Turnering för FOW på FUSK ?

2»

Kommentarer

  • StuG BAtterie, (saknar en blister med Begliet bara), samt Straf (kort en blister K-pist skyttar) och Guards Heavy tanks. Alla från Stalins Onslaught. Alla nästan färdigmålade. Alla på 1750p.

  • du kan ju köra med stugsen i mid men du får inte många :(
  • Om det är OK att jag proxar mina tyska MG-teams som rifle/MG teams så kan jag få ihop en grenadjärlista med lite pansarstöd.

  • Tror inte det skulle vara några problem håller personligen faktiskt inte koll på om det man ställer ut på plan är Rifel/mg eller MG när jag spelar tysk bara att det är inf och vilka plutoner som är vilka. Så en till grenadier nästa gång ska bli intresasmt att se vilken av oss som kommer bäst till eftersom vi har liknande grund listor.
  • Jag har noterat att man kan få in två Tigrar och fyra(!) Brummbärs i en Grenadier-lista på 1500 pinnar. Tyvärr så har jag inga brumbjörnar.

  • Balanserad och Bra!
  • jojo Dyra mg bärare är vad jag hör, Brumbjörnarana förstår jag för de kan fungera riktigt episkt bra på att skjuta sönder vagnar men 2 tigrar med dem i mid det är så mycket overkill så det är löjligt du får ju nästan inget annat i listan
  • jag får fixa lite mera flamethrower inf så är tiger problemet löst :)
  • Brumbjörnarna kostar dessutom inga poäng alls.

  • Den här tråden börjar bli fruktansvärt off topic. Skärpning.

    mvh
    Jonke - moderator

  • Bra sagt Jonke. Det handlar om turnering här.
    Så då kan sägas att det tidigare har varit snack om att förbjuda heavy tanks på turneringar.
    Hittills har alla 1500 poäng turneringar spelats utan restriktioner. Personligen hoppas jag att vi kan fortsätta på det sättet.
  • håller faktiskt med om att det INTE skall vara några restriktioner när man spelar 1500 poäng ty på så höga poäng så kan man om man vill skaffa sig motmedel eller helt enkelt inte bry sig om de tyngre grejerna och bara döda allt annat.
  • Fast det är ju inte helt sant, att man kan skaffa motmedel mot allt. Detta eftersom att vi inte har frontbaserade matcher, saker är inte alltid balanserade mot varandra. Säg en rysk pansarhord mot ett ökenråttekompani. Sedan är väl 1500 poäng väl inte så högt, jag upplever att vissa nationer har det svårt att ta upp kampen mot andra om poängen är fel.

    Dock OM det hade varit "balanserade" match-ups, så vill inte jag se restriktioner, det förstör armébyggandet lite.

    Det känns som om 1750 poäng blir morgondagens 1500, men det är kanske något som blir på nästa turnering? Det borde dock inte gå längre än 2000 enligt mig.
  • edited 24 december 2008 22:09
    men grejen är att även öknen har den utrustning som krävs för att a hand om sagda pansar hord, så därföär så anser jag faktiskt att det funkar att köra utan restriktioner. Men jag håller med om att 1750 är morgondagens 1500.
  • Rysk tankovy-hord mot finskt inf skulle också kunna vara ganska ensidigt. Ryssen ställer sig utanför 10 cm så han får defensive fire och finnarna säger "skotta Pekka"

    Om flyg och pioneers räknas som motmedel mot heavy tanks så, ja alla arméer i mid KAN få in något som knäcker heavy tanks. Att flyg av vissa (mig inkluderat) anses vara antingen 1:trist eller 2:sämst, eller båda delar betyder inte att det inte fins motmedel.

    FoW har en tendens att utvecklas till en kapprustning där alla tänker "Alla andra kommer att ta tungt pansar/ pansarhorder/ flyg, så jag måste också ha det för annars är jag körd"
  • Exakt Hakkapelli, listorna är balanserade så länge ingen gör en obalanserad lista.:)
    Ifall folk låter bli att komma med ryska pansarhorder och tigerkompanier så kommer vi inte att behöva införa restriktioner. Men då turneringar går ut på att ha roligt så kommer tråkiga listor att leda till att restriktioner införs. Frihet under ansvar.
  • edited 25 december 2008 15:32
    Sant frihet under ansvar kan man säga det intresanta är att jag ännu inte spelat en match med mina grenadiers där de har upplevts av motståndet som att själva listan var "cheese" eller oövervinnerlig, Däremot det faktum att jag ibland har lite för mycket tur med tärningar ja det kan ju inte hjälpas eller? Sen att alla vill ha det som alla andra tar nja snarare att man vill ha motmedlet till det som man tror "alla" kommer ha, alla kommer ha flyg bäst jag skaffar mig lite AAA, alla kommer ha pansar horder bästa med lite medium stora AT kanoner tungt pansar låtom mig få presentera min favorit han kallas 8,8 cm flak 36 :) och så vidare
  • Ska vi ha restriktioner på turneringen eller ska vi köra utan och hoppas på att det inte kommer utnyttjas på ett dåligt sätt?
  • Vi är 10-15 kompisar som ska spela en turnering de ska då va skälvaste om det ska behövas restrektioner.

    Bara min 10 öre

  • mycket mina tankar INGA restrektioner till turnering i FOW, kan på förhand säga att det tyngsta från min sida blir antingen T34*5 om ryssarna eller en ensam KV1e om ryssarna inte skriker högt nog. :)
    Föresten Fellman hoppas att du är med och lirar när det beger sig så att man kan få stryk.
  • Oövervinnerliga eller Ostiga listor är inget man ser så värst ofta, nej, men däremot har ryssen en tendens att bli dryg (listorna inte spelarna).

    Om vi pratar lite innan turneringen ,samt lovar alla som kommer med listan Per Andersson nämde får kompanistryk, så kan vi nog få ner antalet tråkiga listor eftersom vi alla ser att det inte dyker upp så extrema saker på turneringen.

    Och Perkanis. Kör vi 1750 så kommer det tyngsta i min finska lista bli 4 stycken T 28.
  • vad 4 tunga pansarvagnar som är fearless veteran vilken Ostig lista :) (hoppas alla förstod mitt försök till humor) men jo att försöka se till så att listor som lever för att åstadkomma en sak vad det nu kan vara blir sedda för vad de är, väldigt tråkiga listor som inte kommer göra bra ifrån sig och som kan vara riktigt tråkiga att lira för en själv det tror jag är viktigt för att folk inte ska komma med dem till en turnering. jag menar mina grenadiers gör ju inte så bra ifrån sig på turneringarna men jag tror det beror mer på spelaren än på listan :) nåja en turnering i Januari
Sign In or Register to comment.