Warmachine på FUSK?

edited 1 december 2008 00:08 in Figurspel
Hallå där umeås figurspelar elit! =)

Mitt namn är Fredrik och jag är rätt ny inom allt som har med figurspel att göra!
Men det är något jag vill ändra på och därför sitter jag nu med nästan 400pt Khador framför mig.
Jag har läst regelboken ett par gånger men aldrig haft möjlighet att spela mot någon. Så min fråga till er är, finns det någon som är sugen (eller kan förbarma sig) att möta mig? Någon som har tålamodet eller intresset att lära upp en ny warmachine spelare?

Tack på förhand / Fredrik

Kommentarer

  • Om jag hade kört Warmachins hade jag gärna spelat mot dig men jag har inte hunnit komma till warmachin än ;)

  • Gör så här om du inte får några svar.

    Dra till fantasia, tala med dea, om inte det funkar, dra till fusk en tisdag, ta mod till dig och fråga om warmachine.

    Min kamrat slaneesh, en som sköter kiosken spelar warmachine (lite, jag har sett han spela ibland) och han möter dig säkert gärna.

    Så fråga efter att få köpa nåt från kiosken, om det är en ung man i glasögon som hjälper dig är det säkert han.

    I annat fall skadar det inte att fråga!
  • Och kom ihåg att det värsta som kan hända är att de säger nej, så ta lite mod till dig och gör som min bekant Klomster här säger så kommer det at ordna sig alldeles utmärkt alla har vi varit nya till hobbyn nångång.

    Föresten KLomster vara vaken 2 på natten? på en söndag du har väl inte börjat få dåliga vanor?
  • jag spelar gärna mot dig, titta förbi föreningen nån dag så tar vi en match,
    Daniel ( slaneesh ) sjödin
  • Perkanis.

    Dåliga vanor?

    Min gode man, jag har så episkt dåliga vanor att det inte är sant.

    Har gått och lagt mig ca kl 5.30 3 dar i rad!
  • Tackar för ett snabbt och trevligt bemötande!

    granax har du tänkt vara något på FUSK imorgon tisdag? Jag letar mig gärna dit om så vore fallet! Vilken tid isof samt visst ligger FUSK någonstans vid umehälsan? Det stora röda huset?
  • Det bästa du kan göra om du inte vet vars FUSK ligger just nu är ju att helt enket dycka upp på Fantasia och försöka hänga på när antingen nån går dit eller hänga på "strömmen" som brukar bildas när fantasia stänger för dagen och många går mot FUSK. sen kan man ju alltid fråga Dea om väg eller en vägvisare.
  • edited 2 december 2008 10:35
    jag kommer att vara där. närsom helt efter 3-4
    men kan nog bara spela efter 5-6
  • Annars tyckte jag att det lät som att han visste var det låg. Hittar man till Umehälsan är det ju bara att gå in på gården mot den röda lilla "bagarstugan" som ligger ner mot älven, så ser man den värma atmosfären från vänliga brädspelare lysa upp i vinternatten!

  • Lite off topic, men kommer granax och perkanis vara där idag?

    Funderar på att dra in, eller imorrn, onsdag.
  • vi var bägge där men tyvär så såg jag ditt inlägg lite sent Klomster
  • är du där onsdag?
  • nej plugg dag är onsdag
Sign In or Register to comment.