Forge world beställning sista chansen att haka på.

edited 17 november 2008 18:29 in Figurspel
Yo, Klomster här, när jag såg gk redeemern från forge world så var jag fasst!

Jag ska ha en!

Det är bara det att man åker på en massa transportkostnad om man inte köper massa, så jag tänkte att det kanske var en beställning på gång, eller så får jag ta hjälp och organisera ihop en beställning!
«1

Kommentarer

  • Hade tänkt handla i januari nångång för egen del så väntar tills dess ;)

  • Januari?

    Men det är jättelångt bort.

    Får leta vidare, eller beställa en warhound också :P
  • Nu så ska jag snart beställa från forge world, jag fick veta att frakten inte var så farlig trots allt, så om nån är sugen på att beställa något (gärna nåt stort och frakt-fritt) så kan man organisera ihop sig och göra en beställning.

    Annars så beställer jag själv, så haka på medan tid finns, jag väntar tills på typ.....

    Måndag. Kanske. Eller mer, beror på hur många svar det blir! (Förväntar mig inga)
  • Frakten från forgeworld är ju 15%, så om ni inte kommer upp i det fraktfria beloppet så är det ju bättre att alla beställer själva. Kostnaden blir den samma, alla får sitt i brevlådan och ni slipper vänta på eventuella förseningar av någon annans saker :)

  • True, men vi kan iallafall se om vi kommer upp i det begärda beloppet.
  • Vad är det fraktfria beloppet och hur lång är du ifrån det? (dvs, hur mycket mer måste jag/nån/flera beställa för för att komma upp till fraktfritt?)

  • edited 28 november 2008 17:40
    250£.

    Jag ska ha för.ca 60£ och en annan ska ha för......

    Ca-värden
    15£
    15£

    Så 90£ ca (jag avrundade uppåt på separata värden.)

    En bit kvar alltså.
  • jo, då fattas det ju en del till fraktfritt

  • Såg just att FW sänker sina priser eftersom Engelska regeringen sänkt momsen med 2,5%-enheter ner till 15%.

  • Lätt värt, jo jag märkte att deras stuff var billigare.

    Blev helt chockad då 40k saker blev billigare!
  • Alla som var intresserade, hur många anser att det fortfarande är värt att beställa tillsammans?

    För eftersom vi inte kommer upp i mål-kostnaden så blir det ingen skillnad om man beställer själv eller tillsammans.
  • Jag är fortfarande i det berömda valet eller kvalet, men som du säger kasnke det inte spelar någon roll om man beställer separat eller tillsammans.....(Jag skulle landa på c.a 40 pund)

  • ca 130£ alltså.

    Fortfarande en hel del till alltså.
  • Tråkigt att man är fattig :(
  • Såja såja, jag förstår hur det är att vara fattig.

    Tänk positivt.

    Det blir snart värre! :)
  • Nu ska jag ju iofs inte beställa något...just nu iaf...men beställer ni tillsammans så svider inte expressalternativet så mycket. Det är djävligt värt faktiskt, tar bara ca 1 vecka om allt finns färdigt (annars skickar de i omgångar) motför 1 månad eller 2 utan expressfrakt. Det kan givetvis gå snabbare, runt 2 veckor, om man har tur.

  • Bra att veta, hur funkar expressalternativet då?
  • Du pröjsar 15 pund extra (Utöver de vanliga fraktkostnaderna) så skickas paketet med UPS från dörr till dörr. Fungerar snabbt och bra samt att du inte behöver oroa dig att det försvinner på vägen. Är ni några stycken är det lätt värt pengarna.

  • Tål att tänkas på.
  • Onsdag den 3e så kommer jag troligen att vistas på föreningen en tid.

    Om nån vill prata med den ökanda Klomster irl (kanske om en forge world beställning) så går det alldeles utmärkt.

    Annars så vill jag gärna komma upp i 250£, för visst får man express shipping på köpet då?
  • jag kommer att beställa för ca 72£.

    det betyder att vi kommer att landa på ca 140£ (innan frakt)

    Det betyder att det inte är så värst värt att beställa som grupp, om vi nu inte delar på en express shipping.

    Annars så kommer jag att beställa slälv!
  • jag skulle behöva en templardread, blir det billigare då? hur mkt behöver ni komma upp i?
  • då bör vi va uppe i nästan 190£

    måste upp i 250£

    Om man beställer med express innan 15 dec så får man det innan jul.
    (Om lagret räcker)
  • (Om lagret räcker)

    Oddsen för det är ju inte så stora... fördelen med express är ju att man får det som är färdigt efterhand som det är färdigt så att säga

  • så det kanske är värt ändå och gå ihop och ta ett express shipment.
  • Ok, vi får ta en koll på vilka som fortfarande är på, om vi beställer med express innan 15dec så ska vi (teoretiskt sett) få grejorna inna jul!

    Alla som är på skriver exakt pris och så till mig, så kan jag göra en precis räkning.

    Ni har till efter helgen på er att göra detta. För då har jag rollspelat klart.
  • edited 7 december 2008 02:53
    50,9. det totalt för mig
  • 72.40£

    33.3
    50.9
    +72.4
    _____
    156,6

    Fortfarande ett tag på er, tills i eftermiddag, vi får börja strukturera upp detta, börja planera hur vi gör med express shipping och sådant, se om vi ska träffas irl och så.
    Vem som ska beställa.
Sign In or Register to comment.