Games Day Sverige/norden???

edited 8 november 2008 12:00 in Figurspel
Borde det inte vara lyckat om de kunde börja med GD i Sverige eller i norden med tanke på hur många spelare som finns? Det finns ju Italien, Tyskland och Frankrike exempelvis.

Har det varit på tal om någonting sådant?

Kommentarer

  • Inte vad jag vet, men det du säger låter ju rimligt. Vad jag förstått är norden en stor kund av GW (ni fattar vad jag menar.)
  • edited 8 november 2008 21:43
    Låt oss jämföra:

    Italien 60 miljoner invånare
    Tyskland 82 miljoner invånare
    Frankrike 64 miljoner invånare
    Spanien 45 miljoner invånare

    Sverige 9,2 miljoner invånare
    Danmark 5,4 miljoner invånare
    Norge 4,8 miljoner invånare
    Finland 5,3 miljoner invånare

    Totalt S + DK + N + FIN = 24,7 miljoner. Vi har tillsammans inte ens hälften av folkmängden dessa övriga Europeiska länder med GD. Dessutom mycket större resvägar. Tanken är god, men statistiken talar klart emot det.
  • Äh, folkmängden är väl inte så superviktig? Om det hålls i södra sverige t ex så har vi även en stor del av den tyska marknaden att locka utöver den vanliga nordiska.
  • Bara att kolla folkmängden säger ju egentligen ingenting om hur många som spelar.
    Jag skulle gissa att med tanke på att det procentuellt sett nog finns rätt många spelare i nordens befolkning skulle intresset vara rätt så stort. Om man smyger runt på svenska forum hör man rätt många som vill åka till UKs GD men inte gör det på grund av att man inte har råd eller tid. Därmed borde det ändå vara lite lättare att ta sig till något ställe som var närmare.

    Iofs är sträckan till UK inte särskilt lång men ändå...

    Jag tror att det skulle fungera alldeles utmärkt.
  • Ja om det fanns skulle man ju lätt fara på det.
    Men jag skulle ju tro att om den skulle ligga i Sverige skulle många från tex Danmar och Norge fara till UK istället, inte mycket längre men troligen mycket bättre! :S
Sign In or Register to comment.