Eldar blod

edited 29 november 2008 16:55 in Warhammer 40k
Hej, jag har funderat lite och funderat lite till men inte kommit fram till vilken färg rasen eldar har på sitt blod. Jag skulle vilja ha lite tipps och förslag då jag har ett eldarhuvud på en av mina baser.

Kommentarer

  • Dom har dött i drivor... alltid rött, men iofs, dom känns lite "vulkan" kanske är det grönt. och det är fel på mina visors.... Liten chans. ;)
  • Jag har svårt att tro att det är något annat än rött med tanke på avatarens röda blodiga hand.

  • ok ok tack förhjälpen
  • Och för människor så är blod rött, om du gör det nån annan färg så blir man lätt förvirrad.

    Te'x så tyckte jag några videos i metal gear solid 4 var skumt då det kom silvrigt stuff ur en snubbes mun, det visade sig senare att det var hans artificiella blod så det förklarade färgen.

    Kör rött, då fattar man vad det är!
  • Om jag inte har helt fel så är det blodets röda färg, filtrerat genom huden som ger människor sin hudfärg. För mig så känns rött blod ganska självklart, både för att det är dramatiskt och tydligt och för att det verkar ganska logiskt. Visst har tillochmed Orks rött blod i de flesta illustrationer?

  • Antar att resonamanget till alla rasers röda blod också kan vara att alla använder sig av järn som transportmedel av syre i blodet, och järnet är vad som ger blodet sin röda färg till att börja med.
  • Förutom tau, dom har kobolt (tror jag) i blodet (eller nån annan metall än järn iaf).

  • Med tanke på at orks är svampar så borde de kanske ha grönt möjligen svart blod men eldar har nog rött =P
  • edited 7 december 2008 00:30
    Brukar det inte stå "green ichor" när de pratar om ork blod i böcker (fast vi vet ju alla att fluffet i black library böcker och codexar inte alltid stämmer överens)
  • edited 7 december 2008 02:16

    Förut var ork blod grönt men det har ändrats i senare fluff för att det ser snyggare ut med rött blod! :) Det är alger i huden som gör dom gröna om jag kommer ihåg rätt, medan blodomloppet fyller samma funktion som för oss. Estetik före funktion! :)

Sign In or Register to comment.