Vad ska man spela?

edited 3 november 2008 16:46 in Warhammer fantasy
Funderar vad man spela på nästa fanatic (lite tidigt kanske, men lika bra att vara ute i god tid så man vet vad ska måla och införskaffa). Lutar åt Empire eller Dogs of War, ev Bretonnia. Har sammanställt en lista på för- och nackdelar med att spela de olika lagen.

Empire:

+ Fungerar fortfarande bra mot de nya lagen, ganska bra målade, allmänt roliga att spela (utan arch lector och steam tank).
- spelade dem förrförra gången (har ganska många lag, så det vore kul att variera lite)

Dogs of War:

+ roliga att spela, ses inte så ofta på turneringar, bra målade.
- väldigt ouppdaterade, har inte spelat med dem särskilt länge.

Bretonnia:

+ krossa noobs på runda 3, inte en enda bretonnia-spelare senast
- dåligt målade, får problem mot erfarna spelare, ganska enformiga.

Några tips eller åsikter?

Kommentarer

  • Ta och fixa till din orc arme.

    Mkt random = Mkt skoj :D

    Annars tycker jag empire är ett bra val. Stort urval av trupper och lite annourlunda items bådar för en fungerande arme.
  • Rätta mig om jag har fel men jag tror inte man får ha Dogs of war på Fanatic längre...

    Annars tycker jag empire.
  • Jag är rätt säker på att man får ha dem som en ren dogs of war armé, däremot får man inte ha dem som merceneries i andra arméer.
  • Ja du har rätt, blandade ihop dogs of war och Kislev.
  • spela brettor dom är sten hårda...
  • Sant, men man lär få problem mot erfarna spelare, eftersom bretonniataktiken är ganska en-dimensionell. Det är inte så många roliga överraskningar man kan göra med dem. Det lutar mest mot empire, men jag får se...
  • edited 5 november 2008 18:58

    roliga överraskningar med bretonnian! det finns väl ändå en del, att ha ihjäl en Great Unclean One i en charge med en lord själv vore ju bara så coolt, och det har ju även hänt för bara något litet tag sedan har jag hört! ;)

    killing blow på large targets är macho

  • Jo, lorden kan visserligen ha en del väldigt roliga kombinationer, men på det hela är själva arméns taktik väldigt förutsägbar. Att sedan kitta ut sin lord bara för att döda large targets begränsar ju hans användsområden ganska drastiskt...
Sign In or Register to comment.