Urban War

edited 11 november 2008 16:52 in Figurspel

Tänkte bara slänga ut den här länken lite slarvigt sådär, så att kanske någon fler snubblar över den. Hittade själv dit för bara nån dag sen, och kugghjulen har redan börjat tugga...

Kommentarer

  • Nekromunda 2.0, nu med tyranids :)
  • Gillar deras terrängset. Billiga jämfört med GW's. Undra om Dea plockar in några till Fantasia?

  • Zakkgutz, trist att se din attityd. Här lägger jag ut ett (för mig) nytt och potientiellt spännande figurspel men du har blivit så hjärntvättad av GW att du genast måste gå ut och haspla ur dig nån korkad kommentar?

    Om du tittar runt på diverse forum så kan du tydligt se att Urban War absolut dragit inspiration från Necromunda, men att de (till skillnad från GW) faktiskt har en aktiv support för spelet och släpper nya saker hela tiden. GW har inte stöttat Necromunda (eller något annat "mindre" format) ordentligt på flera år nu, utan bryr sig bara om att sälja mer och mer av större och större saker.

    Missförstå mig rätt nu, jag älskar GW:s figurer och anser att det iallafall har varit bland det snyggaste man kan köpa i figurväg, och när jag såg Urban War och läste att alla tyckte att det var kanonbra regler så tänkte jag "jaha, men det är väl som vanligt, figurerna är väl apskabbiga". Men tji fick jag, måste erkänna att de har några riktigt snygga skapelser (deras kvinnliga karaktärer är väl något sexistiska men GW är knappast bättre på den fronten heller)!!!

    Så so what om det är Necromunda 2.0???? Det är väl tamejfan på tiden att någon bryr sig om figurspelande på mindre skala också, och är reglerna hälften så bra som folk påstår så kommer jag inte tveka en sekund att prova det. Och det var lite grann därför jag la ut länken här, för att se vad övriga "svennar" tycker och kanske till och med se om det är något gäng på FUSK som är sugna på att testa det hela?

    Och jag har en svag, svag känsla av att GW inte riktigt kom på hela "Tyranid"-grejen själva heller. Det fanns visst ett par filmer där på 80/90-talet som hette "Alien". Du borde kolla in dem, de är ganska bra faktiskt.

    Herr_nilzzon: Absolut, ser ut att vara helt ok terräng! Tänker kolla med herr Dea om han har några kontakter i rätt kretsar! ;0)

  • Grrr

    grrr

    Han var ganska adeptus mechanicus!

    Vilket är awesome, synd bara att inte resten var så.

    Lustigt. Han var 2 bilder.

  • Indeed, Junkers har lite AdMech-känsla.

    blä

    Tror iofs att mycket beror på det "romerska" temat runt dem.

  • e inte alla dom här från Void??
  • Ja, jag tyckte också att det kändes väldigt bekant...
  • Efter lite Googlande så verkar det som att URban War verkar vara en vidareutveckling på ett spel som hette Void, om det var det du menade Liffan? (i Void fanns det bara 4 "lag", nu är de uppe i 7 osv)

  • @trukson: Lite väl hetsigt mot någon som bara försöker vara rolig.

    Det verkar rätt kul det där spelet! gillar figurer med goggles också. :)

  • Riktigt sugen på att beställa därifrån, frakten är ju dock lite störande...

    Nåja, det blir inga julklappar till familjen i år ;)
  • Mmm, suttit å kollat figurer nu(på jobbet) å i Void va VASA, Koralon, Synthia å Junkers med som ja minns det. Om ja inte minns helt fel va de sjukt fatalt spel(för figurerna alltså=)) å inte spec snygga gubbar där till. Verka coolt de här iaf=)
  • Kolla Phase 8 "Artemis class biomech" under realeses å latest... Blodbowl team någon??=)
  • Sven, du har helt rätt och jag är inte sen att be om ursäkt, förutsatt att Zakkgutz verkligen försökte skämta. Jag tolkade det som att han försökte vara ironisk och nedlåtande för att någon försöker posta något annat än GW, och svarade därefter.

    Tillbaka till spelet så känner jag verkligen att det rycker i "vill testa"-tarmen, så jag kommer antagligen att spendera den gigantiska summan av en hel pund för att få ladda hem regelboken och kika igenom den. Necromunda är verkligen bland de roligare spelen jag spelat, men reglerna känns utdaterade och figurerna ännu mer så. Jag gillar dessutom "skirmish"-konceptet då det inte innebär så mycket figurer att måla och man ofta hinner mer än en match på en kväll.

    Så Liffan, bara att du köper de där och gör ett Blood Bowl lag då!? ;0)

  • Har kikat lite mer på figurerna nu och det finns ju en del som tilltalar mig faktiskt. (Saknar också Necromunda lite grann). I alla fall så faller mig deras Marines i smaken, men även deras Synths. Mest gillar jag deras större figurer/robotar (men även Gladiators lobotomerade stridsbestar de rider på).

    ... ibland suger det att vara student... åtminstone när det är saker man vill ha. =p

  • Vissa av motorcyklarna är väldigt nice. Lite 'sent-90-tals-SF' stuk.

  • Tittat lite på figgurerna och vissa är väldigt fina :) har bara hittat en svensk åf men ah inte letat så jätte mkt;

    http://kulturkommissariatet.se/catalog/index.php?manufacturers_id=19

    Nu vet jag ju inte hur stora armeer man behöver men de känns defenitivt lite billigare än div. andra skirmishspel.
  • cheezus! 175 spänn för ett startset!

  • Kostade inte regelboken hela 1£ att ladda ner också? Detta spelet kommer ju ruinera en..

  • Gillar deras terrängset. Billiga jämfört med GW's. Undra om Dea plockar in några till Fantasia?

    Väntar på svar från urbanmammoth hur det ser ut att beställa därifrån. Förhoppningsvis vet jag mer redan idag

  • dea
    edited 14 november 2008 16:10

    Urban Mammoth skulle höra av sig angående priser och stuff på måndag, så jag återkommer

    /Andreas, Fantasia

  • Låter trevligt dea! =)

  • ja ja e helt på trukson, count me in!! Junkers here I come!! Hur coolt e de inte me sköld å shotgun=)
  • Blir lätt VASA!....Eller Veridian....eller Junkers....

  • är det någon som vet hur reglerna är? lättspelat, snabbt osv...
Sign In or Register to comment.