Mindre regelfråga

edited 23 december 2008 12:15 in Warhammer 40k
Vet att det kanske inte är det bästa, men jag undrar över strategemen "On my coordinates!" som finns med i apocalypse reload. Har själv boken, men givetvis glömde jag den (och alla andra apocgrejer) hemma när jag skulle upp och besöka/spela med kompisarna som bor många mil bort.

Iaf, kan man kalla ner fler än en per runda? Dvs, kan två stycken eller fler använda den samma runda?

Kommentarer

  • Ordagrant ur boken:

    "choose one model in your army equipped with a vox or master-vox. this model must take leadership test and if it is passed, an orbital barrage is fired directly on his possition. the barrage follows the normal rules for that asset exept that the template must be centered on the vox carrying model.

    further barrages may be called down in this way, up to once per turn."

    Hoppas det duger ;-)
  • men om det är flera armeer på samma sida... får de då kalla ner den en gång per arme?

  • De stratagems som en spelare köpt till sin armé gäller för den spelarens handlingar, inte allierades.

  • Och varje stratagem får väl bara väljas en gång? eller?

  • En del strategemer gäller för alla spelarna på samma sida, men de flesta gäller enbart för spelaren som valt den. Men en strategem får bara väljas en gång hos ett lag. Dvs, båda lagen kan ha t ex flank march, men bara en spelare i varje lag får ha den.
  • Vad händer om man har flera formationer på ett lag som ger samma strategem?
  • Så jag har tolkat reglerna kan flera spelare få samma strategem via formationer, men det är bara en spelare som får ta strategemen X som strategem. T ex så kan flera SM spelare få flera orbital bombardments genom många masters of the chapters, men bara en spelare får ta strategemen orbital bombardment.
Sign In or Register to comment.