Forest spirit armé

edited 31 oktober 2008 19:57 in Warhammer fantasy
Har länge varit sugen på att testa en wood elves armé med endast forest spirits. Det fungerar komp-mässigt och skulle vara lite coolt tema. Kan en sådan armé fungera hyffsat (om man inte möter bloodthirster med firestorm blade alltså)?

Treeman ancient/Level 4 glamourweave magiker

Branchwraith

Level 2 glamourweave magiker

Dryader
Dryader
Dryader
Dryader

Treekin
Treekin
Wild riders

Treeman/fler treekin

Kommentarer

  • Hade precis en sån lista själv på FF för ett år sedan. Jag spelade med två trägubbar, vilket man fick göra då. Listan funkade väl ganska bra men den hade stora svagheter:
    Inga Rankbonusar, att du aldrig får fly från ett anfall och att du alltid är utnumrerad är förstås problematiskt. Den är dessutom väldigt känslig mot eld och magi.

    Det jag spelade med var en Spellweaver på enhörning och jag "fuskade" även med en spellsinger(ej glamourweave) till fots som scroll-caddie.

    Vad gäller Treeman Ancient som Lord så vet jag inte hur den riktigt funkar. Har aldrig testat. Annoyance of Netlings är väl ganska givet men ändå ganska ostigt och Stubborn på Ld9 är ju inte så dumt. Frågan är dock om det är värt att låta gubben ta upp en Lord-plats?
  • Funderar du på att göra en arme med de enheter du har skrivit upp eller undrar du bara om en forest spirit-arme skulle fungera?

    En kompis till mig har en nästan ren arme med forest spirits( Han har en BSB i ett Eternal Guard block=Stubborn.) och han har många Wild Riders. Han låter sina tree kins och EG ta charges och när de oftast står kvar (tack vare BSB:n) kommer han med WR i sidan och, ibland, dryader i baken. Klarar han av det är den som attackerar (om de inte har ASF) körd. Det dumma för honom är att om blocket flyr står stora delar av armen väldigt dumt till. Han hade ingen lord utan bara tre level 1 Branchwraiths och BSB.

    Man kan väl säga att det finns för-(fear, mobil arme) och nackdelar( få modeller,inget skytte) som i alla andra armeer.

  • Det vore ju jättecoolt, jag tror en sån kan spela bra om man lär sig den..

    Jag gillar verkligen såna här arméer.
  • ...och oj vad du kan göra en häftigt temad armé med lite bygg och nedlagd tid på baser. :)

  • Jag funderar på att göra en sådan armé. Har funderat på det ganska länge faktiskt. Min första idé var att göra om min demonarmé till forest spirits:

    2-3 Nurglings på 25mm bas(/plaguebearer) = Dryad
    Beast of Nurgle = Treekin
    Great unclean one = Treeman ancient

    På så sätt skulle det inte behöva bli så förvirrande för min motsåndare. Han har helt enkelt bara tre, max fyra sorts enheter att hålla reda på.
Sign In or Register to comment.