Rolig ide för en udda match!

edited 6 november 2008 14:04 in Warhammer fantasy
Har funderat på att spela en match 2250p där man får välja sina karaktärer och units från vilka armeer man vill. Som ett exempel kanske man vill spela med lite wood elves blandat med dvärgar och demoner osv.

Några speciella regler måste ju tillföras, som att generalen ger sitt leadership till alla inom 12 inch inte bara sina enga trupp sorter. En annan viktigt regel skulle vara, bara empire items till empire karaktärer osv.

Tror detta kan bli en rolig variation, kanske inte så seriöst men det är ju inte ett krav för att det ska vara skoj. Det borde bli balanserat iallafall, när alla har allt dvs.

Lite bra feedback vore kanon. :)

Kommentarer

  • edited 6 november 2008 14:31

    I teorin, om man hade tillgång till alla enheter man ville ha, målade i matchande färger och en peppad motståndare skulle det nog kunna vara roligt.
    Sen kommer man till det praktiska och inser att man kanske äger 5% av det man vill ha med så då måste man antingen låna eller proxa. Att låna från 57 olika människor är inte ett alternativ, så då blir det proxa vilket förmodligen kommer leda till att man ger upp för det känns inte bra. Om man skulle komma så långt att man faktiskt skulle starta en match så skulle man aldrig kunna hålla reda på vad alla motståndaren tomma baser är för något. Så jag tror det stannar vid en rolig idé.

  • Skulle nog kunna vara genomfört för vissa (mig tex, som spelar 6 olika arméer), men att få ihop något från alla arméer blir nog svårt. Det största problemet för mig skulle nog vara att helt enkelt bestämma vad man skulle ha, då det finns så pass många roliga truppsorter att välja mellan på rare och special. Skulle nog funka bättre på större poäng.
  • En bra första regel.

    Från apocalypse.

    ALLT!!! Ska va wysiwyg!

    Sen kan man klura vidare, är alltid kul med variation!
  • Jag tror faktiskt också det skulle vara bättre om man gjorde det i apocalyps-stilen, helt utan restrictions! Det skulle bli jätteslams, men förmodligen kul, särskilt om man kan välja precis man vad vill ha.
  • Håller med vad ni säger, jag tycker att trupperna man väljer måste finnas till hands. Ì övrigt skulle det inte vara några restriktions. Detta är ju inte hyperseriöst så det spelar egentligen roll vad man kör med, bara man har gubbarna och listan verkar kul.

    Har en TK armee och Lizardmen så funderar på att blanda dem. Lite kluven till vilka karaktärer som ska användas dock.
Sign In or Register to comment.