Bra målad mantel

edited 5 december 2008 23:17 in Figurmålning etc

Kolla in manteln som killen har målat till sin Tzeenzzh lord, grymt bra!

http://warhammer.org.uk/PhP/viewtopic.php?t=51137

Hur kan man göra sånt? :S

Kommentarer

  • edited 6 december 2008 04:38

    Coolt! Mike McVey var väl lite av expert på dom där snirklarna back in the days. :) Finns nuförtiden en fin bild på Arch confessor Kyrinov på GW's hemsida här som var typ "the pinnacle" av figurmålning när jag var ung. Inte säker att länken funkar för alla dock eftersom att man oftast först måste välja språk osv.

    Men det är faktiskt mycket lättare än det ser ut. Speciellt den där typen av mönster för man behöver inte vara särskilt duktig på rita för att klara av dom. Om du vill ha några enkla tips så är det att planera lite i förväg och använda en bra pensel. Sen så ska man aldrig vara rädd för att ändra misstag. När jag målar freehand så målar jag ibland lite tjockare linjer för att sedan måla med bakgrundsfärgen för att smala av dom och göra dom skarpare. Pröva även att börja med några snirklar på olika ställen på manteln och bygg ihop mönstren sen istället för att börja på en kant och gå eftersom. Annars riskerar man att snirklarna blir mycket mindre eller större allteftersom man målar. Ett sista tips är att alltid sätta figuren på något, typ en tom GW-burk med häftmassa, så man får mer att hålla i än basen. Det gör handen betydlig stadigare.

  • Jag har för mig att det finns en 'Eavy Metal masterclass i någon white dwarf från den tiden som förklarar hur McVey gjorde. Borde vara kring WD220-230 nånting.

  • Tror det är betydligt tidigare isåfall. Men jag kan ha fel. Det står iofs typ nåt när Kyrinov släpptes om jag kommer ihåg rätt men det var väldigt sparsmakade tips. :) kan försöka kolla upp det.

  • Kan ha varit i 2nd ed Sisters of Battle-codexet också. På den tiden var det ganska vanligt att WD-prylar förevigades i codex också.

  • edited 7 december 2008 02:46

    Har målat en baksida på en inquisitormodel för en massa år sedan som jag tycker blev ganska bra om jag får säga det själv...

    front back

    sålde den iallafall på Ebay för ca $100 om jag minns rätt

  • edited 7 december 2008 00:28
    Har du klickat i knappen markdown?Det var felet jag gjorde först :P
    Den sitter under texten när du skriver den.

    PS. snygg figur.
Sign In or Register to comment.