MadMekShop

edited 9 november 2008 03:25 in Figurmålning etc

Tjenare alla figurspelare. mitt namn är Wille jag har smygt runt på forumet en bra tid nu och tänkte presentera mig då jag inte känner så många figurspelare mer än att hälsat på en del av er på nå av de tre fanaticarna som jag varit med på. jag heter som sagt Wille är i grunden från övik och "pluggar" just nu filosofi på Umeå universitet. lajvar, airsoftar bland annat på fritiden när man inte målar eller spelar 40k ;)

Nu ska jag börja med warhammer fantasy och då föll mitt val på empier då jag gillar tanken med massa krutvapen men jag har lite problem med puffarna och blygdkapslarna så jag tänkte köra lite keltisct inspererade och har nu gjort min första provmodel.

Länk

Bild

Bild

skulle bli glad för feed back och tankar. Mvh Wille

Kommentarer

  • Blir roligt att se hur det skulle se ut med rutmönster.

    Fler kiltar åt folket!
  • Kiltar?

    KILTAR!!!

    Gör klanmönster och alla musicians till bagpipers så har du ascool armé!
  • Modellmässigt ser det riktigt bra ut!

    Målningsmässigt så gillar jag inte det vita, det blir liksom lite för mycket. Men jag antar att det ska föreställa ett Marienburg-schema (om jag inte har helt fel vilket jag antagligen har) så det fungerar.

  • Jag gillar precis som Trukson modellerna och tror också på ett byte av färger. Olika naturliga bruntoner och kanske lite blått som kontrast? Vita detaljer och keltiska mönster kan också funka.

  • edited 10 november 2008 18:58

    tack för komentarerna skönt att få andras perspektiv. om det blir mer mönster på själva kiltarna får vi se i framtiden men SÄCKPIPOR är på väg! funderar även på att de dom blå ansikts målningar( är väldigt svar för krigsmålningar)

    jo jag har funderat på andra färgsheman jag kan prova på nästa med ett brunt bas och blå kilt vad tror ni om det?

    framtida planer är greatswordsmen alla claymor style

  • ...brunt bas och blå kilt vad tror ni om det?

    Aj lajk! Go for it! Klart du ska ha mönster på kiltarna förresten.

  • Jag gillar den röda kilten, det var mest det vita som såg mer ut som att han hade strimlat sönder mammas fin-lakan.

  • om du vill ha claymores och kiltar så kan du kolla på sagan om ringen figurerna "Clansmen of Lamedon". Fast det blir nog bättre om du bygger egna.
  • Som empirespelare själv så måste jag säga att gillar idèn. Personligen gillar jag puffarna, men det är alltid roligt med annorlunda idéer. Ett tips är ju att kolla cult of ulric listan, den skulle nog passa ganska bra med det keltiska och lite mer "vilda, oorganiserade empire", typ warriors of ulric, hunting hounds och wolfkin. Det finns även del bra middenheimersmodeller till mordhiem.

  • edited 11 november 2008 01:06

    kul att ni gillar iden! jag gör väl helt enkelt olika färgade block för olika klaner ;) kanske om jag washar ner det vita med develin mud kanske? mönster på kiltarna återstår som sagt att se jag tror inte jag är stadig nog på handen för att göra det.försökte en gång göra shackmönster på en ork det slutade fatalt!

    clansmenen är helt klart nått jag ska ha i minnet. är dom metal föresten? var kan man få tag i infon om cult of ulric? hittar inget på gw-sidan.

    här kommer andra färgschemat:

    länk

    länk

    länk

    (sorry för kvaliten kameran hatar mig) madmek over and out!

  • Det där ser riktigt, riktigt coolt ut. På med lite mönster på kilten bara.

  • Du kanske kunde använda dig av bitar från Bretonnian men at arms och från marauders också?

    Kan se rätt coolt ut med kilt och bar överkropp.

  • De är fortfarande renässansmänniskor, borde de inte ha kläder då? Dessutom tror jag att marauderbitar skulle se helt apigt ut på en empiresoldat.
  • var kan man få tag i infon om cult of ulric? hittar inget på gw-sidan.

    Jag tror att det står i white dwarf 288 eller 289. Om du känner någon som har den (den kanske finns på fusk) så kan du säkert få nån inspiration där. Clansmen är för övrigt i metall.

  • edited 11 november 2008 17:39

    http://rosters.mysteria.cz/ostatni/download/Cult%20of%20Ulric.pdf

    Där har du listan, från 2004. Inte officiell men funkar säkert att lira poolare emellan. Om inte annat kan den vara bra inspiration. Andra stater med lite mer barbariskt tema är middenheim, middenland och ostland, så du kan ju kika lite på dem också.

  • Den första var okej. Den andra var grym.
  • Den andra var ascool på väldigt många nivåer.

    Så nu måste du göra med klanmönster.

    Seså, iväg nu och måla!
  • edited 12 november 2008 00:28

    Jag gillar inte riktigt det blå, antar att det är enchanted blue nu. Jag tror på nån av de lite mörkare blåfärgerna som dessutom är lite varmare i nyansen.

  • Tack för feed backen allesammans. Efter de posetiva komentarerna om de blåa schemat så är den röda om målad till blåing och har snart gjort klart mitt första tio block håller på att fundera ut vilket vapen jag ska ha på marksmanen och försöker modda till en frän säckpipa.

    jaja jag ska försöka med klanmönster (kommer se ut som om en full goblin har spelat luffarschack på dom). tyckte ni att det blir förmycket blått med att ha blå kilt + blå ansiktsmålning eller funkar det jag har ju försökt få ansiktsmålningen i andra toner =)

    För tillfället ligger tankarna på standardet, gillade varge temat för ulrik funderar på att köra klansmen of ulrik ;) fast jag kör efter empire codexen då den känns mer balanserad och officiel. så jag tänkte ta och försöka få tag i några chaos warhounds för att göra vargstandarder tror att det skulle kunna bli fränt behöver bara få ihop nog med slantar för en låda ;).

    PS. glöddgad nål djupt in i fingret = dåligt för målningshastigheten ;).

    Peace!

  • Att både kläderna och ansiktsmålningen är blå är inget problem, det ser bra ut. Jag skulle göra som solskens-Jonken föreslog, och ta en liten mörkare blåfärg till kläderna. Just nu ser det nästan lite onaturligt /lite väl glatt ut, iaf för min smak

  • edited 22 november 2008 12:47

    Så då har jag gjort klart min Marksman till handgunners och mina tre första swordsmen. observera att marksmanen är blind "he lets sigmar guide his shots" ;)

    Krigarna

    jag har dämpat färgen på kiltarna lite gran ser det bättre ut? (som vanligt är inte kameran min vän men ja det viktigaste syns)

  • Haha, fan va cool han med pil i skölden var, inte lite action i den modellen!
  • kul att du tycker det klomster, försökte få in lite rörelse i den sen så är ju pilar som sitter fast i saker hur mysigt som hälst ;)

Sign In or Register to comment.