Eldar -Snart klar- WIP

edited 14 november 2008 22:26 in Figurmålning etc

Hejsvejs, jag heter Emil och bor i skellefteå, har hållit på med figurmåleri sedan ett tag tillbaka men tog ett break på 4 år, nu är jag tillbaka sämre än någonsin :D !

Tänkte visa en WIP på min snart klara eldar, lite fula bilder men det är lampan som är för gul. Tar nya så snart jag hittat ett bra spot i lägenheten (kameran är inte guld heller men)

Ett

Två

Tre

Kommer att komma lite andra bilder på andra grejjs jag håller på med senare inatt/morgon ifall jag ska ta en lång målar stund efter man har varit med polers! ;D

Kommentarer och dylikt värderas!

Kommentarer

  • får inte dina bilder att funka... kanske jag som gör fel men...
  • Nej, det är samma för mig. Error står det.

  • Aja av någon anledning så blev det nått fel med bilderna så länken till bloggen är denna

    http://lordcrayfish.blogspot.com/

    Blog

  • ok... ser bra ut, gillar färgschemat och toningarna är jätte bra!
  • Ser riktigt bra ut det där! Välkommen tillbaka.

  • Gillar skarpt axelskydden! Sjukt snygga!

  • Riktigt nice, saknas bara svart kant på basen ;)

  • Riktigt snyggt, särskilt basningen och toningen.

  • Tackar tackar, jag kommer att måla lite mer idag och kommer att ta bilder på lite annat jag håller på med!

  • Eeeeeeeeemiiiiiil ^^ nice nice in i målarbodan (läs "snickarboan") me dig nu
  • måla mer nu! för jag vill se mer av det där ;)

  • Hej igen! nu har jag alldeles strax klar eldarjävulen! Ska bara göra banner och freehand!

    Har också en Tyrion wip, han ska på en display bas, men jag måste fundera ut hur jag ska kunna få bra bilder, har lånat en systemkamera från skolan och funderar på ifall jag ska stjäla den och ha den imorrn också så jag kan ta extra mycket kort och kanske nån enstaka bra bild :D

    Och för intresserade så har jag också en bild på vars jag sitter och målar, förfärligt liten plats och man kan se mitt älskade trumset i bakgrunden! ;D

    Eldar

    Tyrion

    Eschelius

    Arbetsbordet!

    Funkar inte bilderna så säg gärna till, använder bilddagboken och vet inte om dom är så pålitliga hehe...

    Emil has left the building..

  • Och ifall någon är intresserad så är det NMM(non metallic metal) på både Eschelius och Tyrion(heter han så eller är det jag som inbillar mig?) så ni vet =)=)

    Tillbaka till målningen nu! Over and out!

  • hur fint som hälst gillar nmmen! vad är det för färg i dom där burkarna med vit lock

  • Fruktansvärt gamla Citadel färger, köpta på ebay! billigt blev det också, och många färger som inte görs numer ;D

  • Najjs! haha gillar de gamm-gamla citadel färgerna. Till och med före min tid. Eschelius modellen hra fått en bra start. Gillar NMM:n. Var inte blyg med att gå upp till nära vitt dock.
  • Ja, Eschelius kanske måste få en runda vitt på sin rustning, men för tyrion så vill jag ha mera gult, tanken är att han ska få en display base, lite grottliknande och då tänkte jag vara ytterst sparsam med det vita, jag använder mest gult, de blåa har blivit layrat till vitt sedan glazade jag de vita områdena med en vääääldigt ljus gul, och allt guld är inte shadat med svart utan hellre en blå för att ge den lite kontrast, ska se ifall jag kan få bra bilder på den, har gjort lite små pynt på honom, sen ska jag försöka göra klart Asurmen också är bara väldigt less honom =)

Sign In or Register to comment.