shield på bsb(?)

edited 6 november 2008 22:18 in Warhammer fantasy
visste ni att det bara står i vissa böcker att bsb inte får ha shield lr mundane item? som i b.la dark elves och VC

Kommentarer

  • Ja. Vad jag vet är varken VC och DE bsb:ar begränsade på något sätt vad gäller mundane equipment. Det är de äldre böckerna som har restriktioner.

  • Jo, har lagt märke till det. Fast det är snarare så att det bara är vissa böcker som FÅR ha det, dvs de senaste böckerna. Ingen från 6th ed får ha det, och inte heller empire & orcs & goblins. Vet inte riktigt vad jag tycker om det, det känns som man borde offra något om man ska hålla i BS, men det är ju å andra sidan också kul att de faktiskt kan skada bättre, om man spelar med något av de lagen.
  • det är samma sak som gäller warriors of chaos. Får det står ju inget i regelboken om det heller om att man inte får ha det.
    Det är bra tycker jag att de har gjort det så
  • Jag antar att man helt enkelt ställer banneret åt sidan om man ska slåss med shield eller great weapon.
  • ja, det blir nog så skulle jag tro. det blir väldigt effektivf med bsb med lite extra armour, speciellt då wight har sköld i grund :)
Sign In or Register to comment.