Hjälp med liten IG-lista!

edited 31 oktober 2008 02:12 in Warhammer 40k
Jag klurar lite på en Imperial Guard-lista för strider i ungefär 40K in 40 minutes-storlek. Jag har dock inte direkt järnkoll på hur man bygger IG-listor som håller måttet, så därför ber jag om hjälp här och hoppas på att få lite bra tips. Om man vill vara väldigt specifik så vore det bra om listan matchar sådant som finns tillgängligt i Death Korps-rangen, men tanks och annat kan ju lyftas in från GW:s vanliga sortiment.

Så till saken, ungefär 3-500 poäng. Begränsningarna är (ur minnet):
* Minst ett Troop choice.
* Inga 2+ saves.
* Ingenting med fler än 2 wounds.
* Högst ett fordon.
* Inga fordon med mer än totalt 33 i armour value (front + sida + back = max 33 alltså).

Restriktionerna kan ruckas på, så tycker nån att två Sentinels vore hur grymt som helst eller att en Hellhound är klockren så.. kör på. "It´s mostly guidelines anyway" liksom.

Shoot!

Kommentarer

  • edited 31 oktober 2008 03:16

    Några restriktioner på antal fordon finns inte men annars har du alla rätt. IG tycker jag är en riktigt bra lista eftersom du inte kommer att möta några tyngre fordon eller Terminator-liknande typer så deras medelhårda eldkraft kan utnyttjas med stor fördel (autocannons, multilaser osv). Här har du en lista som jag själv är sugen på som en IG Combat Patrol, så kanske du får någon utgångspunkt eller inspiration:

    • Infantry Platoon:
    • Command squad (Junior Officer med Bolter och Surveyor, 2x Plasma Guns) 63 pts

    • Infantry Squad (Missile Launcher) 75 pts

    • Infantry Squad (Missile Launcher) 75 pts

    • 7xGrenadiers(2xGrenade Lunchers) 86 pts

    • 2xSentinels(Autocannons) 100 pts

                      Total:  399 pts
      
    • Doctrines: Grenadiers

  • Kul!

    Då ska vi se till att börja spela lite småstrider snart... :)

    Jag vet såklart ingenting om IG, så jag besparar dig mina konstiga kommentarer...

  • En till restriktion:

    * inga large blast
  • Tack för både rättningar och tips, gossar. Det ser ut som en sjysst utgångspunkt det där Trukson, jag ska leta fram min codex och se vad vi kan göra egentligen. "Armén" (får man ens säga så om 400 pts-listor? :P ) var ju mindre än jag trodde dessutom, vilket är bra för ekonomin.

    Ska kika på det där.
  • mjo, 400p Combat Patrol rör sig om kanske 10-20 modeller för "dyra arméer" som Space Marines t.ex och kanske max 40-50 för Horde-arméer.

Sign In or Register to comment.