Liten tråd om terrängbygge

edited 5 november 2008 03:14 in Figurmålning etc

Efter lite samtal med andra medlemmar på FUSK, så tänkte jag det kunde vara lämpligt med en liten tråd om länkar, tips och trix om terrängbygge.

Kerr and King 15mm och en del 28mm terräng, ett fåtal fordon i resin. Massor av baser. Har minfältsmarkörer med döda kossor på.

Amera Väldigt billig plastterräng i bla 15mm och 28mm. Ser ut att vara mycket terräng för pengarna.

Litko Aero Ett Necromunda-aktigt terrängsystem, samt allehanda baser, templates, markörer och tokens.

Old Crow / Ainsty Terräng, fordon och baser i resin. 15mm och 25/28mm.

QRF En del 15mm terräng. Floder och vägar i gummi(?).

Alternate Realms Gratisterräng i papper.

Germy's Mer gratis pappersterräng, samt även fordon och rymdskepp.

Paper terrain Pappersterräng i alla möjliga skalor. Dock inte gratis, bortsett från en demo-download.

Terragenesis En av de största och äldsta websidorna om terräng bygge.

Rusus Resin(?) terräng i 15mm och 28mm

Peter pig Terräng i 15mm. Mer döda kossor!

Terräng från IMEX, på the Warstores sida.

Kommentarer

  • Enkel billig snygg taggtråd till 40k-skala. Kan ev. funka bra även i mindre skalor.

    Köp aluminiumväv för lagning av rostskador. Finns på Laitis för en obetydlig penning. Och tydligen från Amazon också?

    Produkten ser ut så här. Bild

    Välj ut en tråd i väven, skär loss den på båda sidor. Ju närmre nästliggande tråd du lägger snittet, desto längre taggar får du på din taggtråd.

    Böj eller rulla taggtråden till önskad form, kilstra på bas. Klart för (ev) målning.

    Denna aluminumväv funkar också utmärkt att göra staket av.

  • Roligt initiativ! Det här kan man verkligen ha nytta av även till annat än bara terräng. Tummen upp!
  • Finns på Classe-O för 29 eller 39kr per ark har jag för mig
  • Clas har slutat sälja dom.
Sign In or Register to comment.