Vindicator barrage eller inte?

edited 27 oktober 2008 19:59 in Warhammer 40k
En viss skäggig typ uppmärksammade mig på att vindicatorns demolisher cannon är barrage i nya codexet. Lite närmare studier så här i efterhand visar att detta bara står i summaryt. Vanligtvis när summaryt och armélistan misstämmer så ska man ju gå på armélistan. Eller har någon några andra känningar?

Kommentarer

  • Eftersom Demolisher Cannon ännu inte blivit ändrad i exempelvis IG FAQ och det finns två olika alternativ i SM Codexen, är det nog ganska klart att Demolisher Cannon är Ordnance, men inte Barrage.

    För övrigt är Barrage benämning på eldgivning som har en hög projektilbana (Artilleri/Granatkastare). Demolisher Cannon har en ganska flack projektilbana.

    Man kan faktiskt utgå ifrån att SM Codexen är feltryckt, då det ser ut som att den som sammanställt listan bara kört "cut'n paste" i den kolumnen...

  • Cut n' paste fel är ju något dom klassiskt gör... IG codexen är ett utmärkt exempel på det faktiskt.

  • edited 28 oktober 2008 07:47

    Eftersom Demolisher Cannon ännu inte blivit ändrad i exempelvis IG FAQ och det finns två olika alternativ i SM Codexen, är det nog ganska klart att Demolisher Cannon är Ordnance, men inte Barrage.

    Det här är ju inte ett hållbart argument efter DA-faq:en. Varje codex har sina egna regler på samma föremål är det ju som gäller nu.

    Men jag håller med, vindicatorns barrage i summaryt är ett typiskt koppy-pasta fel

  • Jag skulle önska att den var en barrage, men hata att möta den ;) men en summary är just det en kort sammanfattning, knappast regel överskridande. titta i codex, se vad som gäller... är man lite osäker eller lat under spelets gång, kolla summary. tyvärr är det oftast fel i summary. tex i mitt kära C:space wolves ;)

    Och du, den där skäggiga typen, han försöker bara att vara trevlig. ;)
    (synd att vi tappade fairplay priset.)
  • heyoo! =)

    Jo efter en kort diskussion med dreadnought så insåg jag snabbt att jag hade fel. men hey shit happens, blev ju taggad när jag såg att de hade barrage i summaryt, orkade inte läsa i reglerna =)

Sign In or Register to comment.