Snöbaser

edited 2 november 2007 23:10 in Figurmålning etc
Sitter och funderar kring hur jag ska lägga upp mina O&G. Grundtanken är iaf att de ska ha lootat nån empire provins, där dom snott deras banners, lite sköldar m.m. På så sätt kan jag måla lite mer detaljerade banner och sköldar istället för standard O&G klotter..

Ett av alternativen är att göra kislevinspirerade med kalla färger och blå/vit färgschema + snöbaser, men jag är lite tveksam till en arme med bara snöbaser..

Är det någon som har sett några snygga snöbaser och hur man gör dom så posta gärna och övertyga mig :)

Kommentarer

  • edited 2 november 2007 23:48

    Hejdlösa mängder snowscatter kan vara en lösning, vill man ha det fancy så basa med örtkryddor som du målar brunt och så snowscatter ovanpå. Den här snubbens baser tycker jag är bra (klicka på varje enhet i armélistan för att få se större bilder)

  • Gillade inte dem, bara stora vita oformliga klumpar på baserna.

    Mika's snö och Old Fogey's

  • Enda som jag kan reffera till är mitt bidrag till en av GW målartävlingar

    Goblin fanatic VS Dwarf Slayer

    Den snön är gjord av bikarbonat och trälim typ

  • Drybrusha vitt på en 'vanlig' bas, och ha 'frostbaser'?

  • Frostbaser doesnt cut it! Det är ju kislev vi snackar om, minst 2dm snö gäller där.. :)

    Jag gillar baserna du visade jonke.. skulle nog funka fint som snöbaser om man täcker lite mer än bara halva.

    Hur gjorde du snön till din bas Lazarus?
  • Mixa bikarbonat med trälim/PVA så att det blir en kornig smet som du sedan breder ut där du vill ha det på baserna, efter att det ligger där du vill ha det så lägger du på lite vanlig bikarbonat över den blöta snön och låter det torka.

    När det torkat så kan du slå av resterna av bikatbonaten och om du vill slänga på lite gloss varnish.

  • edited 5 november 2007 13:58

    Med Bikarbonat kan man även blanda in en uns vatten om det blir för tjockt. Man kan även krossa glas och blanda in i det sista man sprinklar över för att få en glittrande effekt.. mycket vackert! :) Sen så finns det en produkt som kallas microballoons att köpa some man tillsammans med glaset kan sprinkla över..det ser ännu mera snölikt ut. Kanske lite överkurs.. men vi är ju nordbor... viktigt att snön ser bra ut! ;)

  • "Mikroglasballonger" ska finnas att köpa som pulver på Panduro, korrekt? Används mest till gjutning, men vore nog perfekt för lite glittrig snö.

  • mm.. jag tror det ska finnas på panduro. Och lite andra ställen, används i tätning också om jag inte minns fel.

  • edited 5 november 2007 17:30
    coolt coolt.. låter som att det ska gå att få till snygga snöbaser! bra, snöbaser blir det.. då kan jag gå vidare i mina grubblingar kring hur armén skall göras :)
  • Tänk dock på att mikroglasballonger troligtvis inte är hälsosamt att andas is.

  • Inte bara troligtvis, de är farliga
Sign In or Register to comment.