Resan ned till Uppsala

edited 6 november 2008 21:19 in Figurspel

Hej alla berörda! (och nyfikna) :)

Resan till Uppsala drar sig allt närmare, så för er som inte ännu betalat till mig kan ni göra det till:

Clearing: 8420-2 Konto: 904 440 258-5 i Swedbank

Det facila priset är 1540 kr, och då ingår resa dit och hem (~965 :-), trevligt umgänge (0 :-), en natt på det pålitliga Hotell Uppsala inklusive king-size frukost (400 :-) samt anmälningsavgiften till turneringen (175 :-).

Följande gäller för kompen i Uppsala:

Under match 4 samt match 5 kollar vi listorna på top 20 och där fel bestraffas enligt följande:
* < 0,5p fel i komp ger -5 turneringspoäng
* 0,5p – 1p fel i komp ger -10 turneringspoäng
* > 1p fel i komp ger -20 turneringspoäng

Man vill alltså inte gärna räkna fel...

För att undvika detta tänkte jag att vi skulle göra två saker;

  • Hjälpas åt att räkna varandras listor nu innan, så fort de är spikade
  • Hjälpas åt att räkna igenom dem på väg ned till Uppsala (förutsätter att någon är klok nog att ta med sig kompreglerna).

För att undvika att posta listorna helt publikt (var är den där massviskningsfunktionen? ;) ) så är det enklast att vi helt enkelt säger till här när listorna är ~spikade, och sen kan de som känner sig manade anmäla sig frivilliga till att räkna listan, för att sedan få listan via viskning. Min lista är redan färdig, så om någon vill bygga upp turnerings-karma redan nu så säg till :)

Hoppas alla förberedelser går bra, annars kan ni ju alltid vara defensiva i den traditionella turnerings-bettingen...

Over and out.

«1

Kommentarer

Sign In or Register to comment.