Färgval till Dark Angels

edited 8 november 2007 22:02 in Figurmålning etc
Goder afton gott folk. Står inför ett mindre dilemma.

Förslag på hur/vilka färger jag ska måla Dark Angels med.
Vill ha en mörk grön bas med lite ljusare highlights. Men har som kört fast.
Förslag?

Och så även robes dom bär. Att få den där krämiga vita färgen som i codexet.. well.. how do they do it ha ha.

tackar för förslag.

over and out
/ Ola

Kommentarer

  • Orkhide shade är mörk och bra, så smaska på det på dina marines. Sen kan du köra nån highlight med vad vet jag..... ljus-grön.

    För robes..... brun bas med dheneb stone på. kan funka.

  • För rustningarna så kan du testa Dark angels green > goblin green > snot green

    För klänningarna så tror jag att det funkar med en hyffsat mörkbrun färg som grund som du blandar upp med bleached bone allt eftersom.

  • Låter som du har planen herr Lazarus.. ska ge det ett försök. Tackar i massor :D
  • edited 10 november 2007 17:01

    Eller så kan du testa bara DA green -> Snot Green och sen bleached bone tunt på kanter som vetter uppåt.

    För Tyget kan du testa Khemri brown, sen späda ut charadon granite mycket och göra en wash med den. Sen 50/50 khemri + dheneb stone för att slutligen använda ren dheneb stone. För karaktärer går det att använda fler mellansteg.

    Är du ute efter Eavy Metal receptet så fanns det nån masterclass article i WD några nummer tillbaka om Master of the Ravenwing som hade alla recept (jag har letat men hittar inte igen den). Kanske går dom förenkla om du inte vill blanda så mycket färg.

    Posta gärna Work In Progress bilder om du har tillgång till en kamera! :)

  • Tackar tackar Sven.. ska ge det ett försök och se vad man kan åstakomma.
    Kameran är mer eller mindre fastsvetsad runt halsen på mig så det e lugnt ;)

    over and out och work in progress kommer så småningom.
  • Personligen skulle jag dra lite åt det turkosa hållet, blanda dark angel med lite midnightblue eller något som mörkaste shade (turkost är en grymt underrepresenterad färg på spelbordet) annars så blir dark angels grymt snygg om man highlightar den med dark angelsgreen med lite vitt i.
  • Om jag skulle göra benfärgade robes, så skulle jag måla bleached bone och sen måla på samma material som folk använder när dom dippar. I lagom mängd.
  • Jag tycker det är onödigt besvärligt att använda Dip som en vanlig färg. Jag skulle bara göra så om det är mer som ska dippas på dem. Den krämiga vita färgen i Codexet innehåller säkerligen Bleached Bone dock.

  • Till mina Dark Angels använder jag mig av dark angels green som basfärg, följt av lite black ink för att förstärka lite mörka linjer följt av highlights med 50/50 dark angels green och snot green. Den här kombinationen gör att figurerna får en väldigt mörk ton. Funkar skitbra hittils!
Sign In or Register to comment.