Truescale Terminator

edited 31 oktober 2008 02:14 in Figurmålning etc

Förlåt för att jag bara postar en teaser, men jag ville visa upp lite grann hur biff min termiantor blir men känner mig inte tillräckligt nöjd med att visa upp honom i sin nakenhet än.

Stoooooor

Kommentarer

  • Wtf mate! Den verkar stor! Ser fram emot att se den unmasked. :)
  • Den är inte FÖR stor hoppas jag......vill ju inte sluta som Synapse (en av förgrundsfigurerna när det gäller Truescaling). Hans MAriner var så stora att när det blev dags att bygga en Terminator så blev den nästan lika stor som en Dreadnought! :0)

    Min är inte så mycket högre än en (av mina uppskalade) Marin, och tja, på bilden får ni ju en ganska bra uppfattning av hur mycket större än en vanlig Terminator den är.

    Nu hoppas jag bara kunna få tag på och posa till armarna så bra som jag hoppas!

  • Ska bli kul att få se lite färdiga bilder senare.
    Jobbar själv på en stompa som är åt helsicke för stor,
    kommer nog att få skapa lite specialregler till den.
  • Kommer nog blir kanoners, blir spännande att se slutresultatet :) stressa inte med byggandet bara, kvalité är ledordet!!

  • hur går det egentligen... skulle vara kul med lite WIP bilder
  • den är färdig och inväntar målning, men jag måste ju måla 500p tills nästa helg först

  • Som vanligt är det kass kvalitet på fotograferingen, men sen är jag faktiskt inte bättre än så här på att måla! (man vill ju ha tid över att spela också)

    "Truescale" Terminator

  • Ooooh, han är fet.

    Synd bara att det ser ut som att han har brutit handen.

    "-Stackars liten, har du gjort illa handen, kom här så får apotekarien blåsa lite"

    Själv gillar jag inte riktigt vanlig tactical dreadnought armour på grey knights, det blir som inte rätt, enligt mig så ska det vara den där lite extra bling tactical dreadnought armour.

    Annars så blir det nice.
  • edited 11 december 2008 19:33

    Jo, handen är lite sned. Funderade ett tag på att göra om den men den ser bättre och sämre ut i vissa vinklar, och snett uppifrån ("tabletop-vinkeln") så ser det helt okej ut.

    Har försökt slänga på så mycket bling som möjligt på både Terminator och "vanliga" Grey Knights, men det är svårt när jag utgår från plastmodeller (vill helst inte befatta mig med metall).

  • Din vanliga PAGK ser ledsen ut.

    Som en hundvalp.... en hundvalp med stormbolter nemesis force weapon och psychic powers.

    Ser bra ut.
  • Vet inte om jag gillar bolterns storlek... Inget fel på placeringen av den (gillar nytänkande) men det ser ut lite som att han tagit den från en baneblade eller nåt... lite stor. Annar en helt OK konvertering.
  • Det är en helt vanlig stormbolter...lika stor som hans Power-armourpolare till vänster håller i handen.

  • ok kanske är vinkeln den ar fotad i men jag tycker den ser stor ut...kanske är fästet jag hänger upp mig på.
  • edited 11 december 2008 19:40

    Jo, den har ju ett fäste och en magasinstrumma som ju kanske gör att den ser lite större ut, men själva stormboltern är lika stor som en vanlig, från sidan och bakifrån

  • den ser riktigt bitig ut bakifrån, väldigt attraherande

  • Händernas vinklar är helt fel. Ger ett konstigt intryck. Vapnet är dessutom lite konstigt balanserat i händerna. Stormboltern är helt fel i proportionerna jämfört med resten av modellen.

    Troligtvis är det magasinet som stör. Om SBn varit närmare på rustningen och du gjort en bandmatning som gått in från sidan, där bandet i sin tur kommit från trummagasinet som suttit på rustningens "tak", hade det troligen sett betydligt bättre ut.

    Ett alternativ till stormboltern, kunde varit två bolters, en på varje ytterkant av rustningens "tak", med gemensam bandmatning från mitten istället. Hade gett symmetri till figuren.

