Slaget om Härnösand 7-8feb 2009

edited 15 december 2008 22:02 in Turneringar / konvent
Hey!

Här den officiella informationen om Slaget om Härnösand 2009!

2250pts WFB
40k-turnering om det finns intresse

Datum: 7-8 Februari

Var: Härnösand, mer exakt lokal kommer senare.

Regelhäfte är på väg!

Anmälningsavgiften är 90kr!

Sista anmälningsdag är: 23 Januari

Närliggande boende finns tillgängligt för 80kr/natt, men vi kommer lägga schemat så att ni bara ska behöva boende max en natt :)

Fantasy restriktionerna vi kommer köra med blir rätt så lika de på Fantasia Fanatic, med restriktioner för magi, warmachines och så vidare, men dessutom kommer vi sätta en restriktion som förbjuder alla items/daemonic gifts/dylikt som kostar mer än 75pts.

Scenariona kommer också likna de på FF.

Anmälan görs på svartbygge@gmail.com eller genom att viska till mig i den här tråden.
Anmäl också om ni vill ha boende eller om ni vill ha en 40k-turnering.

Regelhäfte och mer information kommer upp här: svartbygge.googlepages.com

Frågor kan ni ställa i den här tråden eller på mailen ovan.

Det vore ruggigt om många kunde dyka upp, så vi äntligen får hålla vår turnering, så kom igen och anmäl er! :)

//Jonatan Mossegård

Kommentarer

  • Just det!

    Anmälningsavgften betalas in på Härnösands Figurspelsförenings konto:

    Handelsbanken: clearing:6301, kontonummner:714 946 842
  • Hej

    När kommer regelhäftet upp på sidan?
    Jag vill inte betala in förens jag har sett att det verkligen blir nått...
  • regelhäftet är snart på väg, jag har dragit på mig en envis förkylning, så jag har tyvärr inte orkat fixa till dom sista grejerna, men om allt går som planerat så kommer det upp i början av nästa vecka!
  • detta låter verkligen lovande! hur är det med anmälningarna? skulle det gå att få upp en anmälningslista? så jag vet vilka namn jag ska nämna när jag ska utföra mina mörka ritualer för att slippa möta.

  • Vad kommer det att ställas för målarkrav?
    Jag ligger nämligen långt efter i planeringen.
  • Anmälningslista är på väg, ska bara kolla några som var osäkra först, men just nu tror jag att vi har 7 anmälda, men jag hoppas verkligen att fler kommer!
    Målarkraven är ganska snälla, tre färger på allt är egentligen kravet men vi kan göra undantag i värsta fall, det viktigaste för oss är att så många som möjligt kan komma och spela!
  • Jag kan anmäla mig, men jag vill helst se att det är lite intresse innan jag skickar in pengar.

    Jag vill vara säker på att det blir något.
  • Blir det ingen turnring?
    Jag och en kompis tänkte anmäla oss men då såg vi att det inte kommit upp något regelhäfte.

    Kommer det bli någon turnering?
    Jag vill inte betala innan jag ser ett regelhäfte så att jag vet att det verkligen blir av.
  • ANMÄLNINGSLISTA!! anmälnings lista. verkar vara intresse av många att vilja spela. nu är det upp till er att vara tillmötesgående och komma upp med info och dylikt

  • Anmälningslista:

    Jonas Ivarsson - Navet Sk - Chaos Daemons

    sedan nästa man som anmält sig

  • edited 5 februari 2009 22:09

    oj, jag har haft sjukt mycket att göra i helgen, ber verkligen om ursäkt för att informationen blivit så försenad, men här kommer den iallafall:

    Givetvis ser det fortfarande ut at bli en turnering;). Vårt bekymmer just nu är att vi inte har fått tag i dom vi brukar fixa lokal av, Brännaskolan, men vi har bra kontakter där annars, så det ordnar sig säkerligen:)

    Anmälnigslistan kommer här:

    • Jonas Ivarsson - Navet Sk - Chaos Daemons
    • Marcus Lindkvist
    • Daniel Andersson
    • Viktor Jakobsson - Goblins
    • Filip Schagatay - Dark Elves
    • Jonatan Mossegård - Skaven
    • Fredrik Back - Dwarfes
    • Magnus Forslund - Lizardmen
    • Pascal Pierre - High Elves
    • André Westin - Orcs

    Regelhäftet finns nu ute på svartbygges hemsida men lokalen är som sagt inte helt spikad, så den kan komma att ändras.

    Ber återigen om ursäkt för att informationen har blivit så försenad

  • Skriv upp mig som anmäld, vill dock fortfarande inte betala innan jag ser att ni har det här under kontroll med lokal och nog med folk.

    Ahh just det, jag spelar Goblins ;)
  • tjena tjena har det ordnat sig? blir det av? finns det inga lokala spelare där som du kan tvinga att vara med?

  • Jorå, håller på att fixa lokal nu. Men så fort lokalen är grejad är vår tanke att vi spelar turneringen oavsett hur många fler deltagare vi blir, det funkar ju att spela på typ 10 pers också, men givetvis skulle det vara riktigt kul om fler ville komma och spela:)

  • Okej, det låter bra :)
  • Är det ok att betala in efter att jag sett att ni skaffat lokal eller är imorgon sista betlningsdagen
  • Fy fan vad bra! gud så nöjd jag är nu.

    kör ni bara dessa regler som du postat så inga ETC regler eller nån sån skit? fått in några fler anmälningar?

  • närå, det funkar att betala senare också, men helst så fort som möjligt, men om du vill kan du ju vänta tills vi är helt 100% säkra på lokalen!

    Vi kör dom regler som finns i häftet, tycker dom är roliga och ändå inte för snälla:)

  • Det enda som jag inte tycker om är stympningen av magin.
    Det borde vara så att man max får ha 10pd.
    Annars stympas DE magiker mycket eftersom deras power of darkness spell är en stor del av den rasens styrka.

    Sen tycker jag begränsningen på items borde vara 74pts och inte 76pts.

    Nått att tänka på iaf.
  • Lite fler anmälda nu:)
    Vi tänker oss så nu, att vi skjuter fram sista anmälningsdag med typ en dryg vecka, så att fler kan hinna anmäla sig, men hjälp gärna till med att dra hit mer folk, desto fler, desto roligare:)
  • hur går det med lokalen då? får du till det Jonathan?

  • jag väntar på besked, men det ser inte ut att bli några bekymmer:)
  • kanoners, får du reda på det på måndag? verkligen var över denne personen som du ska ha tag på o få bekräftelse om det går och så, så att det inte drar ut på tiden och låta oss deltagare vara ovetande

  • Har nu äntligen fått klartecken om lokal :D så nu är allt grönt, men det vore fortfarande kul om några fler ville komma och spela:) men vi kör hursomhelst!
  • edited 5 februari 2009 16:40

    Ok!

    Bara två dagar kvar nu:) Några fler anmälda också:D

    kom på nu att jag inte uppdaterat informationen om lokalen:S

    Vi spelar i Landgrenskolans Aula! Karta & Adress Det ligger alltså ett halvt stenkast från skolan vi först tänkte spela i:)

Sign In or Register to comment.