Knights på pållar av stål..

edited 15 november 2008 00:02 in Figurmålning etc
:) Tänkte att vi kunde diskutera alternativen att antingen måla mountade figurer när de sitter på häst/alvhäst/coldone/vildsvin/skeletthäst/seeker.. Eller lösa.

Hur brukar du måla, ihoplimmade eller separata från mount?
Fördelar och nackisar?

Kommentarer

  • Jag har aldrig målat dem separat, och kommer nog aldrig ör det heller.

    Har i och för sig sett bilder där en massa andra spelare gör detta...
    Tror bara inte jag har tålamodet för att inte limma ihop hel figuren direkt.
  • Jag brukar måla dem separat, även om det som sandpeople är väldigt frestande att limma ihop dem direkt :) Det brukar bli ett himla problem att komma åt överallt annars, och så blir det missar som man lägger märke till när man tittar närmare på dem. Det kan vara bra att sätta fast dem med häftmassa på sadeln, så faller de inte av om man spelar med dem omålade (något man helst ska undvika enligt mig)

  • håller med M4cR1II3n... sätter aldrig ihop mounts och ryttare innan måling, om man måste spela med omålade figurer (ja det bör undvikas men ibland måste man) kan man sätta lite häftmassa mellen. det är ju betydligt lättare att måla om de inte sitter ihop.

    Jag brukar börja måla mina figurer direkt innan jag tar lös dem från ramen, då kommer man åt bättre på ställen som annars skyms. sedan tar jag lös alla delar, limmar och gör alla highlights när modellen är hel... då vet man vad som hamnar i "skugga" och inte.
  • Jag håller mig till "det jag inte kommer åt med en pensel kommer inte synas", så jag pinnar och limmar ihop dem innan de får grundfärgen.

  • Flyttar till figurmålning.

    Jonke - moderator

  • Är lite olika för min del, beror väl på hur noggrann man vill vara. Men för det mesta så limmar jag ihop modellerna innan målning. Mest för att inte behöva vänta 6+ månader från inköp till att spela med dem... ;)

Sign In or Register to comment.