Fråga om Shoulderpads.

edited 12 november 2008 06:23 in Warhammer 40k
Tja, började fundera lite när jag satt på hemlighuset i morse. Om man i en marinearmé har bikes som troops (via en kapten) ska de då(rent fluffmässigt) ha fast attack pilarna eller tactical/troops markeringar på sitt axelskydd?

Kommentarer

  • de räknas ju som troops men tillhör fastattack... hmmm... vilket dilemma

    jag skulle nog ha satt en variant av fastattack markeringana på de som används som troops och en annan variant på de bikes som tillhör fastattack om man nu har några. De skulle ju kunna ha en troopmarkering någonstans på biken eller på knäskyddet eller nåt bara för att markera var de hör hemma.
  • Jag skulle säga att de ska ha assault markeringar allihop. Markeringarna visar ju inte vilken plats de har i force organisation chart utan om de är tactical, assault eller devastator. Spelar man med bikes som troops får man anta att det är 6e (eller 7e) kompaniet som består av assault mariner som alla är tränade att köra cykel.

  • what Jonke said, det finns inga symboler som "betyder" Troops, Fast Attack eller Heavy Support. GW har bara använt sig av Space Marine-symbolerna för Tactical, Assault och Devastator. Så dina bikers ska ha Assault-markeringar eftersom det bara är Assault Marines som tränas i att köra motorcykel.

  • Som Jonke säger. Och har du mer än 20 assault marines (inkl. bikes, speeders etc. förstås) så borde du börja använda dig av 8:de kompaniets markeringar på de som inte hör till ditt vanliga kompani.

    Detta förutsätter förstås att det är ett hyfsat strikt Codex Chapter.
  • jag skulle sätta pilarna fastattack på dom iaf
Sign In or Register to comment.