Chaos + Dwarfs = Goblins

edited 12 november 2008 15:18 in Warhammer fantasy
Tänkte göra en Chaos Dwarf armé till nästa FF (men räknar med att inte bli färdig och vara tvungen att proxa 100 hobgoblins).

Tänkte i första hand feedback på listan, sedan om jag kommer igång med konverterande av dvärgarna kanske det kan dyka upp bilder.

Anyway, här är listan:

Chaos Dwarf Lord
- Black Hammer of Hashut (+2 S, Auto-kill Flammable)
- Armour of Gazrakh (1+ Armour Save)
- Gauntlets of Bazhrakk the Cruel (+1 S, 1s 'to roll' hits friendly model)

Chaos Dwarf Sorc
- Scrolls

Bull Centaur Hero
- BSB
- Armour of the Furnace (4+ Armour, 5+ Ward)

Hobgoblin Hero
- Wolf
- Heavy Armour
- Enchanted Shield

20 Chaos Dwarf Warriors
- Banner of Slavery (Greenskins re-roll Psychology)
- Standard Bearer
- Champion

16 Chaos Dwarf Warriors
- Blunderbuss
- Standard Bearer
- Champion

16 Chaos Dwarf Warriors
- Blunderbuss
- Standard Bearer
- Champion

2 Hobgolin Bolt Throwers

16 Black Orcs
- Additional Choppa
- Full Command

22 Orc Boyz
- Sheild eller Additional Choppa (ev. båda)
- Full Command

Earthshaker (stone thrower, slow inom 2D6)

Cirka 350 poäng kvar vilket kommer ge från 175 till 100 Hobgoblins, beroende på equipment... Kommer inte använda Bull Centaurs om jag inte hittar någon bra modell att arbeta med.
Kommer skaffa Blood Bowl teamet samt Hellcannon för att ha något att utgå ifrån. Har en massa tråkskägg att arbeta med...

Kommentarer

  • edited 12 november 2008 15:24
    (Själv gillar jag ju dark mace of death på en great taurus, men det är nog bara jag) :)

    Hmm...Om jag vore du så skulle jag absolut försöka få in bull centaurs. De är jättejättejättebra. Då får du ju användning av bull centaur heron också.

    Hur tänker du ranka upp dina blunderbusses? Jag brukar spela med 20 i varje enhet. Då måste motståndaren få bort en hel del innan S5 försvinner.


    Edit: Jag hoppas INNERLIGEN att du kommer ha hattar till dem!
  • Har ingen Great Taurus...

    Svårigheten med Bull Centaurs är att det finns bara en modell (star player blood bowl) som är enkel att få tag på. Kan ju bråka med grisar, dvärgar och lite lim, men det blir så fult, samt inte särkilt likt den riktiga. Alternativ är dyrare. Mycket dyrare.

    Tänkte ta bussarna i 5 dvärgars bredd, för att göra dem lite mer combat-effektiva, men de kommer gömma sig på flankerna, för att undvika skytte.

    Hattar på närstridarna och masker på alla dvärgar!
  • Ser inte Bull Centaurs ut som Beastmen Centigors? För i så fall kan du ta Glade Riders och he på Gor-överkroppar där huvudet skulle ha varit. Det borde bli snyggt. Och helt i plast (och möjligen Green Stuff).
  • Nej, bull centaurs ser ut som chaos dwarfs med hästkroppar. Trodde själv att de såg ut som centigors från början, men tji fick jag.

  • Snarare tjurar än hästar.

  • Visst, stämmer. My bad. :p
  • De nya Marauder Horsemen har ganska tjocka hästar, håriga är de också. Om det ska bli hästar så tror jag mer på dem. Då får man döda ett gäng tråkskägg, men iaf. Jag vet inte riktigt. De hundra poäng de tar upp nakna motsvarar 22 fullkittade hobgoblins och jag tänkte låta orcerna göra slavjobbet, själva dödandet, alla andra behöver bara static (skyttar undantaget).

    Jag tänkte göra lite "riktiga" hobgoblins, om jag hinner dvs, och undrade om man kan hitta några passande människokroppar att använda sig av. Hobgoblins är ju som bekant längre än andra gröna småfolk. Jag är ganska säker på att jag ska använda gnoblars huvuden hellre än vanliga goblins, men det beror ju lite på kroppen också. Puffärmar känns ju fel, men det finns ju men-at-arms, peasants, flaggelants...

    (btw, tack för länken NilssonHarHund, kommer definitivt använda häftstift, sparar tid jämfört med Marauder-trummor, och blir mkt snyggare :P )
  • Precis min tanke yODDel, det borde gå att "kitbasha" ihop lite coola Hobgoblins. Gnoblar-huvuden är ju givna, plus att det finns mycket annat vettigt i den lådan att bygga av. Men att hitta lämpliga kroppar blir nog knepigare, de flesta "människor" är nog lite för stora för att det ska se bra ut. Men kolla in alvlådorna, eventuellt kanske Skavens?

  • Skaven låter som ett bättre alternativ, människor och alver är så långa och... resliga.
  • precis, och framförallt eftersom du vill använda Gnoblar-delar...men kolla Skavens (Nightrunner eller Clanrat-lådan beroende på lite vad du vill ha för utrustning osv).....det knepiga blir väl att skulptera över stumpen där svansen ska sitta, men det löser sig säkert!

  • edited 13 november 2008 17:45

    Aha! Nu har du tur att jag hittade den här guiden för länge sen, dock så kräver den lite greenstuff skill. Men jag har för mig att det inte var så komplicerat.

    (ändrat) Kom på nu att du skulle göra massor av hobgoblins. Då kanske den här guiden är lite väl tidskrävande, fast det beror på helt hur man ser på det. Själv så konverterade jag i stort sett hela min goblin armé, men å andra sidan så är ju jag lite galen :D

  • @Trukson:
    Svansen borde inte bli något problem, måste ju ändå leka med green stuff för deras armours skull. De skulle ju kunna ha en onaturlig tendens att sätta skyddsplattor på rumpan...

    @Sollefteå Viktor:
    Jag gjorde faktiskt min första (och hittills ända färdiga) Chaos Dwarf med hjälp av den killens guide. Det kommer bli tidskrävande oavsett, och jag kommer prioritera dvärgarna. Dessutom har jag inga egna BFSP Goblins, och känns dumt att köpa den lådan igen, och inte sälja de gröna den här gången. Kan bli dyrt, om inte M4cR1II3n låter mig förstö... hrm, "förbättra" hans goblins. Om så kommer jag överväga det, men tiden spelar ju som sagt in. Men tack oavsett!
    Och var inte rädd för att vara lite galen, våran lilla förening är redan kända för att "köra en ultimat nördgrej". Då måste man vara lite vrickad ;)
  • edited 13 november 2008 21:44

    Haha, bra sagt! :D

    Och, nej du får tyvärr inte "förbättra" mina goblins :p. Har dock ett extra regemente Night Goblins som jag inte använder. Du skulle kunna få köpa dem billigt.

Sign In or Register to comment.