    Det är ett tappert försök, men det kan säkert bli bättre.

  • Tack tack, skönt med lite konstruktiv kritik också!

    Händernas vinklar är helt fel.

    Detta ska jag definitivt se till att få bättre på nästa modell. Jag var inte riktigt nöjd med vinkeln på handlederna (som jag sa till Klomster tidigare), men latheten tog över och jag lät det vara (jag hade varit tvungen att skulptera en helt ny underarm).

    Stormboltern är helt fel i proportionerna jämfört med resten av modellen. Troligtvis är det magasinet som stör. Om SBn varit närmare på rustningen...

    Det är som sagt en helt vanlig Stormbolter. Hade djupgående diskussioner med mina rådgivare om placeringen av boltern, men den hamnade där tillslut. Även om jag plockade bort fästet och magasinet så skulle jag max kunna sänka boltern ett par millimeter på grund av den knasiga vinkeln på Terminator-rustningens "tak", och då skulle den se väldigt stel och fixerad ut. För att inte nämna allt extra skulpteringsarbete med att dra patronband och positionera om magasin.

    Det är ett tappert försök, men det kan säkert bli bättre.

    Det finns absolut definitivt många saker att "förbättra", MEN det som ni som åskådare och jag som byggare måste ta i beaktning är att det rör sig om "Tabletop"-modeller här. Om jag skulle ha byggt en enda sån här för till exempel en målartävling helt utan tidspress skulle man kunna lägga betydligt mer energi och möda på detaljerna. Jag måste i slutändan bygga ett 20-tal Grey Knights i power armour och ett 10-tal Terminators. Detta ska helst bli billigare än att bara köpa metallmodellerna och så pass enkelt att bygga att jag inte måste skriva in mig på psyket när jag är färdig. Så tyvärr blir det nog inte så mycket "tapprare" än så här från mig, men jag kommer säkert att hinna finputsa tekniken lite mer inna jag har spottat ur mig alla modeller! :0)

  • edited 11 december 2008 22:48

    Gällande att dra patronband, så finns det ju alternativ. T ex kan du göra en greenstuff form, som du kan pressa fram nya greenstuffpatronbälten. Det finns ju lämpliga patronbälten hos CSM som kan vara en grund. Det finns säkert någon som kan ge dig en CSM-Bolter eller så för ändamålet.

    Konvertera ihop ett plastorginal. Smeta lite vaselin på det och tryck ihop med green-stuff. Separera det när det stelnat och du har en gjutform i greenstuff att göra flera band i. Bara grunda med ny vaselin inför varje gjutning. (Testa först principen med något annat, t ex ett vapen eller någon annan liten detalj, för att prova ut en egen handhavandeteknik för det).

    Tillägg: Hur hade det blivit att slimma ned SBn runt om? Tänkte mig kåpan som löper runt eldröret som ju är väldigt tjock på SBn. Kunde definitivt ge ett smidigare intryck.

    Förresten, jag undrar vad det står på killens bröst. Utgår ifrån att det står BOOR, men vid en snabb titt ser det ut som BEER! ;)

  • edited 11 december 2008 23:13

    Brother-Terminator Barnabus Boor of the Grey Knight Chapter är knappast någon större öldrickare ;0)

    Ett "öppet" patronband är inte direkt "Codex-approved" enligt mig. Vilket iofs kanske bara skulle göra saken enklare. Att "kopiera" patronbandet från en Devastator eller från en existerande Grey Knight vore ju absolut ett alternativ om man har tid och ork (jag har testat att "gjuta" i greenstuff och det är lite fippligt men det går om man har tålamod).

    Det låg som sagt en hel del diskuterande bakom den här designen som jag till slut valde, och jag är relativt nöjd då den ser ganska high-tec ut. Inspirationen är hämtad härifrån så den "finns" ju redan i 40K-världen. Problemet låg i att jag ville ha tvåhandsfattning på vapnet. Det lämnar väldigt lite "plats" att klämma in en mindre kulspruta, särskilt om det fortfarande ska se ut som att den kan skjuta.

Sign In or Register to comment.