Utvärdering FOW Norum den 23/11

edited 24 november 2008 08:51 in Figurspel
över lag så tycker jag det var ett mycket intressant spel men det var för mycket poäng totalt...
kanke 6000 per sida nästa gång.. 8000 var för mycket.
Random reseves blev helt konstigt när nästan alla våra reserves hamnade på samma sida där av förlusten.... och jag tycker att vi bör skippa reserves i mitten av kartan för har man tur så får man alla enheter direckt brevid objektiv.
samt att vi bör göra klart innan nästa spel vad som gäller när inte alla trupper har kommit in på bordet, och någon vill sluta spela...
jag tycker att lite mindre terräng kanke funkar bättre så det inte blir så mycket diskution om line of site...

hoppas att ni tyckte det var kul att komma till norum och lira och jag hoppas att vi kan göra det flera gånger...

MVH Andre´

Kommentarer

  • Jag tycker att det var riktigt kul, håller med om att vi borde sänka poängen.

    Random reserves är random, så är det bara... kan ena stunden stjälpa, andra hjälpa.
    LOS är ofta knepigt men det är nåt man blir bättre på. Jag tycker att vi absolut inte ska ta bort terräng. Kanske lägga till lite mer. Så att det blir svårare att skjuta prick med artilleri och så att tanks inte kan lägga under sig en fjärdedel av bordet utan problem. Bocage är trevligt :P.

    Fler spel i Norum säger jag! Vad säger ni?
  • Jo bocage vore kul, och nästa gång tror jag vi borde ha en laserpekare för att slippa LoS-trasslet.

    Färre poäng skulle som sagt göra att slaget tog kortare tid och att man slipper bryta mitt i. Jag hade gärna kört till slutet om inte klockan varit så mycket.

    Om vi sätter ett/några objektiv i varje deployment zone skulle man få en anledning att bryta igenom fienden istället för att strida om samma område hela tiden.

    Tänkte köpa Bagration: Firestorm så kanske vi kan köra en liten kampanj under julhelgen.

    Kommer gärna ut till norum igen för att strida mot ryssen, nästa gång kanske det blir WW 3 eftersom alla håller på att bygga allierade arméer just nu.
  • Håller med Hakapelli gärna lite mindre poäng så att vi faktiskt hinner klart nån gång, Firestorm låter riktigt intresant
  • tråkigt nog måste vi minsta poängen till nästa gång eller spela på två dagar,
    ( men det är inte en bra ide).
    hade jätte roligt.
  • det låter bra att ni tycket det var kul att lira i norum och nu efter jul då jul stöket har lagt sig så kan vi kanske spela mera.. :)
Sign In or Register to comment.