A Space Marine WIP of epic proportions

edited 30 november 2008 14:42 in Figurmålning etc
«1

Kommentarer

  • Verkligen imponerande.

  • Riktigt, riktigt snyggt... nu måste man bara se till att följa fortsättningen :-)
  • jävligt tuff!!!

  • Makalöst. Ska bli kul att se den färdigmålad, Håll oss gärna uppdaterade Sven.

  • Hehe måste säga att när jag först såg denna modell på wip sectionen blev jag till mig, hatar annars stora forgeworld space marines, tycker att shoulderpadsen blir väldigt för stora! men denna är ruuuskigt fet!

  • Men men men.....

    Fuskare, det går inte göra så där med greenstuff.

    Eller nå annat för den delen.

    To mig, jag har försökt!
  • Vad kul det skulle vara om man hade ens 1/5-del av hans modelleringstalang...

    Gillar när han säger "När jag insåg att tyranidhuvudet skulle hamna på basen istället för i handen fanns det bara en sak att göra, skulptera resten av tyraniden" :)

  • Det enda jag hatar med såna här wip's är att allt ser så enket ut.

    "...sen så tar man och gör en rough sculpt, sen så lägger man dit detaljer...."

    Varav rough cut och detaljer är så olika varandra att himmel och jord verkar vara likadana.
  • får nästan våta drömmar av sånt... vill oxå kunna skulptera som han, han är min nya idol!
  • Nu verkar skulpteringsdelen vara klar.

  • shit va nice... kan inte vänta tills den är målad!
  • edited 4 mars 2009 00:19
  • Jag skulle precis fråga hur det gick med detta.

  • Vilket häftigt sätt att skapa rosteffekt på rustningen!

  • Underbar rosteffekt. Frågan är då vilka motsvarande svenska produkter man kan begagna sig av för motsvarande resultat. Någon slags klarlack, hårspray och vanligt salt som man mortlar till lite för varierande kornstorlek.

    Ser verkligen att tekniken kan komma till användning på IG-tanks och Ork fordon.

  • edited 4 mars 2009 21:54

    Det ser sjukt bra ut. Men jag undrar om man kan få det tillräckligt smått för vanliga figurer och samtidigt kunna peta bort saltet. På fordon lär det funka.

    Det finns annars flera olika maskningstekniker som får varierande resultat. Vallejo säljer en maskningseffekt som man kan dabba på med skumplasten från en blister och gammal pensel för en random effekt. Resultatet kan bli såhär.

  • Det som skulle kunna fungera är nog att krossa saltet mycket finare än i WIP-artikeln. Frågan är då om det fungerar lika bra med olika kornstorlekar av sand? T ex finkorning havssand och vanlig "sandlådesand".

    Vad heter Vallejo's maskningseffekt då?

  • obs. Med vanliga figurer menar jag 28-35mm ;)

    Det är värt att testa, men krossar man det blir det ju som ett fint damm också som kan vara svårt att få bort och ge ojämn yta. Sand kanske blir för tungt för att fästa bra. Men det här är förstås bara spekulationer innan det testats på riktigt.

    Vallejo "Liquid mask" eller "masking fluid" heter produkten.

  • Det finns en snubbe på Warseer som använder Vegemite i samma ändamål (gissa vilket land han är från) :0)

  • edited 5 mars 2009 00:58

    Vegemite är, för er obildade ;), ett australienskt påhitt som Terry Pratchett driver med i The Last Continent (det var på så sätt jag kom i kontakt med det).

    Olika saker man kan använda vegemite till

  • edited 12 mars 2009 12:38

    Som om inte det här projektet var stört nog som det var. Nu börjar arbetet blir riktigt sjukt. Äkta bladguld? (Eller är det jag som inte förstår vad det är?)

  • Inte bladguld, men finmalet guldpulver som blandats ut i medium att användas som highlight. Fortfarande total overkill att köra med äkta 24K guld, men killen vill ju köra en del "experimental techniques" och nog får man kalla det för experimentellt.

  • Guld har ju rätt fin lyster har jag hört! :)

  • Bump ifall fler än jag hade glömt bort att följa detta. Gillar skarpt banéret, tycker det var bland det bästa hittils, även om allt är vansinnigt bra gjort.

  • Skitlänge sen uppdatering nu dock. Abstinens.

  • edited 25 mars 2009 12:41

    Nya uppdateringar! * klappar i händerna och tjuter av glädje som en 3-åring *

  • man blir liksom lite inspirerad att göra nåt liknande... hur snyggt som helst
  • jag blir alldeles varm i kroppen ^^

  • Har ju kikat in där med några dagars mellanrum och det var trevligt med en update. Längtar dock mest efter att få se hur han gör med basen och den fällda Hormagaunten. Borde stå på tur nu...

Sign In or Register to comment.