inte nödvändigvis ska ha samma klädsel till alla, isf finns det väl bara fyra av varje där också. Dock är det väldigt få pistolarmar och inga hattar eller kappor i den boxen.

  • edited 2 januari 2009 10:45

    det finns ju ett flertal armar, kroppar och ben som går att använda i empireboxen... ett stövelskaft är inte det svåraste att modellera till och en del av huvudena går det nog att fixa en hatt på. Sedan gäller det ju att fixa till en rock och det kan bli lite klurigt, finns några i empire boxen men... jag har suttit och letat en del på GWs sida men inte kommit fram till nåt bra....

  • En idé. Kanske inte perfekt men jag tycker den har lite av atmosfären du verkar vara ute efter.

  • Jag har funderat på militiaboxen, och med lite greenstuff skulle det nog kunna funka. Som jag skrivit tidigare undrar jag om man skulle använda highelf-spearmen överkroppar (målade svarta utan symboler), Imperial Guardsmen-ben med fickorna borta och smalare stövlar, och sedan använda free company vapen, kanske high elf archers huven med ansiktsmask i greenstuff, greenstuffade hattar, och mantlar från nightrunners och/eller high elves. Tror ni det skulle kunna funka?
  • Det är nog lite svårt att säga innan man sett det ihopbyggt. Pröva och posta! :)

  • Jo, det skulle jag kunna göra. Bäst att bara testa med en till att börja med så jag inte snittar upp en massa gubbar i onödan. Sen blir jag väl tvungen att lära mig använda den där jobbiga kameran som inte verkar tycka mig särskilt mycket. Postar när första gubben är klar.
  • IG Steel Legion har bra stövlar för ändamålet, men är dessvärre i metall. Mantlar är lätta att göra i Green Stuff, så det ska du inte behöva bitz till. Hattar bör inte heller vara något svårt att modellera fram i Green Stuff. Då är det egentligen bara kropp och armar som ska väljas ut. Där tror jag dina tankar på val är rätt.

  • Har börjat på gubben nu, men lider dessvärre av bitzbrist, och började med en kapten på pegasus istället. Får höra med en kompis.

    Jag funderar annars på att bara göra en modell av den här sorten och använda som en slags assassin eller nåt. Enheten funderar jag på att göra sartosapirater med bla den nya piratkaptenen från collectors range (obviously).
    Tänkte även slänga in en konverterad marauder som nån slags "strongman", några snubbar med rotting från flaggellanterna, en cathayan med en massa krutdurkar och lite blandande bitar från free company fighters. Kanske några zombiebitar för att få trasiga kläder och så. Vad tror ni om den idén? Har ni några tips på andra bra "piratstereotyper" man skulle kunna använda?
  • Nu är jag klar med modellen. Lär putsa lite grann på masken men är annars ganska nöjd. Kommentarer välkomna.

    V

  • imponerande! förutom att masken ser lite stor ut så har du verkligen lyckats fånga hela originalet!

  • Tackar, tackar. Jag har smalat av masken lite grann, så den ser inte fullt lika stor ut längre.

  • edited 3 januari 2009 20:24

    nice... ja bra att du har minskat masken lite för nu ser den groteskt stor ut... skull evara snyggt med kanske ett "bälte" snätt övet bröstet oxå, kanske lite bredare hatt, lite tankar bara

  • Coolt. Det blev ju riktigt vettigt, med reservation för masken då innan jag sett den nya smalare versionen. Jag tycker nog också som tainted brush att hatten borde vara bredare. Lättast är det nog att brättet separat och sedan limma eller green-stuffa fast det.

  • Jo, jag har funderat på att bredda ut hatträttet själv och ska nog göra det senare. Jag lär spela med den på nästa fanatic, så då kan ni ju se den nya versionen irl, då jag inte tror att jag orkar krångla mer med kameran på ett tag :)

  • edited 12 februari 2009 09:09

    Jag har också byggt en V av Vespero och med en hatt från en Inq Lord. V

    Mer bilder på svenska40k.se

Sign In or Register to comment.